Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door Robert_N-Nm »

Opmerking moderator

Een goede zondag-morgen,

Zoals te zien zijn enige berichten aangepast.

Het is een splijtzwam dit onderwerp, met verschillende visies, en het is behoorlijk complex en veel van de huidige gevoeligheden zijn ontstaan in een tijdperk dat de verhoudingen tussen de partijen geheel anders lagen. Het geven van een visie is prima maar gelieve geen beledigingen plaatsen richting wie dan ook.

MvG
Robert (namens het moderatoren-team)


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door Ad_M »

Wat ik niet snap is dat dit een neutraal forum genoemd wordt? 7(8)7

Iedereen weet bij aanmelding dat dit forum van Freebit is en dat was van origineel een pure N spoor winkel

Dat de eigenaar zo coulant is geweest ook meedere verkoop partijen toe te laten zegt alleen maar iets over de eigenaar en hoe sterk die in zijn schoenen staat / open voor de N spoor gebruikers.

Vergelijkend met andere fora heb je hier HÉÉL veel vrijheid om te zeggen en zelfs te promoten

Laten we aub genieten van elkaar zijn inbreng en wat wel kan en nog steeds mag hier!!!

@martindomburg ik ga je hier missen vent!!!
Dank voor je inbreng en hulp hier en tot ziens op je eigen forum :lol: :Thumb

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1012
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Volgens mij moet Martin hier gewoon kunnen blijven, uiteindelijk is het een N-spoor liefhebber met een eigen baan en problemen zoals zo veel hier op dit forum. Het enige wat Martin dan niet mag en kan doen is zijn eigen winkel en aanhorige activiteiten ontplooien. Bij probleem oplossingen zal Martin het dan bij algemene termen moeten houden zonder een link naar zijn winkel. Maar ja, in het heetst van de strijd is men soms te enthousiast. Zo zie ik het. We zijn allemaal gebaat bij het openblijven van zoveel mogelijk winkels voor onze hobby, laten we daar zuinig op zijn.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door WilcoV »

Met het risico op teentjes te trappen wil ik toch wat kwijt. Allereerst weet ik als bezoeker vanaf het eerste moment dat ik hier ben, dat dit GEEN onafhankelijk forum is, maar een forum georganiseerd en betaald door een winkel. Dat andere verkopers hier op één plek, in hun eigen onderdeeltje ruimte krijgen om hun producten aan te prijzen is al heel wat en voor onze bezoekers mooi. Verder maken mensen zelf keuzes. Dat is in de H0 wereld ook zo gegaan en vergis je niet, zelfs op het grote Beneluxspoorforum mogen commerciele berichten ook alleen in 1 onderdeel.
Daarnaast geeft Martin ook aan dat hij hier als persoon gewoon had kunnen blijven, maar dat hij er zelf voor kiest dit niet te doen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door Marksintpancras »

martindomburg schreef: 10 sep 2021 16:56
De reden van mijn stoppen is dat mijn commerciële kant in conflict is geraakt met die van de forumsponsor. Dit gebeurde af en toe wel eens, maar ik probeerde altijd met respect hier te reageren. Vandaag kwam echter het verzoek alsnog om mijn activiteiten niet langer op dit forum te uiten. Eventuele persoonlijke berichten waren nog wel toegestaan, maar in geen enkel vorm in betrekking mijn bedrijf. Dus ook niet op mijn commerciële topic waar ik nog wel eens onze diensten en specials promoot.
Het gekke is dat in de gebruikersverklaring van dit forum niks over reclame en noemen van bedrijfsnamen staat. Echter wordt dat nu door de beheerder met omgaande aangepast omdat ik de actuele gebruikersverklaring niet kan openen.

In principe mag de beheerder aan een mede hobbyist geen aanvullende eisen te stellen om persoonlijke redenen.

Vind de gang van zaken vreemd en helaas zie ook geen reactie van de beheerder, een gezamenlijke verklaring was wijzig geweest in deze punt.
Maar ja, dan kom je op het punt samenwerken??? Dat kan moeilijk zijn zie F1.

PS ik zit ook geregeld op machines en opdrachten van concurrenten omdat samenwerken beter is dan elkaar weg te concurreren. Maar ja, sommige branchegenoten vinden dat ook vreemd. Waardoor die soms echt in de knel komen vroeg of laat.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door martindomburg »

Vrienden,

Gezien de ontploffing hier en de overwelming aan reacties wil ik toch graag nog een laatste reactie plaatsen. Ik zie namelijk dat de post veel reacties en emoties hebben opgewekt, de moderatie is er maar druk mee geweest.

Even een bericht waar ik toch graag nog even op wil reageren:
WilcoV schreef: 12 sep 2021 18:08 Met het risico op teentjes te trappen wil ik toch wat kwijt. Allereerst weet ik als bezoeker vanaf het eerste moment dat ik hier ben, dat dit GEEN onafhankelijk forum is, maar een forum georganiseerd en betaald door een winkel. Dat andere verkopers hier op één plek, in hun eigen onderdeeltje ruimte krijgen om hun producten aan te prijzen is al heel wat en voor onze bezoekers mooi. Verder maken mensen zelf keuzes. Dat is in de H0 wereld ook zo gegaan en vergis je niet, zelfs op het grote Beneluxspoorforum mogen commerciele berichten ook alleen in 1 onderdeel.
Daarnaast geeft Martin ook aan dat hij hier als persoon gewoon had kunnen blijven, maar dat hij er zelf voor kiest dit niet te doen.
Dit is juist de reden dat ik heb besloten mij terug te trekken. Ik gebruikte mijn commerciële hoekje juist met dat doeleinde. Echter is er besloten dat ik ook daar geen gebruik meer van mag maken. Nu kan je dit zien als meten met 2 maten, discriminatie of hoe je het ook wilt noemen, het feit is dat de forumsponsor dit niet wilt, en ik hem daarin respecteer. Omdat ik heel moeilijk een bericht als persoon kan posten zonder het risico dat er toch een link gelegd kan worden naar DTS, heb ik ervoor gekozen om mijn terug te trekken. De lijn word anders heel dun en ik wil H@NS zijn mening respecteren aangezien het zijn forum is. En daaarbij heb ik zelf weinig trek erin om met een masker op te opereren. Ik en DTS zijn verweven, en als ik die connectie zou gaan verbergen dan verberg ik wie ik ben.

Het doet me erg veel dat mijn vertrek zoveel mooie woorden heeft opgeleverd, daarvoor wil ik iedereen danken!
Echter schrik ik ook van de negatieve reacties richting de forum sponsor. Laten we gewoon zijn besluit respecteren,en accepteren zoals het is. Hij zal vast en zeker een goede reden hebben voor dit besluit die in zijn ogen gerechtvaardigd is.

Maar onthou: Ik verdwijn niet, ik zit gewoon op een ander kanaal. Dit forum heeft veel leden, en er is altijd een goede sfeer, ondanks een paar conflicten hier en daar. Hou dat erin want ook dit forum is een belangrijk forum voor de N-Spoor communie.

Bij deze wens ik iedereen nogmaals veel plezier toe op dit forum, hou het gezellig en tot snel op een ander kanaal!

Groetjes Martin


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door WilcoV »

Het gekke is dat in de gebruikersverklaring van dit forum niks over reclame en noemen van bedrijfsnamen staat. Echter wordt dat nu door de beheerder met omgaande aangepast omdat ik de actuele gebruikersverklaring niet kan openen.

In principe mag de beheerder aan een mede hobbyist geen aanvullende eisen te stellen om persoonlijke redenen.

Vind de gang van zaken vreemd en helaas zie ook geen reactie van de beheerder, een gezamenlijke verklaring was wijzig geweest in deze punt.
Maar ja, dan kom je op het punt samenwerken??? Dat kan moeilijk zijn zie F1.

PS ik zit ook geregeld op machines en opdrachten van concurrenten omdat samenwerken beter is dan elkaar weg te concurreren. Maar ja, sommige branchegenoten vinden dat ook vreemd. Waardoor die soms echt in de knel komen vroeg of laat.
Helaas is het in dit geval geen beheerder maar de eigenaar van dit forum. De eigenaar van een forum, net als de eigenaar van een Facebook pagina e.d. mag alles met zijn eigendom doen wat hij of zij wil. Wij zijn allemaal bezoekers/deelnemers met onze eigen keuzen.

En Martin, je schreef zelf het volgende:
Eventuele persoonlijke berichten waren nog wel toegestaan, maar in geen enkel vorm in betrekking mijn bedrijf.
Dus je had persoonlijk hier gewoon kunnen blijven schreef je zelf.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door Marksintpancras »

@WilcoV of het nu beheerder of eigenaar is maakt voor wetboek niks uit. Het in gebruik hebben van forums op internet is in de wet geregeld. Dat met Facebook is anders geregeld. Maar bij forums (= discussieplatform) verstrekt je aan de deelnemer een gebruikersverklaring met de geldende regels. Het uitsluiten van commerciële uitingen is gewoon toegestaan als dit daarin vermeld staat (de gebruikersverklaring). Echter wat voor de een geld, geld ook voor de ander.
Ook het plaatsen van censuur is geregeld in deze wet.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door WilcoV »

Geef eens aan in welke wet dat geregeld is dan? Dit is namelijk GEEN openbaar discussieplatform. Ik ken heel wat wetgeving en ben heel benieuwd in welke wet en welk artikel dit dan specifiek geregeld is.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door Marksintpancras »

Het N spoor forum is gewoon openbaar in te zien. Echter als deelnemer dien je geregistreerd te zijn en verklaar je dat jij gebruikersverklaring heb gelezen en akkoord er mee bent. Dus dat GEEN gaat hier echt niet op.

Het valt oa onder Wet Telecommunicatiewet, het forum = een elektronische communicatienetwerk.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door Sibbesuisje »

@Marksintpancras en wederom dwalen we weer af… Een forum valt niet onder de wet telecommunicatie, deze is voor elektronische communicatie diensten en netwerken zoals je telefoon aanbieder, je internet provider en diensten zoals whatsapp.
Maar goed, Martin heeft hier op een respectvolle manier een verdere verklaring voor zijn besluit gegeven. Laten we dat allemaal nou als een goed voorbeeld nemen en ons gewoon weer gaan focussen op dat wat ons verbind: de kleine maar fijne treintjes 😀


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door Alro »

Sibbesuisje schreef: 13 sep 2021 01:02 Maar goed, Martin heeft hier op een respectvolle manier een verdere verklaring voor zijn besluit gegeven. Laten we dat allemaal nou als een goed voorbeeld nemen en ons gewoon weer gaan focussen op dat wat ons verbind: de kleine maar fijne treintjes 😀
:Thumb

Lijkt me een mooie reactie om dit draadje mee af te sluiten.


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Na 11 jaar neem ik afscheid van dit forum

Bericht door WilcoV »

Sander dat is dus precies wat ik aandraag. Mensen maken keuzes en daar komen gevolgen uit naar voren en helemaal eens met je visie op de wetgeving, overigens staat hierover niets in de Wet Telecommunicatie. Om het dan positief in te steken, het resultaat is een forum erbij waar ook weer meer aandacht voor onder andere de N spoor hobby plaatsvind maar ook heel veel over andere spoorformaten waarmee dit forum het enige echte N spoorforum blijft.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gesloten