TRIX EXPRESS Gleisbuch 1960

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
MarcoTrix
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 apr 2020 19:10
Locatie: Zeist

TRIX EXPRESS Gleisbuch 1960

Bericht door MarcoTrix »

TRIX EXPRESS Gleisbuch 1960

Tussen alle tweedehands spulletjes die ik ontving zat onder andere ook het TRIX EXPRESS Gleisbuch uit 1960. Dat betreft nog de TRIX EXPRESS rails uit de 700-serie, met kartonnen bielsen en holle spoorstaven van gevouwen blik. Het rails assortiment bestond toen nog uit alleen rechte rails, gebogen rails radius R1 en R2, en de 24º/30º graden wissels.

Dit rails assortiment is later vervangen door TRIX EXPRESS rails met kunststof bielsen en massieve metalen spoorstaven, samen met de TRIX International en Minitrix rails. Alle assortimenten zijn in dezelfde verhoudingen opgebouwd, ongeacht de schaalgrootte, waarbij uit de artikelnummers het type rails is te herleiden en het assortiment.

Maar wat heb ik daar als Minitrix liefhebber daar nu aan? Wel, als volgt:
1) Het complete boekje heb ik gedigitaliseerd en omgezet in een PDF file, dat op alle gangbare computerplatforms is te lezen.
2) Aan het einde van de introductie op pagina 8 heb ik nog 4 pagina’s toegevoegd (8A, 8B, 8C en 8D) met diverse tabellen.
3) Er zijn tabellen opgenomen met de conversie naar TRIX EXPRESS, TRIX International, Minitrix en Roco N rails.
4) Pagina 66 en 67 zijn origineel opgenomen, en als dubbele pagina waarbij de treinbaan compleet aan elkaar gemonteerd is.
5) Er zijn diverse oude advertentie’s opgenomen.

Interesse? Stuur mij een PB met uw e-mail adres, en ik stuur u de PDF per e-mail toe.

Afbeelding

Aangepaste cover van het oorspronkelijke boek.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
MarcoTrix
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 apr 2020 19:10
Locatie: Zeist

Re: TRIX EXPRESS Gleisbuch 1960

Bericht door MarcoTrix »

Er is inmiddels een update "TRIX EXPRESS Gleisbuch 1960 versie 2".


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
MarcoTrix
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 apr 2020 19:10
Locatie: Zeist

Re: TRIX EXPRESS Gleisbuch 1960

Bericht door MarcoTrix »

Klein foutje in de conversietabel ingeslopen en gecorrigeerd. Huidige versie 2.3.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
MarcoTrix
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 apr 2020 19:10
Locatie: Zeist

Re: TRIX EXPRESS Gleisbuch 1960

Bericht door MarcoTrix »

Als proof-of-concept baanplan 22 op pagina 17 uitgewerkt in Rail Modeller Pro, uitgeprint bij onze kantoorboekhandel en opgebouwd. Ik denk dat ik het op plaat ga zetten om een simpel proefbaantje te hebben :D

Afbeelding


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
MarcoTrix
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 apr 2020 19:10
Locatie: Zeist

Re: TRIX EXPRESS Gleisbuch 1960

Bericht door MarcoTrix »

TRIX EXPRESS Gleisbuch 1960 - 2022 versie 2.4

1) Het complete boekje is gedigitaliseerd en omgezet in een PDF file, dat op alle gangbare computerplatforms is te lezen.
2) Aan het einde van de introductie op pagina 8 heb ik nog 4 pagina’s toegevoegd (8A, 8B, 8C en 8D) met diverse tabellen.
3) Er zijn tabellen opgenomen met de conversie naar TRIX EXPRESS, TRIX International, Minitrix en Roco N rails.
4) Pagina 66 en 67 zijn origineel opgenomen, en als dubbele pagina waarbij de treinbaan compleet aan elkaar gemonteerd is.
5) Er zijn diverse oude advertentie’s opgenomen.
6) Er zijn invulformulieren toegevoegd waarbij je voor elk baanplan een stuklijst kan samenstellen, en kan bijhouden hoeveel er al gekocht is.

Afbeelding


TRIX EXPRESS Gleisbuch 1964 - 2023 versie 1.0 (Trix artikelnummer 6615)

Afbeelding

1) Het complete boekje is gedigitaliseerd en omgezet in een PDF file, dat op alle gangbare computerplatforms is te lezen.
2) Op pagina 101, 102, 103 zijn diverse conversietabellen opgenomen. Op pagina 108 en 109 staat informatie over Fleischmann N rails zonder bedding.
3) Pagina 73 en 74 zijn origineel opgenomen, en als dubbele pagina waarbij de treinbaan compleet aan elkaar gemonteerd is, in zwart-wit en in kleur.
4) Pagina 105 en 106 zijn origineel opgenomen, en als dubbele pagina waarbij de treinbaan compleet aan elkaar gemonteerd is.
5) Er zijn diverse oude advertentie’s opgenomen, enige meer dan de uitgave uit 1960.
6) Er zijn invulformulieren toegevoegd waarbij je voor elk baanplan een stuklijst kan samenstellen, en kan bijhouden hoeveel er al gekocht is.
7) Door de goede staat van dit boekje is de complete omslag opgenomen, inclusief de schutbladen.
8) Van alle spoorplannen is de maat voor de treintafel in H0 en N opgenomen.


Interesse? Stuur mij een PB met uw e-mail adres, en ik stuur u de PDF per e-mail toe.


Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 785
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: TRIX EXPRESS Gleisbuch 1960

Bericht door Modelbouwerke »

PB gedaan en dezelfde dag al ontvangen.
Bedankt Marco.


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.

Onmogelijkhier
Berichten: 376
Lid geworden op: 05 jan 2021 20:06
Locatie: Omgeving Rotterdam mijn geboorte stad

Re: TRIX EXPRESS Gleisbuch 1960

Bericht door Onmogelijkhier »

Ook namens mij nog bedankt lans deze weg.

Marcel


Groeten Marcel V
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
MarcoTrix
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 apr 2020 19:10
Locatie: Zeist

Re: TRIX EXPRESS Gleisbuch 1960

Bericht door MarcoTrix »

Afbeelding


Plaats reactie