eindelijk een begin.(opgelost)

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
beagle
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 mar 2014 14:29
Locatie: Wilrijk/België

eindelijk een begin.(opgelost)

Bericht door beagle »

Ik denk dat ik er eens aan ga beginnen met mijn eigen trein baantje.
Naar aanleiding van een filmpje op UT over een test-baantje en iTrain dacht ik zo, dat wil ik nu eindelijk ook wel hebben.
Een iTrain licentie had ik al jaren, moest enkel een upgrade nemen, doch een baantje, neen, dat was er niet.

Ondertussen is de eerste loc via de postduif geleverd en nu begint het toch te kriebelen om te beginnen. Ik beschik voorlopig over een ruimte van 125 cm op 58 cm. feitelijk de bovenkant van een ladenkast,om daar deze eerste baan op te kunnen verwerken.
In het begin denk ik aan een soort kader met daarop een multiplex plaat van 6 mm. en waar ik aan de onderkant dan de decoders-draden etc kan bevestigen. Baan niet in gebruik, zet ik ze even recht tegen de muur en dek af met een plastic zeiltje.
Later heb ik wel de intentie van een kast te maken,( 150 x 85 cm) waarin de voorkant , de deur, kan kantelen en zo de baan zichtbaar komt.

Hier en daar al wat ingelezen, ondertussen al wat materiaal besteld, gekozen voor een Z21 en voor peco-55 rail systeem.
Doch, als volslagen nieuweling in deze tak van modelbouw, zeker op gebied van techniek, zal ik wel een *tig vragen gaan krijgen in de toekomst. Ik weet niet goed wat de geplogenheden zijn op dit forum, moet ik al mijn vragen, in één project zetten b.v. "testbaan-iTrain" en daar mijn vorderingen maar ook al de vragen posten?
Of is het beter dat ik de vragen spreid over de verschillende sub-fora. digitale vragen bij digitaal etc..

Ik veronderstel ook dat jullie nogal dol zijn op foto's. Dus ik ga eens kijken of ik mijn webspace ,bij mijn provider, terug kan activeren. Zodat ik daar mijn foto's kan opslaan en een link daarnaar plaatsen op het fora.

dus ik wacht even op jullie reacties of ideetjes om een "eigenbaan topic te starten"
Laatst gewijzigd door beagle op 05 dec 2020 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.


Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac11.6, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik

Onderwerp starter
beagle
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 mar 2014 14:29
Locatie: Wilrijk/België

Re: eindelijk een begin.

Bericht door beagle »

even proberen of ik een prentje kan plaatsen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door beagle op 04 dec 2020 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.


Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac11.6, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: eindelijk een begin.

Bericht door BenQ »

Ik denk dat je jouw iTrain-problemen beter kan stellen op het iTrain-forum.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

Onderwerp starter
beagle
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 mar 2014 14:29
Locatie: Wilrijk/België

Re: eindelijk een begin.

Bericht door beagle »

zeker; maar het gaat hier meer over de sporen, dcc, decoders, Z21, rail, isolatie, baan aanleg, en wat nog vragen daarover mogen komen.


Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac11.6, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik

Onderwerp starter
beagle
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 mar 2014 14:29
Locatie: Wilrijk/België

Re: eindelijk een begin.

Bericht door beagle »

hoe moet je hier een prentje plaatsen.

ik doe (img)https://users.telenet.be/modelships/n-s ... .jpg(/img)

waar je de () moet vervangen door rechte haakjes en toch is het prentje niet zichtbaar
Afbeelding

doe ik de (haakjes-img) weg en zet de link in mijn brouwser ,zie ik wel het prentje. De link naar mijn webspace is dus correct.
Laatst gewijzigd door beagle op 05 dec 2020 08:44, 6 keer totaal gewijzigd.


Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac11.6, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: eindelijk een begin.

Bericht door BenQ »

Ik denk dat het een rechtenprobleem is, zelf zet ik ze altijd op https://postimages.org/ en dat gaat prima.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

Onderwerp starter
beagle
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 mar 2014 14:29
Locatie: Wilrijk/België

Re: eindelijk een begin.

Bericht door beagle »

Gelukt.


Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac11.6, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: eindelijk een begin.

Bericht door shoven »

beagle schreef: 04 dec 2020 21:34Gelukt.
Nee hoor. Je hebt een link naar een plaatje die begint met http i.p.v. https (de veilige variant). Die wordt door de meeste browsers standaard geweigerd. Dus veel forumgebruikers (die veilig willen blijven) zien je plaatjes niet...

Nb: er zijn luie eigenwijzen die dan zeggen "pas je instellingen maar aan", maar dan zet je ook de deur open voor allerlei ongewenste zaken. Lijkt me ook niet gewenst. :mrgreen: 7(8)7


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
beagle
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 mar 2014 14:29
Locatie: Wilrijk/België

Re: eindelijk een begin.

Bericht door beagle »

zelfs met https lukt het niet.

Dus help : hoe krijg je hier foto's geplubliceert op dit forum ??


Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac11.6, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: eindelijk een begin.

Bericht door Ad_M »

BenQ schreef: 04 dec 2020 17:17 zelf zet ik ze altijd op https://postimages.org/ en dat gaat prima.
Hier een accountje maken? (gratis :mrgreen: )

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

WimR
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 okt 2019 20:18
Locatie: Duiven

Re: eindelijk een begin.

Bericht door WimR »

Maar dan moeten ook degene die het willen zien zich daar ook aanmelden.
En ik behoor tot de groep die dat niet doet, jammer maar het kan ook op dit forum en daar ben ik voor.


Mvgr. Wim.

Fleischmann met bedding, YaMoRc YD7001, loconet en Koploper
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=16762
Vorige baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13340

Onderwerp starter
beagle
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 mar 2014 14:29
Locatie: Wilrijk/België

Re: eindelijk een begin.

Bericht door beagle »

ik bezit , bij mijn provider een eigen webruimte van 50 MB en dat is ook gratis.
daar staan trouwens ook mijn foto's van scheepsmodelbouw op. (640 x 480 px - 72px/").Op andere sites kan ik die foto's daarvan, wel zichtbaar maken, dus waarom hier niet ? Dat is ook met de klassiek HTML tag van van (IMG)(/img)

Trouwens, ik heb mijn bekomst van die zogenaamde gratis sites voor foto's. Eerst is het gratis, dan moet je betalen en als je dat niet doet dan krijg je ineens minder webruimte, of zoals ik al tweemaal heb ondervonden verdwijnen er foto's.Bij mij niet meer, ik denk dat ik zoal bij een 3 tal sites slecht gevaren ben op die laatste 15 jaar. Ik zet mijn foto's in eigen beheer op mijn eigen web-ruimte. ( Ik heb ook 15 jaar een eigen forum gehad, dus ik weet wat er allemaal zoal geschied met die gratis sites.)
Maar niet getreurd; als het niet lukt dan wordt het maar postings zonder prentjes.
voor wie dan toch het prentje wil zien:
http://users.telenet.be/modelships/n-scale/baan-1.jpg

PS wel had ik ook graag een antwoord op de initiële vraag. : "Alles in één project- of verdelen over de subfora?"


Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac11.6, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: eindelijk een begin.

Bericht door Nico Essers »

Ik zie je afbeelding gewoon staan hier in het draadje in de 2e en 5e post.
Alles wat met je baan te maken heeft in een draadje verzamelen is het gemakkelijkste om overzicht te houden.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Onderwerp starter
beagle
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 mar 2014 14:29
Locatie: Wilrijk/België

Re: eindelijk een begin.-( opgelost)

Bericht door beagle »

Bedankt voor het antwoord.
Dan ga ik maar een projectje starten in mijn baan.


Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac11.6, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik
Plaats reactie