Plazajapan ervaringen

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Mg1982nl
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 jan 2021 21:44

Plazajapan ervaringen

Bericht door Mg1982nl »

Heeft iemand weleens een treinset besteld bij plazajapan?

De kato Thalys en Eurostar lijken daar aantrekkelijk geprijsd. Maar hoe zit het met levertijden en douane?
Ik las dat de eu en Japan een vrijehandels overeenkomst hebben?

Hoor graag de ervaringen.



u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Plazajapan ervaringen

Bericht door u43hvs »



Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Plazajapan ervaringen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Bij Aliexpress word de BTW vast in rekening gebracht dus daar heb je dan zelf geen omkijken na zag ik afgelopen week. Of dat bij plaza japan ook zo is weet ik niet.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Plazajapan ervaringen

Bericht door Pjotr »

Beste Mg1982nl, (of wat je naam ook mag zijn)


Plaza Japan verstuurt naar Europa middels DHL. DHL zorgt derhalve voor de afdracht van BTW en invoerheffingen (tarief voor speelgoed). Je krijgt dus additioneel vooraf nog een additionele rekening van DHL als je bij Plaza Japan bestelt. Ik heb in het verleden een keer bij Plaza besteld. Ze zijn correct en ze versturen razendsnel.

Verdere uitvoerige communicatie hierover lijkt me overigens niet helemaal netjes richting onze forum-sponsor, aangezien hij deze Thalys modellen ook aanbiedt.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale

Onderwerp starter
Mg1982nl
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 jan 2021 21:44

Re: Plazajapan ervaringen

Bericht door Mg1982nl »

Pjotr schreef: 01 aug 2021 07:04 Verdere uitvoerige communicatie hierover lijkt me overigens niet helemaal netjes richting onze forum-sponsor, aangezien hij deze Thalys modellen ook aanbiedt.
Bedankt voor je antwoord over je ervaring.
Maar het tweede deel is dat niet een vorm van censuur?
Ik koop ook regelmatig bij n-spoorstore, maar wil niet zeggen dat we over andere winkels niets mogen zeggen?


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Plazajapan ervaringen

Bericht door shoven »

Mg1982nl schreef: 01 aug 2021 17:32
Pjotr schreef: 01 aug 2021 07:04 Verdere uitvoerige communicatie hierover lijkt me overigens niet helemaal netjes richting onze forum-sponsor, aangezien hij deze Thalys modellen ook aanbiedt.
Bedankt voor je antwoord over je ervaring.
Maar het tweede deel is dat niet een vorm van censuur?
Ik koop ook regelmatig bij n-spoorstore, maar wil niet zeggen dat we over andere winkels niets mogen zeggen?
Hier idem. Ik koop ook regelmatig bij Hans (en zijn assortiment is uniek in NL), maar dat houdt me niet tegen om over andere aanbieders te posten. Dat Hans dit forum faciliteert is super natuurlijk, maar levert hem ook het nodige op. Allemaal prima wat mij betreft en ik gun het Hans van harte, maar ik ga me daar niet door laten beperken in wat we hier bespreken. Het kan geen kwaad om de aanbieders (dus ook Hans 8-) ) scherp te houden.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Plazajapan ervaringen

Bericht door Pjotr »

Ik ben het ergens wel met jullie eens. Maar zelf vind ik het gewoon niet netjes om de koopjes van zijn concurrenten hier breed uit te meten. Is mijn persoonlijke mening, maar voel je door mijn mening zeker niet geremd in je eigen uitingen.

(zelf)censuur zou ik het hier zeker niet noemen. Ik heb overigens aan Mg1982nl aangegeven hoe het werkt als je bij Plaza bestelt, dus zijn vraag lijkt me hier ook prima beantwoord. BTW percentages zijn uit te rekenen en voor de actuele EU importtarieven voor speelgoed is Google je beste vriend.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale
Plaats reactie