iTrain openen

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
KLN064
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2022 07:38

iTrain openen

Bericht door KLN064 »

Hallo, ik heb een betaalde iTrain 5.1.5 op de PC geïnstalleerd staan en heb mijn baanplan af.
Als ik in iTrain ga naar Bestand Openen dan heb ik een bruin vlak en kan geen enkel bestand vinden of openen.
Alle bestanden staan op Dropbox opgeslagen.
Het openen lukt niet op de PC en ook niet op de laptop. Je zou zeggen het is een instelling van iTrain.

Afbeelding



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: iTrain openen

Bericht door FidOo »

Ik zou de vraag op het itrain forum stellen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
KLN064
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2022 07:38

Re: iTrain openen

Bericht door KLN064 »

Ondertussen antwoord gekregen. Bij het openen het scherm groter trekken en dan is alles zichtbaar



adriaanh
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 aug 2022 08:27

Re: iTrain openen

Bericht door adriaanh »

Dit heeft te maken met je voorkeuren. Even twee citaten uit de handleiding waaruit ik opmaak dat je waarschijnlijk bij 'Voorkeuren' het basispad weer moet aanpassen naar de Dropbox locatie.

Nadat iTrain voor de eerste keer gestart is, is er nog geen bestand gekoppeld aan het
project. Je moet alle gegevens bewaren met een specifieke naam. Als extensie voor de
naam wordt .tcdz aanbevolen (tcdz = Train Control Data Zipped)1, bijvoorbeeld
baanplan.tcdz. Bewaar dit bij voorkeur in de map iTrain/layouts onder je
‘Basispad’ (zie Voorkeuren).


en

Basispad
Alle bronbestanden zoals afbeeldingen en geluiden, en bij voorkeur ook de baanplanbestanden, worden opgeslagen in een mappenstructuur met bovenin de map iTrain.
Deze map staat meestal in je gebruikersmap (in het voorbeeld /Users/xander) en alle
referenties naar bronbestanden in jouw project zijn relatief ten opzichte van deze map.
Daardoor is het eenvoudiger om een project naar een andere computer over te zetten.
Als je een andere locatie (of andere schijf) wilt gebruiken om alle iTrain-gerelateerde
bestanden op te slaan dan kun je deze map aanpassen. We noemen dit het basispad. Het
basispad mag zelf ook aan het einde de map iTrain bevatten, maar het basispad mag er
ook boven staan. Deze keuze zal de relatieve paden in het baanplan beïnvloeden en tot
welke bestanden je allemaal toegang hebt bij het kiezen van een bronbestand.
Tip: Als je wilt dat de browser alleen in map iTrain mag komen, plaats dan de naam
iTrain in het basispad. Als je wilt dat de browser ook alle mappen naast de map
iTrain mag doorzoeken, zet iTrain dan niet in het basispad.


Plaats reactie