Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door martindomburg »

Vrienden,

Een paar weken geleden gaf ik aan mijn activiteiten tijdelijk te minderen op dit forum. Ik kreeg daarop zoveel reacties via de email en whatsapp dat ik vorige week besloot toch weer actief te worden op dit forum. Helaas zal daar na vandaag na iets meer dan 11 jaar definitief een einde aan komen.

De reden van mijn stoppen is dat mijn commerciële kant in conflict is geraakt met die van de forumsponsor. Dit gebeurde af en toe wel eens, maar ik probeerde altijd met respect hier te reageren. Vandaag kwam echter het verzoek alsnog om mijn activiteiten niet langer op dit forum te uiten. Eventuele persoonlijke berichten waren nog wel toegestaan, maar in geen enkel vorm in betrekking mijn bedrijf. Dus ook niet op mijn commerciële topic waar ik nog wel eens onze diensten en specials promoot.

Ik vind dit echt heel erg jammer, zeker gezien er meerdere commerciëlen hier actief zijn die dit wel mogen doen. Ik kan de beweegredenen van de forumsponsor begrijpen, aangezien ik een concullega winkelier ben sinds een jaar nu.
Uit respect naar hem toe, en ter voorkoming van verdere problemen, heb ik dan ook besloten mijzelf terug te trekken van dit forum. Dat heeft ook tot betrekking tot de berichtgevingen rondom onze deelname aan een TV Programma, de bouw van Stadt Schellenbach en digitale adviezen en ondersteuning op dit forum.



Met vriendelijke groeten
Martin Domburg


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door u43hvs »

Oprecht jammer dat twee mensen daar niet samen uit kunnen komen. Dat moet toch op te lossen zijn met een goed gesprek. Je moet toch wel flink je best doen om deze https://www.n-spoorforum.nl/ucp.php?mode=terms regels te overtreden.


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door Sibbesuisje »

Erg jammer, al snap ik nu je beweegredenen voor het opzetten van een ander forum wel wat beter.


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door Modelbouwerke »

Spijtig, echt spijtig.
Gelukkig kunnen we Stadt Schellenbach nog volgen op FB.
Tot in je winkeltje of op één of andere beurs.


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Gebruikersavatar

mini rijder
Berichten: 769
Lid geworden op: 16 nov 2014 13:12
Locatie: Graauw

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door mini rijder »

Jammer, maar gelukkig hebben we Wim nog voor al onze digitale vragen.😀
Maar nu even zonder gekkigheid. Ik snap je besluit en misschien dat ik in de toekomst eens op je nieuwe forum kom neuzen.
Veel succes.

Groetjes: Robby


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door martindomburg »

Bedankt voor de berichten allemaal
mini rijder schreef: 10 sep 2021 18:34 Jammer, maar gelukkig hebben we Wim nog voor al onze digitale vragen.😀
Maar nu even zonder gekkigheid. Ik snap je besluit en misschien dat ik in de toekomst eens op je nieuwe forum kom neuzen.
Veel succes.

Groetjes: Robby
Ahh Wim, dan komt het wel goed ;)
Lijkt me gezellig. We hebben een apart gedeelte voor 3D printers, kunnen nog wel wat expertise erbij gebruiken. Kevin en Alwin zitten daar ook.
Modelbouwerke schreef: 10 sep 2021 18:30 Spijtig, echt spijtig.
Gelukkig kunnen we Stadt Schellenbach nog volgen op FB.
Tot in je winkeltje of op één of andere beurs.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

RieX
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 aug 2010 21:39

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door RieX »

Jammer dat dat zo moet gaan Martin, heb me een paar dagen geleden aangemeld bij jouw forum om je verrichtingen daar te volgen. En mijn complimenten voor je opzet daar, wat een fijn leesbaar forum. Succes kerel.


Groet Rieks

N scale, what else?
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door martindomburg »

Dank je Rieks !


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5076
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik vind het jammer dat door dit soort dingen er steeds weer( het is niks nieuws ik heb het al zo vaak gezien) delingen ontstaan in de modelspoorwereld. Ik ben het in ieder geval niet met het verzoek van H@ns eens en vind het een onwenselijke ontwikkeling waarmee dit forum naar mijn mening geen dienst bewezen word. Eerder het tegendeel het tast de onpartijdigheid van het forum aan. H@ns zei mij laatst nog dat hij winkel en forum graag gescheiden houd, handel daar dan ook naar. Nu maak je juist van het N-spoorforum het N-spoorstore forum als je collega's zowel zakelijk als privé gaat wegsturen.

Daarnaast is dit conflicten over de hoofden van forumleden uitvechten iets waar ik nogal allergisch voor ben en aardig van ga koken.

Post aangvuld

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door OBBinN »

Erg jammer Martin, maar ik/we (de meeste) weten je te vinden.. 😉


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door jeemka »

Ook ik vind deze gang van zaken heel teleurstellend! Martin is op fit forum vooral al enthousiaste moselspoorder aanwezig. Ook is hij bijzonder hulpvaardig bij technische problemen van mensen.
H@ns ik roep je op om dit ongedaan te maken.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5076
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door neudalhausenstadbahn »

jeemka schreef: 10 sep 2021 22:43 H@ns ik roep je op om dit ongedaan te maken.
:Thumb


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door Pjotr »

Interessante ontwikkelingen allemaal.

In het kader van enige neutraliteit heb ik mij ook maar aangemeld op het forum van Martin. Qua inhoudelijke reacties was ik doorgaans erg blij met zijn bijdrage in tegenstelling tot het eerdergenoemde alternatief.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale

Wim Ros
Elektronica/Commercieel
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 aug 2013 18:53

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door Wim Ros »

Ik kan de reactie en het besluit van Hans begrijpen. Als je een winkel begint, dan houd je als eigenaar je eigen broek op, en gebruikt niet een andere winkel om je eigen winkel en diensten te promoten. Ook ik mag dat niet en als ik dat perongeluk wel doe wordt ik keihard op de vingers getikt, of zelfs uitgesloten van deelname. Ik vind dan ook dat Hans heel erg lang coulant is geweest.

Groetjes.

Opmerking moderator

edit: toevoeging verwijderd, niet ter zake



u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door u43hvs »

Wim, op een onafhankelijk forum zou iedereen zijn diensten kunnen promoten, zonder elkaar af te kraken.
Al eerder gememoreerd door andere gebruikers. Blijkbaar staat men in dit wereldje snel op andermans te lange tenen.


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Gebruikersavatar

Ipharra
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door Ipharra »

Helaas geldt ook hier weer voor dit "onafhankelijke" forum het oude adagium, wie betaald, die bepaald. Alleen wordt het hier naar mijn mening wel zeer selectief toegepast, zodra het de betaler niet bevalt, lees concurrentie, word er verzocht om niet meer op dit forum te posten. Inderdaad zou de naam van dit forum dan beter worden hernoemd naar N-SpoorStore forum dan is het meteen duidelijk dat de sponsor ook het beleid bepaald.
Helaas moeten we hierdoor een forumlid vaarwel zeggen die geheel vrijblijvend veel info over allerlei zaken gaf en ook veel leesplezier verschafte met de bouwverslagen. Met de info over diverse zaken werden er wel eens artikelen vermeld die hij leverde, ben bang dat de forum-sponsor toch de veranderde situatie het laatste jaar als een bedreiging is gaan zien en denkt het op deze manier te moeten oplossen.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door kees gorter »

Ik volg Martin gewoon verder op z'n eigen forum.
Daar zijn ook mijn bouwsels terug te vinden.

Kees Gorter


Gebruikersavatar

kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door kees gorter »

Ik volg Martin gewoon verder op z'n eigen forum.
Daar zijn ook mijn bouwsels terug te vinden.

Kees Gorter


Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door rjvanhouten »

kees gorter schreef: 11 sep 2021 14:13 Ik volg Martin gewoon verder op z'n eigen forum.
Precies. Dat doe ik ook al geruime tijd. Probleem opgelost... ;)

Groet,
Robert Jan
Laatst gewijzigd door rjvanhouten op 12 sep 2021 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.


Digikeijs DR5000 • Rocrail • Peco Finescale Code 55 • Tijdperk NL III
vlieringerwerf.wordpress.com

Peter
Berichten: 907
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:07
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door Peter »

Wim Ros schreef: 11 sep 2021 11:10 Ik kan de reactie en het besluit van Hans begrijpen. Als je een winkel begint, dan houd je als eigenaar je eigen broek op, en gebruikt niet een andere winkel om je eigen winkel en diensten te promoten. Ook ik mag dat niet en als ik dat perongeluk wel doe wordt ik keihard op de vingers getikt, of zelfs uitgesloten van deelname. Ik vind dan ook dat Hans heel erg lang coulant is geweest.
De manier waarop Martin zijn zaken heeft gepromoot zijn onfatsoenlijk te noemen en respectloos naar zijn collega's.

Groetjes.
Vind de laatste zin echt niet netjes Wim. Respectloos! :oops:
Wanneer stop jij met andere fabrikanten in kwaad daglicht te zetten? Of ga je ook afscheid nemen van van dit forum? :twisted:

@martindomburg Jammer, volgde je topics graag.

Grtz. Peter


Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door Raymond (UK) »

Ik ben even inactief geweest de laatste paar maanden maar dit is niet zo'n leuk bericht om te lezen. Ik heb altijd veel hulp en advies gehad van Martin. Jammer dat dingen zo moeten gaan.

Success met je nieuwe forum Martin. Als ik weer op de voet ben zal ik me eens aanmelden.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

_MIB_Asterix
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2017 20:08

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door _MIB_Asterix »

Wim Ros schreef: 11 sep 2021 11:10 Ik kan de reactie en het besluit van Hans begrijpen. Als je een winkel begint, dan houd je als eigenaar je eigen broek op, en gebruikt niet een andere winkel om je eigen winkel en diensten te promoten. Ook ik mag dat niet en als ik dat perongeluk wel doe wordt ik keihard op de vingers getikt, of zelfs uitgesloten van deelname. Ik vind dan ook dat Hans heel erg lang coulant is geweest.
De manier waarop Martin zijn zaken heeft gepromoot zijn onfatsoenlijk te noemen en respectloos naar zijn collega's.

Groetjes.
Dan zal je door zo ergens op te reageren ook op je vingers getikt moeten worden. Ik ben vooral een lezer hier op dit forum, van vele reacties en topics kunnen leren. Wat me opvalt is dat jou reacties vaak aanvallend of negatief op andere zijn.

In het algemeen, geeft het een hele rare smaak, dat de een wel mag promoten en de ander niet, zodra die wat groter wordt.
Misschien is dit dan toch niet het algemene N-spoorforum maar het N-store spoor forum. Jammer dat het zo loopt. Wordt niemand beter door wanneer kennis overal verspreid komt te zitten. Daar is de N spoor liefhebber niet bij gebaat.

Martin bedankt voor al je inspiratie en tips die je hier gedeeld hebt, zal je op het nieuwe forum, instagram en facebook blijven volgen



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door Marksintpancras »

|:( de gang van zaken hoe het nu gaat om dit forum vind ik zeer triest.

Opmerking moderator

Opmerkingen met betrekking tot winkeliers verwijderd.

MvG Robert, namens het moderatoren-team


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door Rick »

Ik weet niet wat iedereen bedoelt met 'onafhankelijk forum', maar bovenin zie ik een link naar de N-Spoorstore staan, het welkomstbericht is ondertekend met 'N Spoorstore / Freebit' en afgelopen week konden we allemaal een banner zien dat Piko in de winkel op bezoek kwam.


Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door Sibbesuisje »

Nou Mark, volgens mij dwalen we een beetje af.
Dat Martin het forum verlaat is zeer zeker jammer want zelf kan ik zijn adviezen op digitaal gebied zeker waarderen. En ja, het forum is niet 100% neutraal. Dat is jammer maar tegelijkertijd moeten we toch ook dankbaar zijn dat er iemand is geweest die wel actief een n-spoor gemeenschap heeft gecreëerd (natuurlijk met behulp van anderen).
Al met al gewoon jammer, en net als een aantal andere zal ik mijzelf dan ook wel actief gaan zien op 2 forum.

Maar om er nu een hele tirade op los te laten en hier vervolgens ook weer andere verkopers bij te betrekking is volstrekt ongepast en onnodig! Dus laten we dat aub achterwege laten.


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Gesloten