De Arnold Hornby V100 HN2019 - die heb ik ook/bedoel ik. Leuke loc, maar helaas niet op mijn baan.
Groeten,
William
Arnold
Re: Arnold
ik heb er 3 de MP bruin, de 0203, en de V80
Rijden alle 3 goed
Rijden alle 3 goed
- Bijlagen
-
- MP.jpg (87.86 KiB) 6556 keer bekeken
-
- A0203_(1).jpg (82 KiB) 6556 keer bekeken
-
- 2126_1.jpg (34.69 KiB) 6556 keer bekeken
tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0
Re: Arnold
Beste spoor N liefhebbers, Ik heb nog Arnold locs lopen uit de jaren 70 en 80. Van Fleischmann loopt niets meer van die leeftijd. Mijn conclusie is dat Arnold Rapido veel degelijker gebouwd is.
Re: Arnold
De helft van de motorposters die ik heb zien rijden, loopt niet lekker.
En je moet altijd opletten of iets wel combineert met wagens van de andere merken. Arnold wagens zijn wat lager dan Fleischmann, Minitrix en Roco.
En je moet altijd opletten of iets wel combineert met wagens van de andere merken. Arnold wagens zijn wat lager dan Fleischmann, Minitrix en Roco.
Re: Arnold
Nou ja, daar sla je de plank mis. Als er één merk is wat in die jaren degelijke kwaliteit bouwde, dan is dat juist FLM.MMG schreef:Beste spoor N liefhebbers, Ik heb nog Arnold locs lopen uit de jaren 70 en 80. Van Fleischmann loopt niets meer van die leeftijd. Mijn conclusie is dat Arnold Rapido veel degelijker gebouwd is.
Arnold en MTX waren toen alleen nog goed in koffiemolens bouwen, negen van de tien keer gecombineerd met grove modellen.
Ik heb hier diverse oudjes van FLM, sommige zelfs van voor 1980, en die kunnen nog goed meekomen met huidige producties.
Vergelijk maar eens een BR 103 of BR 218 tussen de diverse merken van toen. Kijk dan vooral naar loopeigenschappen en raaminzetten.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
-
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02
Re: Arnold
Even opgezocht, maar in het echt trok deze locomotief niet heel veel meer, beetje afhankelijk van het type. Met 4 tweeassers kom ik met passagiersrijtuigen op ongeveer 100t uit en dat is ook ongeveer het gewicht wat deze locomotief kon trekken op maximale snelheid.Bjor schreef:De P4 (latere BR36) heeft nauwelijks trekkracht. De wielkasten waarin de grote drijfwielen lopen moest ik uitruimen, omdat de wielen er in aanliepen. Maar ook dan is de lok luidruchtig en kan nauwelijks meer dan 4 tweeassers trekken.Ben
Re: Arnold
Joop,
Dat wist ik niet, dus dat verklaart in ieder geval een deel. Maar de meeste N-lokjes hebben een (soms erg ruime) marge ten opzicht van hun grote voorbeeld. Deze P4 absoluut niet. Een helling kan ik hem al helemaal niet opsturen. Een mooi lokje om te zien, maar rijtechnisch een amechtig zwoegend meisje.
Ben
Dat wist ik niet, dus dat verklaart in ieder geval een deel. Maar de meeste N-lokjes hebben een (soms erg ruime) marge ten opzicht van hun grote voorbeeld. Deze P4 absoluut niet. Een helling kan ik hem al helemaal niet opsturen. Een mooi lokje om te zien, maar rijtechnisch een amechtig zwoegend meisje.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02
Re: Arnold
In het echt was het ook afgelopen bij 10/00 helling. Dat is dus 1%. Op de Duitse fora is er ook het nodige over geschreven. Daar kom ik de volgende oplossing tegen. Draai een van de aandrijfwielen om, zodat er aan twee zijden een wiel met een rubber bandje zit. Verder schijnt het te helpen om de cabine vol te stoppen met kneedbaar lood. Eea is te lezen op het 1:160 forum. De meeste stoom N-lokjes halen niet de specificaties van de echte machines, mogelijk dat de diesel en elektrische modellen beter zijn omdat door de locomotief bouw er meer ruimte is voor ballast. Van veel stoom modellen staan gegevens op mijn site waarmee eenvoudig bepaald kan worden hoeveel wagons er in het echt aan de haak gehangen konden worden. De BR36 staat er nog niet bij omdat ik er nog geen tekening van heb.
Met vriendelijke groet,
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm