in de afdeling luchtfietserij...
ik heb afgelopen zaterdag in Houten een br290 rangeerdiesel gekocht.
Ik zou daar graag een Zimo STACO1 in willen bouwen (dat is een electronische bufferschakeling)
Met die STACO1 kun je een lok zonder haperingen over moeilijke wisselstraten laten rijden, 20 tot 30 cm zonder stroom is dan te overbruggen.
Ik heb de lok nu open en de hoeveelheid beschikbare ruimte valt erg tegen.
Toen ik nog een kleine Guusje was had ik Hema/Lima treintjes, o.a. een V160, ook een lok met 2 draaistellen.
Echter ... de motor zat in 1 draasstel, het andere draaistel was niet aangedreven, net zoals onder rijtuigen.
Een plaatje van het grote boze internet:

Zou zoiets ook bij die roco br290 kunnen?
Ik denk er dan aan om aan 1 kant de kardan weg te laten, en de tandwielen van de assen te halen.
Dat levert gauw 1 cm3 aan ruimte op, genoeg voor de buffer.
Iemand enig idee of gevoel?
De lok hoeft bij mij alleen maar heen en weer te pendelen, geen steigingen oid
Guus