Eigenwijs gedrag

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Arjuna
Berichten: 147
Lid geworden op: 28 nov 2021 08:29

Eigenwijs gedrag

Bericht door Arjuna »

Forum eigenaren

Mag ik als lid een voorstel doen.
Op dit forum merk ik dat de gevestigde orde die al, gechargeerd,100 jaar lid is een stempel drukt op dit forum.
Nu is mijn voorstel om een virtueel café te openen waar iedereen gewoon mag zeggen wat die wil
De regels zullen de gewone zijn ,respect ,en opdringerige mening zoals in elk café en je eigen waarheid en de volgende morgen spijt van de gemaakte opmerkingen.
Gezien het testosteron hoogte op dit forum,kan dit discussie bij een topic verlagen
Zie het maar als een schoolplein of board room
Maar alles onder eigen naam .

Ff voor de duidelijkheid het kan ook niet

Arjuna


Digitalisering heeft niet altijd tot vooruitgang gezorgt !?

Onderwerp starter
Arjuna
Berichten: 147
Lid geworden op: 28 nov 2021 08:29

Re: Eigenwijs gedrag

Bericht door Arjuna »

Heden 18maal gelezen!?


Digitalisering heeft niet altijd tot vooruitgang gezorgt !?
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5076
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Eigenwijs gedrag

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik snap niet helemaal wat je nou wil, zeker niet met die titel maar opdringerige meningen en eigen waarheden zijn voor mij juist een reden om ergens niet heen te gaan of contact met die mensen te verbreken, dus lijkt me niet iets voor op een forum. Als je dat graag wilt kunnen doen val daar dan andere mee lastig, of wel doe dat lekker in jou kroeg dan blijf ik daar graag weg.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Eigenwijs gedrag

Bericht door Sibbesuisje »

Ik snap ook niet wat precies het punt is.
Het forum is voor delen van informatie en ervaringen. Diegene die langer met de hobby bezig zijn zullen waarschijnlijk meer hun ervaringen delen. Ik zie niet in wat daar mis mee is, integendeel. En verder is er toch voor ieders wat? Of heb je een specifiek incident waar je niet blij mee was dat tot dit idee heeft geleid?


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain

marcel63
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 feb 2014 17:48
Locatie: Almere

Re: Eigenwijs gedrag

Bericht door marcel63 »

Snap het ook niet.
Juist van ervaren modelbouwers is veel te leren.
Respect voor elkaar staat bovenaan lijkt mij.
Denk dat onze forum-goeroe Hans hier goed mee omgaat wat wel/niet akkoord is op het forum.



tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Eigenwijs gedrag

Bericht door tv_man »

Ik vermoed ook dat dit voorstel misschien te maken heeft met een bepaald incident. Zoals op forums wel vaker gebeurt zijn er altijd wel een paar lui met een wat uitgesprokenere manier van het uiten van hun mening en sporadisch moet er ingegrepen worden maar mijn ervaring is dat de sfeer op dit forum heel prettig is. Maar ik ben slechts een gebruiker van het forum.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Eigenwijs gedrag

Bericht door shoven »

Ik snap het ook niet. Volgens mij kan iedereen op dit forum zijn ei wel kwijt. Je kunt gewoon zeggen wat je wilt, ook zonder virtueel café.
Respect lijkt me vanzelfsprekend, en zo niet dan grijpen de moderatoren wel in.
Uiteraard zijn er wel die soms onbehouwen uit de hoek komen, maar over het algemeen wordt dat vanzelf wel gecorrigeerd. En wat Marcel aangeeft, je kunt juist veel van elkaar leren, zowel ervaren als beginnende modelspoorders.

Als je vaak meemaakt dat je weerwoord krijgt waar je niet blij van wordt, zie ik ruwweg 2 mogelijkheden: 1) je zit op een forum met heel veel eikels, of 2) je moet eens in de spiegel kijken.

My 2 cents.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1086
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Eigenwijs gedrag

Bericht door bpieters »

Ik vind de sfeer in dit forum over het algemeen prettig.Het komt maar hoogstzelden voor dat ik me aan een inbreng erger.Wel kies ik mijn interessegebied uit en laat me bijv. niet verleiden tot een discussie analoog/digitaal.Het bekijken van baanplannen en de uitvoering daarvan ervaar ik als prettig en ook leerzaam.Als oude rot reageer ik daarop en probeer zo een aanvulling te zijn.Maar het stimuleert om een nieuweling cq beginner ook actief op het forum te worden.Respect hebben voor wat iemand plaatst is wel vereiste.En indien dat niet zo is dan is dan wordt het zoals Steven hierboven schreef wel gecorrigeerd.
Ik leer hier weer dingen waar ik ondanks jarenlange ervaring totaal geen notie van had.(zoals arduino en andere electronica).
En als ik hier modelbouwkunsten zie die mijn vaardigheden ver te boven gaan heb ik al helemaal geen reden om iemand negatief te benaderen.
Als iemand bijkomende zaken vermeld vind ik dat prima.
De achtergrond van iemand kennen is ivm het geven van een reactie soms wel handig.
Maar het hoeft van mij geen praatcafe te worden.
Laatst gewijzigd door bpieters op 12 jul 2022 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.



Onderwerp starter
Arjuna
Berichten: 147
Lid geworden op: 28 nov 2021 08:29

Re: Eigenwijs gedrag

Bericht door Arjuna »

Oke ,laat maar ik snap dit volledig
Laat de wereld maar buiten ,is prima en beter

Moderators sluit topic maar af

Arjuna


Digitalisering heeft niet altijd tot vooruitgang gezorgt !?
Plaats reactie