Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Hier het forum van Mark van 't Hoff
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door shoven »

Jeroen schreef: Maar in ieder geval 27+28 maart: KOM JE NEST UIT EN KOM NAAR HILVERSUM!

J.
Ga ik zeker doen, maar dan 27 of 28 mei.

Mooi werk hoor mannen. Wie weet gaan jullie mij ook overtuigen dit spul te gebruiken...


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Jeroen »

Dank Steven, direct aangepast :oops: .

We gaan de komende dagen even arbeiden, helaas, want er moet toch iets van centen binnenkomen teneinde dit geheel uberhaupt te gaan tentoonstellen.

Steef, zowel de producten van Markenburg als ook Domburg kan ik toch echt aanraden. Jaja, ik weet het, iedereen denkt dubbele agenda, maar neen: Mark heeft mij destijds overtuigd een seinhuisje in elkaar te frotten........die was ook echt Duits te gebruiken danwel te maken, en het spul is......gewoon fantastisch. Dat hoef je denk ik niet eens op het forum rond te vragen; iedereen zal die mening delen.

De uitdaging voor dit project is zoveel mogelijk te doen met Markenburg producten. Daar ik Duits rij, en blijf rijden, is deze uitdaging nog groter, echterrrr......er is veel mogelijk bij Team Markenburg! Voor perrons ga ik persoonlijk niet meer verder shoppen. Jaha! We houden van teasers, nietwaar?
Het echte voornemen voor dit project is eigenlijk veel te demonstreren met lasercut-technologie. Dat is wat mij betreft echt de toekomst.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Maurits71 »

leuk man, kom misschien nog wel ff over


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Marksintpancras »

:lol: lekker is dat, zit ik gewoon aan de plastic omdat die verdomde oosterburen hun bouwtekeningtjes van hun stationtjes kunnen vinden of niet willen op zoeken. Maar van de zomer gaan Team Markenburg ook goes Germany voor Kochel am See. Zal eerst met een meetlintje dat plaatsje onveilig maken :lol: Jeroen, vlieg die luchtbus van jouw ook tussen Amsterdam en Munchen???? PS wil wel een vrouw achter de knuppel, dus jij kan thuis lekker je baantje buiten zetten :lol: en ons vermakken met die schitterende fototjes ;) :D

Maar helemaal met Jeroen eens,Team Markenburg is perfect, heb nog een zelfbouwproject met hun perrons en dat ziet er erg duits uit. ;)


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door mmhajvth »

“Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen”

Bouwverslag 1
Er wordt hard gewerkt. De N spoor beurs in Hilversum is immers al over 2 weken. Dit zal de eerste beurs zijn waar deze baan voor het publiek te zien zal zijn. Is het dan af? Nee. Deze baan zal voor lange tijd groeiende zijn, maar dat geeft natuurlijk wel inspiratie en inzichten. Jeroen heeft de eerste trottoirs al liggen. De platen van 25 bij 10 cm zijn eenvoudig op maat te snijden en in te passen. Molgoten en straatkolken (de voorzieningen om het regenwater van de straat in het riool te krijgen) zijn los verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen en kleuren. Met het belijningssjabloon worden de markeringen op de weg aangebracht. De pijl in de foto ligt onder een paar viaducten. De ideale plaats om eens te testen met welke middelen het beste te werken is. Verf, inkt en zelfs te typ-ex pen zijn opties om het wit aan te brengen. Op de 2e foto is al een glimp van het perron te zien. Het perron is een Markenburg maatwerk product. Markenburg heeft wel een groot assortiment standaard perronelementen, maar als die elementen zoals hier net niet voldoende mogelijkheden bieden, omdat de sporen al op een vaste plaats liggen, is maatwerk altijd een optie. In dit geval hebben we het uiterlijk van het perron ook gewijzigd, zodat het heel dicht bij de werkelijkheid komt. Het station en dus ook de perrons zijn gebaseerd op een bestaand station in Hamburg, Duitsland, maar daarover later meer.

Afbeelding

Afbeelding


Love to build realistic... ...let's be kind.

FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door FidOo »

Holy sh*t jeroen wat ligt dat ballast er strak bij zeg! En dat dit Hamburg Dammtor wordt had ik al door bij de eerste foto van die onderdoorgang. Wel een perfecte keuze trouwens!!!
Ben benieuwd M.J.M.!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Pdehoog
Berichten: 75
Lid geworden op: 25 apr 2016 11:48

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Pdehoog »

Wauw :o Ik ben benieuwd hoe dit eruit gaat zien zometeen :D


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Jeroen »

Thanks guys! Ja er is nog veel te doen, maar we gaan er wat van maken. Concessies doen aan de afwerking vind ik lastig ivm de tijdsdruk. Zoals Mark al aangeeft is het verre van af, maar hopelijk is het dan ook nog leuk om te zien en heeft het wat 'leerwaarde' zeg maar.

Wat ik vooral erg gaaf vind om te zien is hoe strak die perrons zijn. Het past precies met de ICE kop, en dat ziet er ook vet uit.

Ik ga weer mijn hol in en bouwen! :twisted:


Afbeelding

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Rick »

Leuk, nu een G2000 er langs rijden. :D


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Maurits71 »

jep of een lux schoon maak trein,

:D :D :D


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ook niet alle goederenwagons passen er langs, maar dat maakt me geen reet uit, want voor de verandering is dit een project met louter personentreinen.

En een G2000? Nog nooit van gehoord. :mrgreen:


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Maurits71 »

personen treinen , wat ongelovelijk saai, ik haak nu gelijk af ;)


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Daniel83
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 aug 2016 14:08
Locatie: Barendrecht

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Daniel83 »

Dat ziet er wel heel gaaf uit!
Hoe ga je die molgoten aanbrengen in de bochten?


Gebruikersavatar

Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Andre de Ruiter »

Wat een veelbelovend project.
Ik heb deze week tot mijn meer dan volle tevredenheid mijn eerste ervaring met Markenburg gehad in de vorm van het seinhuis (zie mijn draadje).
Vraagje aan Mark betekent dit project dat we in de nabije toekomst Duitse producten van Markenburg mogen verwachten?


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door WilcoV »

Ik denk dat dit project (zoals ik de info lees) er vooral op gericht is om te tonen dat je de Markenburg producten niet per definitie hoeft te bouwen zoals in de beschrijving van een product wordt aangegeven, maar dat je met een beetje eigen creativiteit met de bestaande producten van Markenburg zelf veel meer kan maken dan we beseffen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Debvd »

Mooi hoor,

Zeg Jeroen is dat perron aan mekaar gezet en smaller gemaakt?

Want ik ben weg van het perron van markenburg zoals je die nu hebt maar is te breed voor mijn baan. Dus als je dat op die manier kan versmallen ;)



Ronaldp
Berichten: 1467
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Ronaldp »

Welk merk ballast heb je gebruikt?

mvg ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Jeroen »

Gisteren weer een zinvolle bouwdag gehad. Vandaag moet ik even op Teuge knallen, want al die projecten zijn niet gratis natuurlijk. De tijd om op Teuge rond te boren heb ik eigenlijk niet, maar het is even niet anders.

De perrons van Markenburg, deze perrons, zijn custom-made. Ik heb zelf wat maten door kunnen geven, en aan de hand van voorbeeldfoto's is dit perrons speciaal gelaserd. Daar ga ik in de toekomst zeer zeker meer gebruik van maken. Ik zou zeggen, neem contact op en ontdek dat de sky the limit is!
Aan het begin van het perron heb ik de boel iets taps toe lopend moeten maken. Dat is mijn eigen gepruts geweest met een beetje snijden hier en daar.

De ballast is een mix van Woodland. Ik mix altijd wat grijs door het bruin, en in de stationshal wat meer grijs met wat bruin er door. Alles heeft een wash gekregen. Op de foto zie je nog niet dat de spoorstaven geverfd zijn; dit is inmiddels wel zo.

Ik heb een klein ongelukje gehad waarbij een bovenleidingmast is gesneuveld. Vervelend, want dit gaat ook weer tijd kosten. Maar niet onoverkomelijk. De schade valt alleszins mee. De boel heeft gisteren ook voor het eerst gereden, dus dat deel van de bedrading klopt.

En oja, dat geeft de burger ook weer moed natuurlijk!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Maurits71 »

netjes, maar we geloven het pas als er bewegend beeld is :D


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door FidOo »

Tja ze houden het beeldmateriaal aardig achter... Alsof we maar ff naar Hilversum moeten komen om het te zien.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Jeroen »

Sowieso moeten jullie naar Hilversum komen! Hoppa! :geek: :twisted: :twisted:


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door mmhajvth »

@ Daniel83

Dat wordt maatwerk. Iedereen heeft voor iedere situatie een andere boogstraal nodig en daar is niet tegenop te standaardiseren.
Echter is maatwerk in het platte vlak, zoals bestrating in het algemeen, prima en zelfs redelijk vlot te maken.


@ Andre de Ruiter

Specifiek Duits zal wellicht nog een poosje op zich laten wachten. Vakwerkhuisjes e.d. is namelijk al door vele producenten uitgebracht, dus daar zien we niet zoveel meerwaarde in op dit moment.
Huizen/panden die niet specifiek Duits zijn, maar wel in Duitse steden geplaatst kunnen worden zonder op stedenbouwkundig/architectonisch vlak rare dingen te doen, zitten wel in de pijplijn.
Overigens is met kleine kleur nuances een pand al vrij snel aan t passen naar de situatie zoals die bij jou het beste past. Kleurwijzigingen aanvragen, ook als die niet direct te kiezen zijn op de website, is altijd mogelijk. En we zullen dan ook altijd met een goed advies op je vragen komen.


@ Wilco

Dat is zeker één van de aspecten die we aan het licht willen proberen te brengen. Echter zal Jeroen ook in de toekomst dingen op deze baan gaan plaatsen die echte primeurs zijn en die pas later in het Markenburg assortiment uit komen.


@ Debvd

Versmallen van perrons kan met de hand, maar makkelijker is het als we het tekenwerk aanpassen en het perron voor jou op maat maken. Dat is wel maatwerk, maar er zijn ook met perrons vrij eenvoudige manieren om o.a. de complexiteit de kosten in de hand te houden.
Jeroen heeft b.v. een maatwerk perron, en heeft als ondergrond een 9mm dik MDF plankje van de juiste perronbreedte gebruikt. Dat betekent dat alleen de façaden (buitenkanten) op maat gemaakt hoeven te worden. Zo zijn er meer opties om "het hoofdstuk perrons" aan te vliegen.


m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.

FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door FidOo »

Misschien een brutale vraag Jeroen/Mark, maar die brug en het gebouw straks, komt dat ook van jullie hand of is daar een bekende fabrikant voor gekozen?


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door mmhajvth »

@ FidOo,

Jeroen maakt zelf de keuzes wat te gebruiken.
Zo had hij het station en de op de foto's afgebeelde bruggen al in z'n bezit. Dit wilde hij daarom graag inzetten in dit project.
Dus het is niet zo dat alles op deze baan van Jeroen, bij Markenburg ontwikkeld is. Maar ook het combineren van producten is iets dat we op de baan van Jeroen graag laten zien.
Zo komen de perrons weer wel van Markenburg, evenals de verschillende bestratingsvormen, die pal voor het stationsgebouw ingezet gaan worden.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.

FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door FidOo »

Bedankt voor t antwoord. Had al zo'n vermoeden dat jullie dit niet ook gingen ontwerpen.
Uiteraard is een combinatie natuurlijk hartstikke goed mogelijk met jullie producten. Zo zal ik voor de brug op mijn modules gebruik gaan maken van gelasert 1mm Hout als skelet ivm stevigheid met als bekleding Karton von jullie.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Plaats reactie