Markenburg bouwt verder
-
Onderwerp starter - Kleinserie/Commercieel
- Berichten: 752
- Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
- Locatie: Brabant
Re: Markenburg bouwt verder
Hey Rob en Jos,
Mochten jullie een kiekje hebben, of linkje naar een kiekje hebben, van een geluidsscherm zoals je in gedachte hebt (of het hek zoals je bedoeld Jos) Dan kan ik er even naar kijken.
Want ik heb er niks op tegen om, als het mogelijk is, het assortiment verder uit te breiden.
@ Rob, nee het is geen chocolade euro, al zou ik het zelf ook bijna gaan denken.
Verder zijn er inderdaad al tests gedaan met bebouwingsvormen.
Ik denk dat het wel tijd wordt om daar eens iets van te tonen.
Wat al wel op de gevoelige plaat is vastgelegd, zijn:
Een greep uit het assortiment bestratingen.
En een greep uit het assortiment metselverbanden.
De platen zijn c.a. 250mm bij 100mm
Dus mocht je altijd al een mooie kademuur gehad willen hebben of die typische bestratingvorm, en uiteraard netjes op schaal. Dan is dat vanaf nu mogelijk!
Stay tuned, (...voor o.a. foto's van bebouwing.)
m.v.g.
Mark
Mochten jullie een kiekje hebben, of linkje naar een kiekje hebben, van een geluidsscherm zoals je in gedachte hebt (of het hek zoals je bedoeld Jos) Dan kan ik er even naar kijken.
Want ik heb er niks op tegen om, als het mogelijk is, het assortiment verder uit te breiden.
@ Rob, nee het is geen chocolade euro, al zou ik het zelf ook bijna gaan denken.
Verder zijn er inderdaad al tests gedaan met bebouwingsvormen.
Ik denk dat het wel tijd wordt om daar eens iets van te tonen.
Wat al wel op de gevoelige plaat is vastgelegd, zijn:
Een greep uit het assortiment bestratingen.
En een greep uit het assortiment metselverbanden.
De platen zijn c.a. 250mm bij 100mm
Dus mocht je altijd al een mooie kademuur gehad willen hebben of die typische bestratingvorm, en uiteraard netjes op schaal. Dan is dat vanaf nu mogelijk!
Stay tuned, (...voor o.a. foto's van bebouwing.)
m.v.g.
Mark
Love to build realistic... ...let's be kind.
Re: Markenburg bouwt verder
Mooi! Ik ben ook wel benieuwd naar de prijsstelling.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Markenburg bouwt verder
Ziet er goed uit, ik ben ook benieuwd naar de prijssteliing (en het complete assortiment).
Wanneer gaat de nieuwe website online?
Groeten,
Wim
Wanneer gaat de nieuwe website online?
Groeten,
Wim
-
Onderwerp starter - Kleinserie/Commercieel
- Berichten: 752
- Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
- Locatie: Brabant
Re: Markenburg bouwt verder
Dag Maarten en Wim,
Dank voor de complimenten.
De website zal zo snel mogelijk online komen.
Er wordt momenteel hard aan gewerkt om de website gereed te krijgen.
Wanneer de website online komt zal ik dat ook hier bekend maken.
De prijsstelling is voor ons een belangrijk onderwerp. We zullen er alles aan doen om een goede en voordelige balans te vinden, maar we mogen ook zeggen dat het maken van kwaliteitsproducten bij ons op nummer één staat.
Dat betekent onder andere, dat we graag inzetten op een duurzaam materiaal met een hoge kleurvastheid en hoge dichtheid, waardoor het constructief zo stevig mogelijk is en zodat het materiaal geen licht doorlaat. Verder houdt dat ook in dat we graag modellen maken die de werkelijkheid zo goed mogelijk benaderen, zowel op hoofdlijnen als in de details.
Verder hebben we enkele foto's gereed van een handmonster.
Het is een wachters woning, zoals deze in Noord Brabant veelvuldig voorkwamen en zelfs nog steeds voorkomen.
De meeste zijn inmiddels omgebouwd tot woning, maar van de ruim 40 die er gebouwd zijn bestaan er nog ongeveer 15.
Deze woningen kwamen overigens niet alleen in Noord Brabant voor. Ook in ondermeer Zuid Holland hebben ze gestaan.
Hier twee foto's van het handmonster van de Wachters woning.
Afmetingen c.a. 57B x 60L x 48H mm.
Voor het idee: Een baksteen incl. stootvoeg is c.a. 1.35mm breed.
Wie ons, of onze producten graag een keer in werkelijkheid ziet. Dat kan. We zullen vanaf september op diverse beurzen aanwezig zijn, waaronder de N spoorbeurs in Lochem. Dat zal zijn op 22 en 23 september 2012.
m.v.g.
Mark
Dank voor de complimenten.
De website zal zo snel mogelijk online komen.
Er wordt momenteel hard aan gewerkt om de website gereed te krijgen.
Wanneer de website online komt zal ik dat ook hier bekend maken.
De prijsstelling is voor ons een belangrijk onderwerp. We zullen er alles aan doen om een goede en voordelige balans te vinden, maar we mogen ook zeggen dat het maken van kwaliteitsproducten bij ons op nummer één staat.
Dat betekent onder andere, dat we graag inzetten op een duurzaam materiaal met een hoge kleurvastheid en hoge dichtheid, waardoor het constructief zo stevig mogelijk is en zodat het materiaal geen licht doorlaat. Verder houdt dat ook in dat we graag modellen maken die de werkelijkheid zo goed mogelijk benaderen, zowel op hoofdlijnen als in de details.
Verder hebben we enkele foto's gereed van een handmonster.
Het is een wachters woning, zoals deze in Noord Brabant veelvuldig voorkwamen en zelfs nog steeds voorkomen.
De meeste zijn inmiddels omgebouwd tot woning, maar van de ruim 40 die er gebouwd zijn bestaan er nog ongeveer 15.
Deze woningen kwamen overigens niet alleen in Noord Brabant voor. Ook in ondermeer Zuid Holland hebben ze gestaan.
Hier twee foto's van het handmonster van de Wachters woning.
Afmetingen c.a. 57B x 60L x 48H mm.
Voor het idee: Een baksteen incl. stootvoeg is c.a. 1.35mm breed.
Wie ons, of onze producten graag een keer in werkelijkheid ziet. Dat kan. We zullen vanaf september op diverse beurzen aanwezig zijn, waaronder de N spoorbeurs in Lochem. Dat zal zijn op 22 en 23 september 2012.
m.v.g.
Mark
Love to build realistic... ...let's be kind.
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Markenburg bouwt verder
Wauw... je komt als een engel uit de hemel gevallen. Ben al een tijdje geintereseerd in het lasersnijden en 3D printen. Je levert mooi werk zla ik op de foto's af mag gaan. Zeker voor mijn project Marelburg kan ik je diensten goed gebruiken. Ben erg benieuwd naar je website!!
Groetjes Martin
Groetjes Martin
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Re: Markenburg bouwt verder
Goede morgen,
afhankelijk van de kosten ben ik wel geinteresseerd in onderstaande kerk in schaal 1/160
afhankelijk van de kosten ben ik wel geinteresseerd in onderstaande kerk in schaal 1/160
Re: Markenburg bouwt verder
Gaan jullie ook perrondelen naar Nederlands voorbeeld produceren? Denk aan Halfverbands stoeptegel met witte halve tegel en de modernere versie met witte ribbelstoeptegels voor blinden.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
-
Onderwerp starter - Kleinserie/Commercieel
- Berichten: 752
- Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
- Locatie: Brabant
Re: Markenburg bouwt verder
Dag Heren,
@ Martin, laat maar weten waar we je mee van dienst kunnen zijn.
Dat mag hier in het draadje, met een PB op dit forum, of via mark@markenburg.nl
@ Jos, dat is wel leuk dat je nou net dit hekje aanduidt.
Want dat draadstaal (van het hek op de foto) is minder dan 1 cm dik in werkelijkheid.
Nu heb ik het niet opgemeten, maar als we uitgaan van 1cm en we verschalen dat naar schaal 1:160, dan zou dat draadstaal 0.00625cm dik worden.
Uit testresultaten kan ik aangeven dat 0.03cm in sommige omstandigheden nog wel mogelijk is, maar dat 0.05cm doorgaans wel de grens is van wat een wenselijk product oplevert.
Daarmee durf ik wel te zeggen dat als het mogelijk zou zijn geweest om dat hek letterlijk op schaal na te maken, dat je de vakjes en de lijntjes van draadstaal met het blote oog niet meer kan zien.
Wat misschien nog wel interessant kan zijn is om een doorzichtig materiaal te pakken en daar lijntjes in te graveren. Die lijntjes zijn dan c.a. 0.008cm dik en benaderen dus best netjes de werkelijkheid.
Dan kan je mogelijk het transparante materiaal inwassen met en kleur (b.v. donkergroen zoals op de foto) zodat die ingegraveerde lijntjes beter zichtbaar worden. De paaltjes kunnen op een "normale" manier gemaakt worden. Volg je het nog? Ik zal binnenkort een testje doen om te kijken of de theorie en de praktijk ook netjes met elkaar overeenkomen.
Overigens zie je op je foto, op de achtergrond, ook van die typische hekken met rood en zwart (nabij de overgang, om mensen het perron op te leiden) dat kan misschien ook nog wel leuk gemaakt worden. Of heb je die al?
@ Trammetje/Sander, daar kunnen we het zeker over hebben.
Mocht je contact willen zoeken kan dat via mark@markenburg.nl
Voor een goede inschatting is zo veel mogelijk informatie gewenst.
Zo zijn tekeningen en goede foto's uiteraard ideaal. Maar ook is de naam en locatie van het gebouw (als het nog bestaat) fijn om te weten, dan kan ik via het internet wat informatie inwinnen.
Ik zie je reactie graag tegemoet op bovenstaand E-mail adres.
@ Overdijk/Ron, dat gaat zeker komen. Halfsteens verband trottoirtegels zitten al in het assortiment en de overige tegels die je noemt (en combinaties zodat je een volledig perron hebt) zijn een kwestie van tijd.
m.v.g.
Mark
@ Martin, laat maar weten waar we je mee van dienst kunnen zijn.
Dat mag hier in het draadje, met een PB op dit forum, of via mark@markenburg.nl
@ Jos, dat is wel leuk dat je nou net dit hekje aanduidt.
Want dat draadstaal (van het hek op de foto) is minder dan 1 cm dik in werkelijkheid.
Nu heb ik het niet opgemeten, maar als we uitgaan van 1cm en we verschalen dat naar schaal 1:160, dan zou dat draadstaal 0.00625cm dik worden.
Uit testresultaten kan ik aangeven dat 0.03cm in sommige omstandigheden nog wel mogelijk is, maar dat 0.05cm doorgaans wel de grens is van wat een wenselijk product oplevert.
Daarmee durf ik wel te zeggen dat als het mogelijk zou zijn geweest om dat hek letterlijk op schaal na te maken, dat je de vakjes en de lijntjes van draadstaal met het blote oog niet meer kan zien.
Wat misschien nog wel interessant kan zijn is om een doorzichtig materiaal te pakken en daar lijntjes in te graveren. Die lijntjes zijn dan c.a. 0.008cm dik en benaderen dus best netjes de werkelijkheid.
Dan kan je mogelijk het transparante materiaal inwassen met en kleur (b.v. donkergroen zoals op de foto) zodat die ingegraveerde lijntjes beter zichtbaar worden. De paaltjes kunnen op een "normale" manier gemaakt worden. Volg je het nog? Ik zal binnenkort een testje doen om te kijken of de theorie en de praktijk ook netjes met elkaar overeenkomen.
Overigens zie je op je foto, op de achtergrond, ook van die typische hekken met rood en zwart (nabij de overgang, om mensen het perron op te leiden) dat kan misschien ook nog wel leuk gemaakt worden. Of heb je die al?
@ Trammetje/Sander, daar kunnen we het zeker over hebben.
Mocht je contact willen zoeken kan dat via mark@markenburg.nl
Voor een goede inschatting is zo veel mogelijk informatie gewenst.
Zo zijn tekeningen en goede foto's uiteraard ideaal. Maar ook is de naam en locatie van het gebouw (als het nog bestaat) fijn om te weten, dan kan ik via het internet wat informatie inwinnen.
Ik zie je reactie graag tegemoet op bovenstaand E-mail adres.
@ Overdijk/Ron, dat gaat zeker komen. Halfsteens verband trottoirtegels zitten al in het assortiment en de overige tegels die je noemt (en combinaties zodat je een volledig perron hebt) zijn een kwestie van tijd.
m.v.g.
Mark
Love to build realistic... ...let's be kind.
Re: Markenburg bouwt verder
Mark,
ik heb je een mail gestuurd met de nodige informatie, als je meer nodig hebt hoor ik het graag
ik heb je een mail gestuurd met de nodige informatie, als je meer nodig hebt hoor ik het graag
-
Onderwerp starter - Kleinserie/Commercieel
- Berichten: 752
- Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
- Locatie: Brabant
Re: Markenburg bouwt verder
Dag Sander,
Ik heb je mail ontvangen en de reactie is reeds naar je onderweg.
@ Jos,
We hebben zojuist enkele tests gedaan. We kunnen concluderen dat de tralies in N ook niet op een transparant middel te imiteren zijn. De lijntjes zitten dan zo dicht op elkaar dat de lijntjes feitelijk naadloos in elkaar overgaan. Binnenkort ga ik even met enkele andere ingenieurs over deze hekwerken praten. Als daar wat interessants uit komt, breng ik je zeker op de hoogte.
m.v.g.
Mark
Ik heb je mail ontvangen en de reactie is reeds naar je onderweg.
@ Jos,
We hebben zojuist enkele tests gedaan. We kunnen concluderen dat de tralies in N ook niet op een transparant middel te imiteren zijn. De lijntjes zitten dan zo dicht op elkaar dat de lijntjes feitelijk naadloos in elkaar overgaan. Binnenkort ga ik even met enkele andere ingenieurs over deze hekwerken praten. Als daar wat interessants uit komt, breng ik je zeker op de hoogte.
m.v.g.
Mark
Love to build realistic... ...let's be kind.
Re: Markenburg bouwt verder
Qua maakbaarheid ben ik het met je eens, maar de dikte die je aangaf is ongeveer de dikte van een haar en is nog gemakkelijk met het blote oog te zien.mmhajvth schreef:Daarmee durf ik wel te zeggen dat als het mogelijk zou zijn geweest om dat hek letterlijk op schaal na te maken, dat je de vakjes en de lijntjes van draadstaal met het blote oog niet meer kan zien.
Zoals met meerdere dingen op schaal zou je natuurlijk ook kunnen knoeien, dus wel het ontwerp en uitwendige maten van het hek gebruiken, maar de mazen veel breder maken.
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
-
Onderwerp starter - Kleinserie/Commercieel
- Berichten: 752
- Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
- Locatie: Brabant
Re: Markenburg bouwt verder
Dag Evo en jos,
Op het hekwerkje kom ik binnenkort nog even terug.
@ Iedereen
De afgelopen dagen is er hard gewerkt aan de website, om de puntjes op de "ï" te zetten. Op dit moment zijn we zover dat we jullie willen vragen om een kijkje te komen nemen.
Hoewel alles zou moeten werken, draaien we dit weekend "beta". Dat betekent dat alles moet kunnen, maar dat we van Markenburg nog wel even extra goed de zaken in de gaten houden of er geen bijzondere dingen gebeuren, waarop we nog niet gerekend hadden.
Ook zal er de komende weken hard gewerkt worden aan de meertaligheid van de website, de uitbreiding van fotomateriaal en de achtergrondinformatie.
Niet in de laatste plaats zal er uiteraard ook door ontwikkeld worden op het gebied van ons assortiment, Daarmee hopen we je te blijven boeien. Ook zullen we de mooiste ontwikkelingen hier op het N spoor forum blijven melden.
Als het gaat om de ontwikkelingen is de Overlaatbrug op het moment de nieuwste.
Meer informatie over de Overlaatbrug is te verkrijgen door op de foto te klikken.
We wensen jullie in ieder geval veel plezier op http://www.markenburg.nl
m.v.g.
Mark
Op het hekwerkje kom ik binnenkort nog even terug.
@ Iedereen
De afgelopen dagen is er hard gewerkt aan de website, om de puntjes op de "ï" te zetten. Op dit moment zijn we zover dat we jullie willen vragen om een kijkje te komen nemen.
Hoewel alles zou moeten werken, draaien we dit weekend "beta". Dat betekent dat alles moet kunnen, maar dat we van Markenburg nog wel even extra goed de zaken in de gaten houden of er geen bijzondere dingen gebeuren, waarop we nog niet gerekend hadden.
Ook zal er de komende weken hard gewerkt worden aan de meertaligheid van de website, de uitbreiding van fotomateriaal en de achtergrondinformatie.
Niet in de laatste plaats zal er uiteraard ook door ontwikkeld worden op het gebied van ons assortiment, Daarmee hopen we je te blijven boeien. Ook zullen we de mooiste ontwikkelingen hier op het N spoor forum blijven melden.
Als het gaat om de ontwikkelingen is de Overlaatbrug op het moment de nieuwste.
Meer informatie over de Overlaatbrug is te verkrijgen door op de foto te klikken.
We wensen jullie in ieder geval veel plezier op http://www.markenburg.nl
m.v.g.
Mark
Love to build realistic... ...let's be kind.
Re: Markenburg bouwt verder
Hey Mark,
Neem aan dat deze brug geschikt is voor treinen? Erg mooi ding zeg!
Kan je misschien een foto maken van de brug met een trein erop? Dan krijg ik een beter beeld van het formaat van de brug.
Groetjes,
Rob
Neem aan dat deze brug geschikt is voor treinen? Erg mooi ding zeg!
Kan je misschien een foto maken van de brug met een trein erop? Dan krijg ik een beter beeld van het formaat van de brug.
Groetjes,
Rob
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Markenburg bouwt verder
Nette overzichtelijke website Mark,
Nu nog een explosie in het assortiment
Nu nog een explosie in het assortiment
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
-
Onderwerp starter - Kleinserie/Commercieel
- Berichten: 752
- Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
- Locatie: Brabant
Re: Markenburg bouwt verder
Dag Heren,
@ Martin, Dankje voor het compliment.
Ik ben het helemaal met je eens en er wordt hard aan gewerkt!
@ Rob,
De Overlaatbrug is zeker geschikt voor treinverkeer. Uit verschillende tests is gebleken dat één N spoor ligger (geschikt voor enkelspoor) moeiteloos een last van over de 500 gram kan verwerken.
Daarmee is het schaalmodel, net als het 1:1 model, behoorlijk sterk.
(Brughoofd en pijlers zijn, net zoals in werkelijkheid, geschikt voor dubbelspoor.)
Om aan je vraag te voldoen heb ik twee (omgespoten) Minitrix 6400 loc's op de brug geplaatst. Verder ligt er Peco code 55 rails op de brug. Overigens passen alle typen N spoor rails, maar Peco 55 had ik binnen handbereik.
Ik hoop dat dit een goed beeld geeft.
Misschien is het ook wel een goed diee om te laten zien hoe zoiets er in werkelijkheid uitzag/uitziet.
(Afbeelding gelinkt van: http://members.home.nl/mvanmaas/moerGesch/invloed.htm)
De afbeeldingen zijn niet 1 op 1 met elkaar te vergelijken omdat de Moerputtenbrug en de Baardwijkse Overlaatbrug niet precies het zelfde zijn.
Met name de pijlers en ook de brughoofden bevatten verschillen, maar de liggers en de overspanningslengte zijn nagenoeg gelijk.
m.v.g.
Mark
@ Martin, Dankje voor het compliment.
Ik ben het helemaal met je eens en er wordt hard aan gewerkt!
@ Rob,
De Overlaatbrug is zeker geschikt voor treinverkeer. Uit verschillende tests is gebleken dat één N spoor ligger (geschikt voor enkelspoor) moeiteloos een last van over de 500 gram kan verwerken.
Daarmee is het schaalmodel, net als het 1:1 model, behoorlijk sterk.
(Brughoofd en pijlers zijn, net zoals in werkelijkheid, geschikt voor dubbelspoor.)
Om aan je vraag te voldoen heb ik twee (omgespoten) Minitrix 6400 loc's op de brug geplaatst. Verder ligt er Peco code 55 rails op de brug. Overigens passen alle typen N spoor rails, maar Peco 55 had ik binnen handbereik.
Ik hoop dat dit een goed beeld geeft.
Misschien is het ook wel een goed diee om te laten zien hoe zoiets er in werkelijkheid uitzag/uitziet.
(Afbeelding gelinkt van: http://members.home.nl/mvanmaas/moerGesch/invloed.htm)
De afbeeldingen zijn niet 1 op 1 met elkaar te vergelijken omdat de Moerputtenbrug en de Baardwijkse Overlaatbrug niet precies het zelfde zijn.
Met name de pijlers en ook de brughoofden bevatten verschillen, maar de liggers en de overspanningslengte zijn nagenoeg gelijk.
m.v.g.
Mark
Love to build realistic... ...let's be kind.
-
Onderwerp starter - Kleinserie/Commercieel
- Berichten: 752
- Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
- Locatie: Brabant
Re: Markenburg bouwt verder
@ Evo en Jos,
Zoals beloofd zou ik terug komen op het hekwerk waarvan Jos een foto heeft gepost.
Na het nodigen aan brainstormen en testen hebben we een hekwerk dat wellicht niet voor 100% letterlijk het hekwerk nabootst zoals op de foto, maar wel een hele goede N spoor representant vormt.
Op de onderstaande afbeelding staat een uitvergroting zoals de euro al verklapt. In de rode cirkel staat een afbeelding die al meer 1:1 is. Zoals te zien is, kan je in ieder geval netjes door het hekje heen kijken. Toch is het hekje voldoende sterk om bijvoorbeeld het posttraject te kunnen doorstaan. Het hekje op de foto is donkergroen (Dat zijn ze in het echt ook, als ik het goed heb.) Wanneer er vraag is naar deze hekjes in het zwart hoor ik het graag. Dat is te regelen namelijk.
Afmetingen: ca. 138(Breed) x 8.8(Hoog) x 0.4(Dik). Alle maten zijn in milimeters.
Vanaf dit weekend zal het hekje ook op http://www.markenburg.nl te bestellen zijn.
Ik hoor graag wat jullie van het hekje vinden.
m.v.g.
Mark
Zoals beloofd zou ik terug komen op het hekwerk waarvan Jos een foto heeft gepost.
Na het nodigen aan brainstormen en testen hebben we een hekwerk dat wellicht niet voor 100% letterlijk het hekwerk nabootst zoals op de foto, maar wel een hele goede N spoor representant vormt.
Op de onderstaande afbeelding staat een uitvergroting zoals de euro al verklapt. In de rode cirkel staat een afbeelding die al meer 1:1 is. Zoals te zien is, kan je in ieder geval netjes door het hekje heen kijken. Toch is het hekje voldoende sterk om bijvoorbeeld het posttraject te kunnen doorstaan. Het hekje op de foto is donkergroen (Dat zijn ze in het echt ook, als ik het goed heb.) Wanneer er vraag is naar deze hekjes in het zwart hoor ik het graag. Dat is te regelen namelijk.
Afmetingen: ca. 138(Breed) x 8.8(Hoog) x 0.4(Dik). Alle maten zijn in milimeters.
Vanaf dit weekend zal het hekje ook op http://www.markenburg.nl te bestellen zijn.
Ik hoor graag wat jullie van het hekje vinden.
m.v.g.
Mark
Love to build realistic... ...let's be kind.
-
Onderwerp starter - Kleinserie/Commercieel
- Berichten: 752
- Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
- Locatie: Brabant
Re: Markenburg bouwt verder
Hey Jos,
Meer open betekent minder spijlen. Want de spijlen zijn nu 0.4mm breed en dik. Dat is wel echt de grens voor wat betreft het maken van een structureel integer hekje.
Als ik morgen tussen de bedrijven door tijd vind zal ik een poging doen en posten.
m.v.g.
Mark
Meer open betekent minder spijlen. Want de spijlen zijn nu 0.4mm breed en dik. Dat is wel echt de grens voor wat betreft het maken van een structureel integer hekje.
Als ik morgen tussen de bedrijven door tijd vind zal ik een poging doen en posten.
m.v.g.
Mark
Love to build realistic... ...let's be kind.
Re: Markenburg bouwt verder
Ik denk niet dat je met dit soort voorwerpen, er onder uit komt dat je compromissen zal moeten maken. En al met al ziet het er op een klein afstandje netjes uit.
Laatst gewijzigd door Overdijk op 14 jul 2012 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
-
Onderwerp starter - Kleinserie/Commercieel
- Berichten: 752
- Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
- Locatie: Brabant
Re: Markenburg bouwt verder
Dag Jos en Ron,
@Ron. Dat is ook precies wat ik van mening ben.
Al vind ik het niet erg om tot op zekere hoogte uit te zoeken wat mogelijk nog net even beter oogt.
Daarom heb ik vandaag, min of meer op aanvraag van Jos, een nieuwe test uitgevoed met minder spijltjes, maar met zoals gevraagd, meer "openheid".
Jos, Ron en ook alle andere N spoorders hier, Tell me! Wat denken we er van?
Op de Markenburg afbeelding zien we links het hekje waarmee jullie gister al kennis hebben kunnen maken.
Rechts op de Markenburg afbeelding zien we een hekje met meer "openheid"
Op de achtergrond zien we een regulier Minitrix ICR rijtuig.
Het gaat er dus om wat we het beste vinden lijken op het hekwerk zoals Jos dat eerder in dit draadje heeft gepost. (Ik leen nog even je foto Jos, voor de vergelijking.)
Foto van Jos. Met draadstaal hekwerk 1:1.
Afmetingen van de hekjes: ca. 138(Breed) x 8.8(Hoog) x 0.4(Dik). Alle maten zijn in milimeters.
Alvast bedankt voor jullie meningen.
m.v.g.
Mark
@Ron. Dat is ook precies wat ik van mening ben.
Al vind ik het niet erg om tot op zekere hoogte uit te zoeken wat mogelijk nog net even beter oogt.
Daarom heb ik vandaag, min of meer op aanvraag van Jos, een nieuwe test uitgevoed met minder spijltjes, maar met zoals gevraagd, meer "openheid".
Jos, Ron en ook alle andere N spoorders hier, Tell me! Wat denken we er van?
Op de Markenburg afbeelding zien we links het hekje waarmee jullie gister al kennis hebben kunnen maken.
Rechts op de Markenburg afbeelding zien we een hekje met meer "openheid"
Op de achtergrond zien we een regulier Minitrix ICR rijtuig.
Het gaat er dus om wat we het beste vinden lijken op het hekwerk zoals Jos dat eerder in dit draadje heeft gepost. (Ik leen nog even je foto Jos, voor de vergelijking.)
Foto van Jos. Met draadstaal hekwerk 1:1.
Afmetingen van de hekjes: ca. 138(Breed) x 8.8(Hoog) x 0.4(Dik). Alle maten zijn in milimeters.
Alvast bedankt voor jullie meningen.
m.v.g.
Mark
Love to build realistic... ...let's be kind.
Re: Markenburg bouwt verder
Wat moet één zo'n hekje à la Jos dan kosten?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Markenburg bouwt verder
Persoonlijk neig ik naar de linkerversie
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55