Klein onderstation

Hier het forum van Mark van 't Hoff
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Klein onderstation

Bericht door mmhajvth »

Dag allemaal,

Wachtend op de test Sik onderdelen, dacht ik "laat ik de zaterdagmiddag eens nuttig gebruiken"
Huisjes ontwerpen is iets dat ik graag doe, maar omdat er veel materiaal in gaat zitten zijn ze nogal duur om te printen. Daarbij weet ik eigenlijk niet eens zeker of echt goed verschaalde stenen wel goed uit de printer komen in schaal 1:160.
Dus misschien is het een goed idee om eens klein te beginnen, met bijvoorbeeld een klein onderstation.

Als voorbeeld dient dit kleine gebouwtje in 's Hertogenbosch.
(Voor de geïnteresseerde: dit gebouwtje staat aan de zuidwest zijde van het emplacement.)

Afbeelding

Hoewel ik niet veel informatie heb van het gebouwtje neem ik de volgende dingen even aan.
Uiteraard kan ik het waarderen als mensen me verbeteren op de punten waar ik wellicht iets onjuist aanneem.

- Het gebouwtje heeft een redelijk typische jaren '50 stijl gezien het materiaalgebruik en de verschijningsvorm.
- Zover ik het kan bepalen is het een (onderdeel van) een lokaal onderstation voor de voorziening van spanning op het nabij gelegen bovenleiding net.

Maar nu aan de slag met het tekenen van dit schattige object, in onze schaal.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.

Jettuh
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 742
Lid geworden op: 04 aug 2009 19:42
Locatie: Eindhoven

Re: Klein onderstation

Bericht door Jettuh »

Ben benieuwd Mark,

heb nog geen huisjes voorbij zien komen in het FUD materiaal, dus ben benieuwd hoe dat eruit zal zien ;)

groetjes
Mitchell

ps. ik zag een mail van je op onze service mail, zal hem speciaal voor jou morgen (in het weekend dus:D) beantwoorden, eerst even uit eten.


https://www.shapeways.com/shops/spoorobjecten
3D geprinte modellen van o.a. de V-IRM, Plan V/T en SGMm
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Klein onderstation

Bericht door mmhajvth »

Hey Mitchell,

Denk aan je hart hé jongen. Werk is werk. ;)
En eet smakelijk voor strakjes.

Is nog niemand op het idee gekomen om huisjes te uploaden? :shock:
Ik heb verschillende grote panden klaar staan, maar die zijn domweg te duur om te printen. (misschien is een korting op grotere volumes een idee voor het FUD materiaal?)
Overigens gaat het tekenen van dit kleine huisje best goed. Misschien kan ik het vandaag nog uploaden.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Klein onderstation

Bericht door Chris83 »

ik heb er een aantal op shapeways zien staan, maar welke shop? geen idee.

in iedergeval veel te duur. Kijk als je nu je eigen huis maakt op schaal kan ik best geloven dat je wel eenmalig wat meer uitgeeft.

Wat als je de huisjes tekent op de manier van bouwdozen? lijm je ze daarna thuis in elkaar.


Groeten Chris
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Klein onderstation

Bericht door mmhajvth »

Dag Chris,

Wat betreft de prijs - object verhouding ben ik het helemaal met je eens.
Alleen je idee over het maken van huisjes in bouwdoos vorm volg ik niet helemaal. Wellicht gewoon mijn fout hoor.

Bij Shapeways betaal je voor iedere cm3 materiaal. Je betaald niet voor lucht of het totaalvolume van het object.
Dus als je twee even grote ballen maakt waarvan er één massief is en de andere hol is, dan is die massieve bal verreweg het duurst omdat daar meer cm3 materiaal in zit.

Voor huisjes is het dus zo dat de omvang van het huis of lucht inhoud van het huis niets uitmaken. De dikte van de muren daar en tegen weer wel.
Het maken van een bouwdoos vorm huis of van een reeds in elkaar gezet huis zijn in principe dus even duur.
Wel is het zo dat als je van die matrijzen maakt waaraan je onderdelen zitten, dat die ook uit materiaal bestaan en dat moet dus ook betaald worden.
Dus een bouwdoos huis met matrijzen is duurder dan een reeds in elkaar gezet huis.

Een voordeel van huizen maken in losse onderdelen is wel dat je het thuis makkelijker een kleurtje kan geven per onderdeel. Dat scheelt je een hoop afplak werk en het resultaat is strakker.

Mocht ik je idee toch niet helemaal begrepen hebben hoor ik het graag. :)

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Klein onderstation

Bericht door mmhajvth »

Komt dat zien, komt dat zien.

Een klein onderstation bordevol met details (al zeg ik het zelf).
Waterslagen, deurkozijnen, mastiekhoeken, volledig kloppend halfsteens verband metselwerk, een daktrim, regenpijp met beugelsluitingen en zelfs de ventilatie gaatjes onderin het metselwerk zijn in het model aanwezig.

Afbeelding
Impressie afbeelding met indicatieve kleuren. Het onderstation zou er zo uit kunnen komen zien nadat het een kleurtje heeft gekregen en in elkaar is gezet. Weathering en de mogelijkheid om de voegen in te wateren met een grijze tint voor extra realisme, zijn dingen die in de impressie nog niet naar voor komen, maar het model uiteraard nog wel een stuk aantrekkelijker kunnen maken.

Afbeelding
Shapeways afbeelding van het model zoals het geprint wordt. De losse onderdelen (6 in het totaal) staan compact bij elkaar. Thuis kunnen de losse onderdelen makkelijk een afzonderlijke kleur krijgen waardoor het gebouwtje snel tot leven komt.

Alle commentaar is welkom. Ook als je het helemaal niks vindt. Want zeker als het commentaar een beetje onderbouwd is kan ik er veel van leren.

Dus alvast bedankt voor jullie reacties. :)

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Re: Klein onderstation

Bericht door Trammetje »

mmhajvth schreef:
Het maken van een bouwdoos vorm huis of van een reeds in elkaar gezet huis zijn in principe dus even duur.
Weet je dat zeker?
Ik heb station Noord-Scharwoude getekend en kreeg als tip om het juist in bouwdoos vorm te doen. Ben dus zo goed als opnieuw begonnen met tekenen.


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Klein onderstation

Bericht door Rob Fongers »

Mooi Mark,

Nw ideeën en voor redelijke prijs ;) ;)


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Klein onderstation

Bericht door mmhajvth »

@ Sander,

Ik ben nieuwsgierig van wie je die tip gehad hebt.
En mocht het uitmaken zou ik graag willen weten waar dat eventuele verschil vandaan komt.
Maar als ik je een tip mag geven voordat je het hele gebouw van je hebt overgetekend in bouwdoos vorm.
Probeer de truc eerst eens met een eenvoudige kubus (zonder bodem) en dan met de losse plaatjes van die kubus.
Mocht het niks uitmaken in prijs scheelt je dat weer een berg tekenwerk.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.

Jettuh
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 742
Lid geworden op: 04 aug 2009 19:42
Locatie: Eindhoven

Re: Klein onderstation

Bericht door Jettuh »

prijs maakt niks uit bij ons ;) we brekenen op volume,
met een bouwdoos zal je zelfs meer volume hebben aangezien je meer dingen aan het model vast maakt zodat je het makkelijk in elkaar kan laten passen.

Overigens, met bouwdoos vorm is de kans groter dat we hem afkeuren, aangezien het wel eens gebeurd dat mensen 50 modellen in 1 bestand gooien, wat resulteert dat de klant (jullie) 1x de opstart kosten (bij FUD) van $5.00,, en wij dus de andere 49x de $5.00 ;)
En dan komt het vaak voor dat we erna boze klanten hebben omdat er van 2 modellen missen van de 50 stuks, voor ons is dat lastig terug zoeken, vandaar dat we liever 1 of 2 modellen per stl hebben.


https://www.shapeways.com/shops/spoorobjecten
3D geprinte modellen van o.a. de V-IRM, Plan V/T en SGMm
Gebruikersavatar

Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Re: Klein onderstation

Bericht door Trammetje »



Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Klein onderstation

Bericht door mmhajvth »

@ Sander/Trammetje.

Ik heb het draadje gelezen. Ik denk dat Vincent er in dit geval een beetje naast zat. Ook Mitchell geeft aan hoe het werkt en hij zit er dag in dag uit met z'n neus boven op.
In ieder geval veel succes met het tekenen en ontwikkelen!
Jettuh schreef:prijs maakt niks uit bij ons ;) we brekenen op volume,
met een bouwdoos zal je zelfs meer volume hebben aangezien je meer dingen aan het model vast maakt zodat je het makkelijk in elkaar kan laten passen.

Overigens, met bouwdoos vorm is de kans groter dat we hem afkeuren, aangezien het wel eens gebeurd dat mensen 50 modellen in 1 bestand gooien, wat resulteert dat de klant (jullie) 1x de opstart kosten (bij FUD) van $5.00,, en wij dus de andere 49x de $5.00 ;)
En dan komt het vaak voor dat we erna boze klanten hebben omdat er van 2 modellen missen van de 50 stuks, voor ons is dat lastig terug zoeken, vandaar dat we liever 1 of 2 modellen per stl hebben.
Over die opstartkosten zou ik nog wel graag iets willen zeggen.
Stel nou dat je een setje N schaal pallets maakt. Eén pallet heeft dan een omvang van 7.5 x 5 x 0.9 mm (klein dus).
Dan ligt het uiteraard voor de hand dat je een x aantal pallets in één STL zet. Want als klant wil je toch al snel best een aantal pallets in plaats van slechts één pallet. Nietwaar?
Nu vind ik het begrijpelijk dat je als bedrijf opstartkosten rekent. Als je moet wachten tot er iets binnen komt en je dan speciaal daarvoor je printer moet aanzwengelen,... enfin begrijpelijk.
Maar als een klant je dan een bestand stuurt met meerdere objecten in één tekening lijkt het me logisch dat je daarvoor één keer je printer opstart. Sterker nog, het is volstrekt onmogelijk om je printer tijdens het printen van één STL aan en uit te zetten.
Dus ik begrijp helaas niet dat er voor verschillende onderdelen in één STL bestand meerdere keren opstartkosten gerekend zou moeten worden. Als we de kosten even uitrekenen voor een pallet met bovenstaande afmetingen komt dat neer op het volgende:

1 pallet incl. 1 keer opstartkosten c.a. € 5.02
50 pallets incl. 1 keer opstartkosten € 5.88
100 pallets incl. 1 keer opstartkosten € 8.82

Je ziet dat één pallet verhoudingsgewijs veel te duur is door de opstartkosten.
Bij 50 of 100 pallets wordt de prijs per pallet al een stuk aanvaardbaarder.

Als we dit berekenen met de opstartkosten per pallet, zoals Mitchell aangeeft dat het eigenlijk zou moeten, krijgen we het volgende:
(Mitchell dit is niet persoonlijk bedoeld hoor! Jij kan het ook niet helpen dat je baas bepaalde regels bedenkt die waarscheinlijk een rechtstreeks gevolg zijn van onderhandelingen tussen je baas en de externe printerboeren.)

1 pallet incl. 1 keer opstartkosten c.a. € 5.02
50 pallets incl. 50 keer opstartkosten c.a. € 250.88
100 pallets incl. 100 keer opstartkosten c.a. € 503.82

Ik hoef niemand uit te leggen dat de handel op deze manier opslag dood zal zijn. :shock:

Verbinden van de pallets met een matrijs is helaas ook niet zo handig omdat de staaf van de matrijs in verhouding zo dik is dat die meer gaat kosten dat de pallets op zich. Je zou dan dus het meest betalen voor het deel dat je weggooit en aangezien FUD best aan de prijs is, laat je dat wel uit je hoofd. Daarnaast heeft FUD de eigenschap te breken op plekken waar je het vooral niet wil hebben. (Dat is mijn inziens één van de weinige slechte eigenschappen van FUD.)
Daarnaast is het verwijderen van zo'n matrijs erg lastig zonder de pallets te beschadigen. (De pallets zijn immers best delicaat in de N schaal.)

Wel kan ik me voorstellen dat de printerboer aangeeft dat veel van die kleine onderdelen frustrerend kunnen zijn voor de man/vrouw die ze uit de printer mag vissen. (Ik zou zelf denken dat is een onderdeel van je werk. Niemand heeft werk dat alleen maar heel leuk is en anders mag je me zeker bellen als je een tip hebt! ;) )
Maar is het dan niet misschien een idee dat de ontwerper een bakje (of zo) om de vele losse onderdelen heen laat printen? Uiteraard zou ik van dat bakje dan iets functioneels maken zoals een zeecontainer, of een Romneyloods, of weet ik veel wat me nog meer te binnen schiet, maar het gaat even om het idee dat ik graag losse onderdelen maak (hierboven staan de motivaties daarvoor). En ook wil ik best proberen rekening te houden met de printer man/vrouw. Alleen zou dat nooit ten kosten mogen gaan van de ontwerper en de uiteindelijke klant.

m.v.g.

Mark
Laatst gewijzigd door mmhajvth op 12 sep 2011 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.


Love to build realistic... ...let's be kind.

Jettuh
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 742
Lid geworden op: 04 aug 2009 19:42
Locatie: Eindhoven

Re: Klein onderstation

Bericht door Jettuh »

Hoi Mark,

Ik kan hier niet helemaal op ingaan, aangezien ik op het werk zit, maar ook vanwege de geheim houding van sommige zaken.

Ik kan wel vertellen dat:
De opstart kosten gaan niet om het opstarten van de printer, maar vooral voor de nabewerking en het aantal man uren wat erbij komt kijken.

Een per stel doen we zodat wij kunnen terug vinden welk model bij welke order hoort.
Als wij 100 modellen in een stl krijgen, ga dan maar eens zoeken in het bestand welke modelletjes allemaal bij die order/stl bestand horen, dit kost heel veel tijd

Daarom is het verbinden van de modellen wel geoorloofd, aangezien we op deze manier wel de modellen makkelijk terug vinden per order.
Als je 10 pallets aan elkbaar maakt dmv aan buisje van 0,7mm en 2mm lang, zal je dit aan de prijs bijna niet merken ;)

hoop hiermee beetje geinformeerd te hebben.


https://www.shapeways.com/shops/spoorobjecten
3D geprinte modellen van o.a. de V-IRM, Plan V/T en SGMm
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Klein onderstation

Bericht door mmhajvth »

Hey Mitchell,

Ik zou hier graag verder op in willen gaan. Niet om vervelend te doen, maar om het beste er uit te destileren voor alle "betrokkenen" > Shapeways, ontwerpers, klanten, printerboeren, etc.
Als je vindt dat we dit onderwerp beter via het Shapeways forum of PB / E-mail kunnen voortzetten hoor ik graag welk medium je prefereerd.
Misschien is het zelfs wel een idee om me in contact te brengen met iemand die meer op de grens van de geheimhoudingsplicht kan gaan zitten.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.

Jettuh
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 742
Lid geworden op: 04 aug 2009 19:42
Locatie: Eindhoven

Re: Klein onderstation

Bericht door Jettuh »

hoi Mark,

stuur maar graag mailtje naar mitchell@shapeways.com
ga ik kijken wat ik voor je kan doen!

zet daar btw wel alle informatie neer, die je hier ook aankaarte, kan ik het doorsturen naar de juiste persoon :)


https://www.shapeways.com/shops/spoorobjecten
3D geprinte modellen van o.a. de V-IRM, Plan V/T en SGMm
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Klein onderstation

Bericht door mmhajvth »

Hey Mitchell,

Ik heb je een prachtig stukje proza toegezonden. ;)
Misschien kan je het nog aanvullen met een link van mijn shop (Ik bedenk me namelijk net dat dat de casus nog wel eens verder kan verhelderen.)
Alvast bedankt voor je inzet.

Is er verder nog iemand die nog iets wil/kan melden of andersinds kwijt wil over het getekende onderstation? :mrgreen:

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Klein onderstation

Bericht door mmhajvth »

Dag allemaal,

Ik heb het kleine onderstation ook nog maar even voorzien van een stukje trottor, incl. trottoirbanden en een "zandrooster" voor de deur.
Dat ziet er niet alleen een stuke aantrekkelijker uit, maar zo kan het gebouwtje ook beter dienen als testobject.
Want zo kan ik straks mooi zien hoe metselstenen en trottortegels uit de FUD printer komen.
(Als dit gebouwtje succesvol uit de printer komt ga ik iets maken met 1:160 dakpannen :) )

Rest me alleen nog even een plaatje te showen.
Afbeelding
Bij deze.
Meer zien? Klik op de afbeelding.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Klein onderstation

Bericht door Jos »

Ziet er goed uit hoor Mark!

Groetjes,
Jos



Vincent
Berichten: 311
Lid geworden op: 24 nov 2009 20:21
Locatie: etten leur

Re: Klein onderstation

Bericht door Vincent »

zie dat mijn naam is gevallen dus ik dacht reageer ff.

ik zie dat ik het mis heb in dat aan gehaald draadje.
ik dacht idd dat om het totaal volume ging en niet om de hoeveelheid materiaal.

mvg vincent


vincent
www.elfd.nl
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Klein onderstation

Bericht door mmhajvth »

Dag Vincent,

Maakt niet uit. We maken allemaal wel eens een foutje.
Overigens is het prijsbeleid bij Shapeways behoorlijk op de schop gegaan vanaf afgelopen weekend dus we kunnen weer opnieuw beginnen met uivinden hoe het werkt. :mrgreen:

Voor zover ik het begrijp betaal je nogsteeds alleen voor de cm3 materiaal.
Verder zijn er zover ik begrepen heb geen opstartkosten meer. (Wellicht mede door het betoog dat eerder in dit draadje staat.)
Het lijkt er op dat het nogsteeds loont om veel onderdelen/materiaal per bestand (meetal STL) samen te voegen.

m.v.g

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Klein onderstation

Bericht door mmhajvth »

Het heeft even mogen duren maan dan is het onderstation uiteindelijk toch in FUD geprint en aangekomen.
Hier enkele foto's

Afbeelding
Hier zien we de diverse onderdelen. Uiteraard is het mogelijk om het huisje in één geheel te printen, maar dat is wel een stuk lastiger om te schilderen.
de muren (in een C vorm) zijn wat kom getrokken. dit gebeurt vaker met FUD en gebeurt ook altijd al voordat het aankomt bij de klant.
In sommige gevallen is dit kromtrekken absoluut onwenselijk, (Denk bij voorbeeld aan de krom getrokken regenpijp rechts op de foto.) maar in dit geval is het per toeval wel fijn omdat de muren daarmee perfect om de knopjes klemmen die op de bodemplaat en het dak zitten. Het huisje is dus zelfs in elkaar te zetten zonder lijm.

Afbeelding
Ook het metselwerk, dat toch erg verfijnd is, ziet er goed scherp uit. De afmetingen van één steen zijn 1.25mm bij 0.3125mm.
Een voeg is 0.0625mm breed. Erg klein dus, maar wel perfect op schaal! (1:160) Dit geld ook voor de stoeptegels en overige details.

Afbeelding
En dan gaat er een lampje branden.
Laten we eens eens stukje metselwerk van de groot-serie fabrikant er bij halen. Het metselwerk van de groot-serie fabrikant is een stuk grover en daarmee dus ook niet op schaal. Anderzijds is het ook op enige afstand wel goed te zien met het blote oog. Nadeel is dan wel weer dat het metselwerk van de groot-serie fabrikant in een "steens" verband getekend is, dat we eigenlijk alleen terug zien in oude bouwwerken. En dat het metselwerk zeker op hoeken en aansluitingen niet altijd even makkelijk perfect passend te maken is. Het metselwerk van het onderstation klopt wel tot op het laatste detail. Zowel het verband komt overeen met de tijd waarin het gebouw is neergezet en ook de aansluitings-details kloppen precies. Alleen zullen sommige mensen onder ons dat alleen kunnen controleren met een hulpstuk als een vergrootglas of een goede bril.

Wat vinden jullie van dit "dilemma"?
Ga je liever voor iets grover en niet helemaal op schaal? Of hecht je juist wel aan die laatste kleine details en bekijk je ze dan des Noods met een vergrootglas?

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Klein onderstation

Bericht door Hoontje »

Hoi Mark (en anderen)

Ik ga het liefste voor details als ze mogelijk zijn. Wetende dat dat in dit geval dus ook zo is; zou ik het bij de details houden!

Groet,

Alwin a.k.a Hoontje


Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Klein onderstation

Bericht door Overdijk »

Oef, Alwin. Uhm, we zijn bijna anderhalf jaar verder. Mark is inmiddels uitgebreid bezig in hoogkwaliteit karton. Leuk dat je reageert, maar let ff op de ouderdom van het draadje.

Nu het draadje toch opgehaald is 8-)

Mark, ik heb deze nog niet op markenburg.nl gezien in karton :?: :mrgreen:


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Klein onderstation

Bericht door mmhajvth »

Hey Heren,

Don’t worry.

Ten tijde van het bovenstaande bericht waren we inderdaad nog volop aan het testen met 3D printen. Een methode die ons inziens best potentieel heeft. Alleen voor bebouwing in het bijzonder onbetaalbaar is en daarnaast zijn ook de materialen en productietechnieken nog voor verbetering vatbaar. Echter ronde dingen zoals buizen, modellen van auto’s treinen en bijvoorbeeld vliegtuigen kunnen weer wel bijzonder fijn met 3D printen gemaakt worden. Bij Markenburg houden we deze techniek dan ook goed bij.

Gebouwen en andere meer “rechte” dingen kunnen zeker op dit moment veel efficiënter gemaakt worden met Laser snijden. En dat is dan ook wat we momenteel het meeste doen bij Markenburg.
Onze Stedenbouwkundig ingenieurs, waaronder ikzelf, ontwerpen en ontwikkelen graag nieuwe producten. Daarnaast testen en produceren we die modellen ook zelf met ons eigen materieel. En als laatste verkopen we het dan ook maar zelf. Want dan hebben we de gehele keten in eigen hand en dat geeft zo z’n voordelen. Los van de productiemethode blijft het belangrijkste wel de detailering. Want zoals dat al blijkt uit bovenstaand 3D model, maar ook uit onze lasergesneden objecten, hechten we daar wel waarde aan.
Het is ook wel prettig om te lezen dat wij niet de enige zijn die een grote mate van details kunnen waarderen.

Wanneer het gaat om het bovenstaande onderstation moet ik inderdaad zeggen dat we die nog niet in ons assortiment hebben opgenomen. Mocht je er toch interesse in hebben kan je altijd een aanvraag indienen waarbij je netjes eerst een vrijblijvende offerte van ons krijgt aangeboden.

Maar omdat we morgen precies een jaar lasergesneden producten leveren voor de modelbouw hebben we deze maand (dus tot 31 maart 2013) ook een aanbieding met 2 verschillende Elektrahuisjes.
Wellicht de moeite om even te kijken op onze website waar we je op de front page meer vertellen.

m.v.g.

Mark
http://www.markenburg.nl
http://www.facebook.com/markenburg.nl
Laatst gewijzigd door mmhajvth op 24 mar 2013 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Klein onderstation

Bericht door Hoontje »

Overdijk schreef:Oef, Alwin. Uhm, we zijn bijna anderhalf jaar verder. Mark is inmiddels uitgebreid bezig in hoogkwaliteit karton. Leuk dat je reageert, maar let ff op de ouderdom van het draadje.

Nu het draadje toch opgehaald is 8-)

Mark, ik heb deze nog niet op markenburg.nl gezien in karton :?: :mrgreen:

Hoihoi,

Ja zie het nu ook. Sorry! Zal beter opletten!

Groetjes,


Plaats reactie