Minitrix onderdelen voor wagon 15358.

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
spoortje
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 mar 2015 13:04

Minitrix onderdelen voor wagon 15358.

Bericht door spoortje »

Dit is de foto zoals het hoort te zijn.
Dit is de foto zoals het hoort te zijn.
DSCN5710 (3).JPG (97.93 KiB) 1027 keer bekeken
Hallo lezers. Ik heb een probleem met een Minitrix wagon 15358. En het probleem is. Ik wilde van de week deze wagon op mijn treinbaan zetten. Maar toen ik hem uit het doosje wilde halen, viel het onderstel eronderuit. Wat was er aan de hand, van het onderstel was een lipje afgebroken.(zie foto) Dat kwam eigenlijk doordat de wagon te straks in de losse verpakking zat. Nu is mijn vraag: weet iemand waar ik zo'n onderstel kan kopen of bestellen, of misschien een andere oplossing weet. Want nu heb ik zo niets aan deze wagon. Ik hoor graag iets van jullie als jullie een oplossing weten. Alvast bedankt voor de genomen moeite. groetjes Bert.
Bijlagen
Dit is de foto waar het stukje is afgebroken
Dit is de foto waar het stukje is afgebroken
DSCN5708 (6).JPG (112.63 KiB) 1027 keer bekeken


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4479
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Minitrix onderdelen voor wagon 15358.

Bericht door spoor65 »

Bert, altijd vervelend dit soort dingen.

de wagon is nog een redelijke recente uitvoering, maar of het mogelijk is een onderdeel te bestellen?
dat kon wel eens moeilijke worden.

Je zou het ook kunnen oplossen met een klein passend boutje en moertje, met passende sluitringen. niet te strak vastdraaien natuurlijk, en eventueel wat lijm om het moertje op het boutje te fixeren. zal je we een gaatje moeten boren in de bodem van de wagon, als het een gesloten wagon is en geen open bakwagen, zie je er niets van weer, een open bakwagen kun je het natuurlijk wegwerken met lading.

mvg, Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Minitrix onderdelen voor wagon 15358.

Bericht door Jeroen »

Hoi,

Ik heb gisteren iets soortgelijks gerepareerd. Heb je dat afgevallen stukje plastic nog? Gewoon met een heel klein beetje secondenlijm vastzetten en klaar. Bij mij ging het om een gasketelwagon. Het nummer, u raadt het al, ken ik vanzelfsprekend niet uit mijn hoofd,

Grtz!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Minitrix onderdelen voor wagon 15358.

Bericht door Ronald2016 »

Ik heb het bij een ander wagon opgelost met rond styreen, om het lipje te krijgen heb ik er onder gevijld. En dan met seconde lijm vast gezet.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

Onderwerp starter
spoortje
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 mar 2015 13:04

Re: Minitrix onderdelen voor wagon 15358.

Bericht door spoortje »

Hallo Allemaal. Bedankt allemaal voor jullie tips en reacties. Ik heb uiteindelijk de wagon toch maar gerepareerd, met de tips van jullie. Nu is wel niet meer origineel maar dat zij maar. Bedankt allemaal.
groetjes Bert.


Plaats reactie