Nieuw forum software

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Nieuw forum software

Bericht door Thrillseeka »

Medeforum leden,

Zojuist hebben we het forum voorzien van een nieuwe versie, hiermee draaien we weer op de nieuwste versie.

Nieuwe dingen die we hebben toegevoegd:
  • Je kan nu door het plakken van bijvoorbeeld een linkje naar een FB/youtube/flickr/instagram filmpje het filmpje hier op de site draaien.
    Hiervoor hoef je dus geen tags te gebruiken, het kan eventueel wel met Media tag.
    ** hierbij geld wel dat ad-blockers deze filmpjes kunnen blokkeren**
  • Er zijn 2 pijltjes gekomen om naar boven en beneden te scrollen
    Afbeelding
  • Als je met je muis over een topic heen gaat kan je een preview zien van het topic. Met de eerste en laatste post erin.
    Afbeelding
Daarnaast iedereen die hiervoor Carbon als forum style had zal dit weer zelf moeten instellen.

Mochten er nog vragen/problemen zijn laat het dan even weten.


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Nieuw forum software

Bericht door OBBinN »

Broodkruimels werken niet goed bij mij.

Forumoverzicht > forum > subforum is enkel nog Forumoverzicht < en verder niet meer..


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Nieuw forum software

Bericht door Thrillseeka »

OBBinN schreef: 27 apr 2020 17:12 Broodkruimels werken niet goed bij mij.

Forumoverzicht > forum > subforum is enkel nog Forumoverzicht < en verder niet meer..
Zet hem even bij de todo lijst.
Onder aan de pagina heb je nog wel een button om terug naar het forum te gaan.


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.

Jasper
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 dec 2008 11:03
Locatie: Mora D'Ebre, España

Re: Nieuw forum software

Bericht door Jasper »

Goed bezit, 1 klein dingetje zie screen shot

Bepaalde avatars worden niet goed weergegeven in de Carbon template.


Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Nieuw forum software

Bericht door shoven »

In Carbon ontbreekt ook die superhandige link naar de ongelezen berichten... (bovenaan bij prosilver, naast V&A)


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

SdeVries
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 jan 2019 22:37

Re: Nieuw forum software

Bericht door SdeVries »

Kruimelpad werkt inderdaad niet, zoals eerder vermeld.
maar is het ook mogelijk om het Kruimelpad ook onder aan de pagina weer te geven? Ik gebruik de site meestal op mijn mobiel, dat zou veel scrollen schelen.

Misschien een leuke optie: posts kunnen liken, werkt bij andere forums ook maar weet niet of jullie pakket dat ondersteund, zou wel leuk zijn.


Met vriendelijke groet,

Sander
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Nieuw forum software

Bericht door Thrillseeka »

OBBinN schreef: 27 apr 2020 17:12 Broodkruimels werken niet goed bij mij.

Forumoverzicht > forum > subforum is enkel nog Forumoverzicht < en verder niet meer..
Zou nu opgelost moeten zijn. Wellicht nog wel even een ctrl+f5 nodig op de pagina.


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Nieuw forum software

Bericht door Thrillseeka »

Jasper schreef: 27 apr 2020 22:13 Goed bezit, 1 klein dingetje zie screen shot

Bepaalde avatars worden niet goed weergegeven in de Carbon template.


Afbeelding

Afbeelding
Zijn avater icoontje was verdwenen :S Heb die uit de backup terug gehaald en nu staat ie er weer.


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Nieuw forum software

Bericht door Thrillseeka »

SdeVries schreef: 27 apr 2020 23:48 Kruimelpad werkt inderdaad niet, zoals eerder vermeld.
maar is het ook mogelijk om het Kruimelpad ook onder aan de pagina weer te geven? Ik gebruik de site meestal op mijn mobiel, dat zou veel scrollen schelen.
Bij de vorige upgrade al een keer gezocht en kwam er op uit dat ik er geen geschikte extensie voor kon vinden. Dus als dat perse gewenst is zullen we zelf de code moeten kloppen. Kan wel redelijk de code lezen en kleine aanpassingen doen heb ik me daar nog niet echt aangewaagd :)


Misschien een leuke optie: posts kunnen liken, werkt bij andere forums ook maar weet niet of jullie pakket dat ondersteund, zou wel leuk zijn.
Wat is het uiteindelijk doel hiervan?


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Nieuw forum software

Bericht door OBBinN »

Thrillseeka schreef: 28 apr 2020 16:46
OBBinN schreef: 27 apr 2020 17:12 Broodkruimels werken niet goed bij mij.

Forumoverzicht > forum > subforum is enkel nog Forumoverzicht < en verder niet meer..
Zou nu opgelost moeten zijn. Wellicht nog wel even een ctrl+f5 nodig op de pagina.
Yes 8-)


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

SdeVries
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 jan 2019 22:37

Re: Nieuw forum software

Bericht door SdeVries »


Misschien een leuke optie: posts kunnen liken, werkt bij andere forums ook maar weet niet of jullie pakket dat ondersteund, zou wel leuk zijn.
Wat is het uiteindelijk doel hiervan?
[/quote]

Ik reageer vaak niet op posts omdat er al tig keer "mooi" "schitterend" en dat soort reacties geplaatst is. Maar wel leuk als je een post kan liken.

Voorbeeld kan je onder andere zien om www.motor-forum.nl.

Ik vind het een leuke toevoeging


Met vriendelijke groet,

Sander
Gebruikersavatar

Panzer-Shop
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 700
Lid geworden op: 25 feb 2019 12:57

Re: Nieuw forum software

Bericht door Panzer-Shop »

Ooh ja. Posts liken. Dat zou heel tof zijn. Inderdaad heeft het vaak weinig nut als ik nummer 63 ben die “mooi” zegt, hoewel dat soort berichten wel heel leuk zijn om te ontvangen. Een like knop bied daar een gulden middenweg. Ik ben erg voor dit idee.


Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: Nieuw forum software

Bericht door rjvanhouten »

SdeVries schreef: 29 apr 2020 19:51 Ik reageer vaak niet op posts omdat er al tig keer "mooi" "schitterend" en dat soort reacties geplaatst is. Maar wel leuk als je een post kan liken.
Als zo'n 'like button' het aantal nietszeggende éénregelige reacties kan doen verminderen, dan ben ik ook vóór.
Die wederzijdse bewonderingsclubjes lopen hier soms echt een beetje uit de hand... ;)

Groet,
Robert Jan


Digikeijs DR5000 • Rocrail • Peco Finescale Code 55 • Tijdperk NL III
vlieringerwerf.wordpress.com
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Nieuw forum software

Bericht door Jeroen »

…...daar ben ik het wel mee eens.

Maar wat je vaak ziet op andere fora, is dat de 'post' wordt geliked. Andere fora gaan vaak over nieuws, en niet over andere bouwsels. Dus als iemand zegt 'wat een kut-bouwwerk zeg, gadverdamme wat lelijk', en ik like dat; wat maakt met dat van mij? Misschien vond ik de reactie wel mooi, want bijvoorbeeld ironisch bedoeld....

Dus, nee, doe maar niet zo'n knop. Als ik iets mooi vind, dan vat ik dat wel weer even samen in een andere reactie. Als je iets leest heb je het als 'poster' al goed gedaan. Als poster moet je ook niet verwachten dat iedereen die het maar leest ook reageert. Net zoals een krant. Wel zo fijn. Lees voor de lol maar eens Nu.nl. Dat sommige mensen stemrecht hebben, verbaast me gewoon.

Mooi. Dan ga ik nu weer verder met mijn schaduwstation in Koploper te zetten. Trustee!


Afbeelding
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Nieuw forum software

Bericht door OBBinN »

Dat noemen ze toch facebook dan? Al dat gelike.. Geeft voor mij geen meerwaarde hier.


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Nieuw forum software

Bericht door Ad_M »

Je kan onder ook al de laatste 10 bezoekers zien (plus het aantal keren dat ze teruggekomen zijn in het draadje) en het totaal aantal keer het draadje is bezocht / gelezen
Neem aan dat dat toch ook een compliment is als het draadje gelezen wordt en forum leden terug komen om het draadje te bezoeken?

Dus een like button is leuk, maar ik denk dat we al genoeg hebben om te kijken of we heb goed doen?
Ben dus niet voor maar zeker ook niet tegen, beide kanten hebben wel wat :)

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Happyface
Berichten: 350
Lid geworden op: 26 mei 2012 00:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuw forum software

Bericht door Happyface »

Al snap ik het wel waarom men een "Like" button wil, maar dit is een forum, waar je communiceert met tekst, smiley en/of plaatje(s).
Het compliment zegt Ad al, het aantal keer gelezen en/of reacties zijn de likes in dit forum.

Hoe vaak zie je al dat men zegt "mooi" en ook vervolgens gelijk met een vraag komt, dat is waar dit om draait.

Mvg Ferry


NS-DB-ÖBB - 160 is precies groot zat - Happyface Railways
Http://www.happyface.be
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Nieuw forum software

Bericht door Thrillseeka »

Zit er zelf ook een beetje dubbel in in.
cons
1 er is niet echt een standaard plugin die voor phpbb 3.3 geschikt is. Dus als we dit willen zullen we stukje maat werk ervoor moeten maken.
2 Als ik zie op FB het verschil in likes en post is dat veel ( 1 bericht geeft 30 likes ms 1 post) .. terwijl een post veel meer voldoening geeft dan een like..
3 We zijn een forum en als er straks niet meer gepost word wat geeft dan een meer waarde van een forum?

pros
1 nieuwe functies zijn altijd leuk
2 Extra waarderingen altijd leuk
3 Wellicht minder niets zeggende one liners ( al zie ik die toch niet heel veel? )


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Nieuw forum software

Bericht door Jeroen »

Precies dat laatste. Dat werd hierboven ook al aangegeven. Je ziet vaak zaaiers als:”Mooi gedaan. Hoe heb je dat gedaan?”

Is toch prima? En als het hier een Farcebook wordt, ben ik weg.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Happyface
Berichten: 350
Lid geworden op: 26 mei 2012 00:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuw forum software

Bericht door Happyface »

Thrillseeka schreef: 30 apr 2020 09:09 Zit er zelf ook een beetje dubbel in in.
cons
1 er is niet echt een standaard plugin die voor phpbb 3.3 geschikt is. Dus als we dit willen zullen we stukje maat werk ervoor moeten maken.
2 Als ik zie op FB het verschil in likes en post is dat veel ( 1 bericht geeft 30 likes ms 1 post) .. terwijl een post veel meer voldoening geeft dan een like..
3 We zijn een forum en als er straks niet meer gepost word wat geeft dan een meer waarde van een forum?

pros
1 nieuwe functies zijn altijd leuk
2 Extra waarderingen altijd leuk
3 Wellicht minder niets zeggende one liners ( al zie ik die toch niet heel veel? )
Als er geen goede plugin is, moeten we dit idee gewoon skippen. Blijft wel een forum


NS-DB-ÖBB - 160 is precies groot zat - Happyface Railways
Http://www.happyface.be
Gebruikersavatar

Happyface
Berichten: 350
Lid geworden op: 26 mei 2012 00:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuw forum software

Bericht door Happyface »

Jeroen schreef: 30 apr 2020 09:36 Precies dat laatste. Dat werd hierboven ook al aangegeven. Je ziet vaak zaaiers als:”Mooi gedaan. Hoe heb je dat gedaan?”

Is toch prima? En als het hier een Farcebook wordt, ben ik weg.
Eigenlijk mijn idee, op FB zie je veel mensen in meerdere groepen dezelfde foto's posten. Leuk wel om te zien, maar hier is het overzichtelijker, iedereen heeft zijn eigen draadje.


NS-DB-ÖBB - 160 is precies groot zat - Happyface Railways
Http://www.happyface.be
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Nieuw forum software

Bericht door maarten »

Een like-knop mis ik niet. Wat eventueel verbeterd/uitgebreid zou mogen worden is het aantal smilies, Dat is soms wat beperkt en/of niet helemaal duidelijk. Maar dat is maar een kleinigheidje, daar hoef je wat mij betreft geen uren werk in te stoppen.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Nieuw forum software

Bericht door Wim H »

Inderdaad! Een paar extra smileys (met name een "thumbs-up" zoals de buren bij BLS hebben) is welkom.
Een Like (of don't like) mis ik absoluut niet. Soms zie je wel veel berichten met "leuk" of "mooi" enz, maar dat vind ik niet perse storend. Het zegt veel meer dan alleen een like. Een like button is zo ingedrukt, dus dat doet mij persoonlijk niet zo veel. Een korte reactie kost meer tijd en zegt mij dan veel meer.
Groet, Wim


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Nieuw forum software

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik mis vooral regelmatig de ontploffende smiley en die duim is ook wel wat, een like functie hoeft van mij ook niet. Simpel kunnen zien hoe vaak een topic bekeken is na mijn laatste post zou ik wel fijn vinden.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Jasper
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 dec 2008 11:03
Locatie: Mora D'Ebre, España

Re: Nieuw forum software

Bericht door Jasper »

Mij lijkt zo een knop wel wat, je bent niet verplicht het te gebruiken. Maar als ik een topic zie van 63 pagina's dan skip ik hem, omdat 9 van de 10 keer je een uur lang aan het lezen bent dat iemand het leuk vindt, zonder toegevoegde info of vraag.


Plaats reactie