fleischmann 709906 série GtL 4/4, K.Bay.Sts.B. EP.I

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
voske
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 dec 2016 22:02

fleischmann 709906 série GtL 4/4, K.Bay.Sts.B. EP.I

Bericht door voske »

Beste N spoorders
Ik heb onlangs de stoomlocomotief van Fleischmann série GtL 4/4, K.Bay.Sts.B. EP.I
nr 709905 gekocht nu kom ik het volgende voor ik vind namelijk dat hij geen trekkracht genoeg heeft voor drie kleine wagons (zonder verlichting )
Heeft er nog iemand deze loc gekocht en komt dit ook voor of licht het aan mijn loc.

dank voor de hulp
Bewerk bericht


MVG
Pascal

thevandijks
Berichten: 430
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: fleischmann 709906 série GtL 4/4, K.Bay.Sts.B. EP.I

Bericht door thevandijks »

Fleischmann stoomloc's hebben de motor in de tender, trekkracht hebben ze niet. Misschien is het mogelijk om de tender wat te verzwaren? Maar verwacht er niet te veel van.

Groet Hans



Onderwerp starter
voske
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 dec 2016 22:02

Re: fleischmann 709906 série GtL 4/4, K.Bay.Sts.B. EP.I

Bericht door voske »

beste
het is er eentje zonder tender en het zijn 3 kleine wagons met elk 2 assen die nieuw zijn en enorm goed rollen. ik moet er wel bij zegen dat de lok geen antislip bandjes heeft.
Ik ben enorm teleurgesteld van Fleischmann


MVG
Pascal

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: fleischmann 709906 série GtL 4/4, K.Bay.Sts.B. EP.I

Bericht door Sandopie »

Pascal,

Ik denk dat het aan jouw exemplaar ligt. Heb op Yutubby een video met deze lok gevonden. Daarin rijdt hij met 4 Minitrix wagonnetjes. Kijk zelf maar (vanaf 18:51), is helaas wel Duitstalig.

https://www.youtube.com/watch?v=Sgm_hrhPW0o


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: fleischmann 709906 série GtL 4/4, K.Bay.Sts.B. EP.I

Bericht door Nijboer »

Ik kan me haast niet voorstellen dat Fleischmann een slecht functionerende loc heeft ontworpen.
Als ik zie wat de kleine 2, 3 en 4 assige stoomlocjes (loc 7000, BR80 en BR81) al trekken... Helaas ken ik deze loc niet, dus
zeker weten doe ik het niet, maar ik denk dat er met jouw loc iets mis is. Heb je misschien ATF op de baan?

Groet,
Collin



Onderwerp starter
voske
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 dec 2016 22:02

Re: fleischmann 709906 série GtL 4/4, K.Bay.Sts.B. EP.I

Bericht door voske »

ik heb naar de film gekeken en inderdaad daar doet hij het heel goed ik zal toch maar eens naar het aandrijfwerk moeten kijken of anders terug fabriek en neen ik rij niet met atf.


MVG
Pascal

erwin1z
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 dec 2010 16:06

Re: fleischmann 709906 série GtL 4/4, K.Bay.Sts.B. EP.I

Bericht door erwin1z »

Beste,

Zelf heb ik een exemplaar gehad welke was voorzien van een ddc decoder. Bij mij reed de lok niet echt geweldig. Reed met maximaal 5 goederen wagons en had daar wel wat moeite mee. De heb ik verkocht.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar kleine minitrix lokjes zoals de "Glaskasten" , BBII of de R4/4 welke beter rijden en meer kunnen trekken.

Erwin


Plaats reactie