Arnold

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1198
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Arnold

Bericht door william »

De Arnold Hornby V100 HN2019 - die heb ik ook/bedoel ik. Leuke loc, maar helaas niet op mijn baan.

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 883
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: Arnold

Bericht door Mack »

ik heb er 3 de MP bruin, de 0203, en de V80

Rijden alle 3 goed
Bijlagen
MP.jpg
MP.jpg (87.86 KiB) 6556 keer bekeken
A0203_(1).jpg
A0203_(1).jpg (82 KiB) 6556 keer bekeken
2126_1.jpg
2126_1.jpg (34.69 KiB) 6556 keer bekeken


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0

MMG
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2016 15:00
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Arnold

Bericht door MMG »

Beste spoor N liefhebbers, Ik heb nog Arnold locs lopen uit de jaren 70 en 80. Van Fleischmann loopt niets meer van die leeftijd. Mijn conclusie is dat Arnold Rapido veel degelijker gebouwd is.



TonN
Berichten: 411
Lid geworden op: 26 feb 2016 11:11

Re: Arnold

Bericht door TonN »

De helft van de motorposters die ik heb zien rijden, loopt niet lekker.

En je moet altijd opletten of iets wel combineert met wagens van de andere merken. Arnold wagens zijn wat lager dan Fleischmann, Minitrix en Roco.


Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Arnold

Bericht door Overdijk »

MMG schreef:Beste spoor N liefhebbers, Ik heb nog Arnold locs lopen uit de jaren 70 en 80. Van Fleischmann loopt niets meer van die leeftijd. Mijn conclusie is dat Arnold Rapido veel degelijker gebouwd is.
Nou ja, daar sla je de plank mis. Als er één merk is wat in die jaren degelijke kwaliteit bouwde, dan is dat juist FLM.
Arnold en MTX waren toen alleen nog goed in koffiemolens bouwen, negen van de tien keer gecombineerd met grove modellen.
Ik heb hier diverse oudjes van FLM, sommige zelfs van voor 1980, en die kunnen nog goed meekomen met huidige producties.
Vergelijk maar eens een BR 103 of BR 218 tussen de diverse merken van toen. Kijk dan vooral naar loopeigenschappen en raaminzetten.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1012
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Arnold

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Bjor schreef:De P4 (latere BR36) heeft nauwelijks trekkracht. De wielkasten waarin de grote drijfwielen lopen moest ik uitruimen, omdat de wielen er in aanliepen. Maar ook dan is de lok luidruchtig en kan nauwelijks meer dan 4 tweeassers trekken.Ben
Even opgezocht, maar in het echt trok deze locomotief niet heel veel meer, beetje afhankelijk van het type. Met 4 tweeassers kom ik met passagiersrijtuigen op ongeveer 100t uit en dat is ook ongeveer het gewicht wat deze locomotief kon trekken op maximale snelheid.


Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2010
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Arnold

Bericht door Bjor »

Joop,

Dat wist ik niet, dus dat verklaart in ieder geval een deel. Maar de meeste N-lokjes hebben een (soms erg ruime) marge ten opzicht van hun grote voorbeeld. Deze P4 absoluut niet. Een helling kan ik hem al helemaal niet opsturen. Een mooi lokje om te zien, maar rijtechnisch een amechtig zwoegend meisje. :( :(

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1012
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Arnold

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

In het echt was het ook afgelopen bij 10/00 helling. Dat is dus 1%. Op de Duitse fora is er ook het nodige over geschreven. Daar kom ik de volgende oplossing tegen. Draai een van de aandrijfwielen om, zodat er aan twee zijden een wiel met een rubber bandje zit. Verder schijnt het te helpen om de cabine vol te stoppen met kneedbaar lood. Eea is te lezen op het 1:160 forum. De meeste stoom N-lokjes halen niet de specificaties van de echte machines, mogelijk dat de diesel en elektrische modellen beter zijn omdat door de locomotief bouw er meer ruimte is voor ballast. Van veel stoom modellen staan gegevens op mijn site waarmee eenvoudig bepaald kan worden hoeveel wagons er in het echt aan de haak gehangen konden worden. De BR36 staat er nog niet bij omdat ik er nog geen tekening van heb.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Plaats reactie