Markenburg bouwt verder

Hier het forum van Mark van 't Hoff
Gebruikersavatar

sik234
Berichten: 297
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door sik234 »

diet ziet er veel beloofend uit:)


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door BenQ »

FidOo schreef: 07 apr 2020 07:55 De hamvraag is natuurlijk... zit er verlichting in :D :D
Misschien een plat geslagen LED erin. :lol:


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Hoontje »

Daarop voortbordurend, opmerking van Fidoo over de verlichting, zou het bord qua klok en plaatsaanduiding enzo op transparant plastic kunnen? Dan moet dat wel lukken om er licht in te krijgen denk ik? Of op een plat schermpje van PEARD.nl ofzo.

Al bij al, zo is het product ook al heel gaaf! Laat dat duidelijk zijn hé :)


Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

@ Ben en Ipio,
De tekst lezen, zal in N schaal niet makkelijk zijn. Zelf verwacht ik dat de spoornummers en de eindbestemming voor sommige onder ons nog wel te lezen zal zijn.
We gaan proberen dat de besteller zelf een eindbestemming en spoornummer kan invullen bij het bestellen van de CTA's. Als ons dat lukt is het voor de besteller een fluitje van een cent om daar een Duitse naam en spoornummers naar wens in te vullen.
Als de vraag is of we de gehele layout ook in Duitse stijl gaan maken, dan moet ik aangeven dat daar nog geen plannen voor zijn.

@ Norbert, FidOo en Hoontje,
De andere 137 pogingen waren qua resultaat dus minder dan dit. We hebben inderdaad ook nog geprobeerd om er iets van licht of lichtgeleiding in te krijgen, maar dat werd helaas keer op keer een hachelijke puinhoop.
Als we de exacte schaalmaten zouden loslaten (Dus de CTA's in een flink grotere schaal dan 1:160 zouden maken), is er misschien wel een kansje om er iets van licht in te prutsen. Maar we houden bij Markenburg wel graag vast aan exact op schaal. Ik moet toegeven het was een dillema, maar zelfs als dat betekent dat er met geen mogelijkheid licht meer in te prutsen is, vinden we exact op schaal wel iets belangrijker. Dat wat Hoontje voorstelt, vonden we zelf ook echt interessant, en hebben we namelijk in tal van versies en pogingen geprobeerd. Maar het wordt in N te klein, (of met name de paal wordt veel te dik). Wat dat betreft komen we terug op de 138 pogingen, die niet eens al te veel overdreven zijn, gezien we hiermee al twee jaar aan het pielen zijn om er het maximale uit te persen. Vandaar nu onze conclusie dat dit momenteel echt het maximaal haalbare is in deze schaal.

@ Ad_m,
Moderner versies staan nog niet op de shortlist. Een T vormige paal met twee CTA's (voor A breedte perrons b.v.), staan wel op de shortlist voor ontwikkelingen.

@ All,
Dankje voor alle reacties en complimenten!
Uit de reacties maken we op dat we de CTA's wel in het assortiment kunnen opnemen.
Daar gaan we mee aan de slag. Er moet nog wel het een en ander geregeld worden (zie ook de reactie aan Ben en Ipio hierboven), maar nog voor de zomer in het assortiment op de website, is wel het streven.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.

Rick
Berichten: 1611
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Rick »

mmhajvth schreef: 08 apr 2020 09:41We gaan proberen dat de besteller zelf een eindbestemming en spoornummer kan invullen bij het bestellen van de CTA's.
Dat zou mooi zijn, en misschien ook nog de rode tekst dat de trein vertraging heeft? :lol:
Een T vormige paal met twee CTA's (voor A breedte perrons b.v.), staan wel op de shortlist voor ontwikkelingen.
Graag, die wil ik ook op de baan zetten.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

Het is zover!
CTA's zijn beschikbaar, in 3 varianten.
De perronnummers en eindbestemming zijn naar eigen inzichten in te vullen, bij het plaatsen van een bestelling.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Verder hebben we deze maand ook nieuwe loketten en bankjes, voor de oudere stations en inpandige wachtruimtes.
Hierbij zijn de kleurstellingen naar eigen inzichten te kiezen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb je graag alles op een rij? Zie dan het volgende artikel op de Markenburg website.

Tot slot, maar niet onbelangrijk... We hebben een nieuwe Markenburg zomeractie voor 2020!
Meet weten, of doe je graag mee? klik hier.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 647
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Sibbesuisje »

Leuke aanvullingen weer Mark!
Als ik dit een week eerder had geweten had ik het nog mee kunnen nemen in mijn laatste bestelling, maar er staat zeker weer wat extra op het verlanglijstje 😀


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door shoven »

Mark, hartstikke leuk product!

Ik wil ze gaan bestellen, maar vooraf nog een vraagje (OK, twee): ik heb even op je site gekeken en bij de CTA met klok staat dat er 4 bouwpakketten in 1 verpakking zitten. Voor de goede orde: krijg je dan 4 van die bakken met paal voor deze prijs? Met allemaal hetzelfde perronnummer neem ik aan? (of valt daar ook nog iets te doen)
Bij de bakken met T-staander is er op je site bij dit product 1 vakje om je perronnummer en bestemming in te voeren. Maar hier wil je toch 2 verschillende perronnummers en bestemmingen invoeren lijkt me?

Of zit ik gewoon scheef te kijken/redeneren? :shock:


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

@ Steven,

Antwoord op vraag 1: Inderdaad. De CTA bakken met klok en de reguliere CTA bakken hebben ieder vier CTA bakken met ieder een eigen paal in 1 set.
Voor de helderheid; bij de CTA bakken op een T staander zijn het 4 CTA bakken met dus twee palen en daarom twee bouwpakketten per set.

Antwoord op vraag 2:
De perron/spoornummers zijn in N schaal c.a. 1mm hoog. (vrij klein).
Het is inderdaad bij alle CTA sets zo dat het ingevoerde nummer op alle CTA's van die set worden ingevoerd.
Mede daarom hebben we in de tekst op de Markenburg website, bij de CTA's op de T staander, als advies om twee sets te combineren, zodat de bouwer de stickertjes kan uitwisselen en zodoende ieder spoor een eigen nummer kan hebben.
Klinkt misschien iets omslachtig, maar dat zit o.a. in wat de website technisch aankan en wat redelijkerwijs effectief is in de productie.

Als producent van de CTA bakken in model, kunnen we uiteraard met het nodige handwerk alle teksten aanpassen en maatwerk leveren. Eerlijkheid gebied dan aan te geven dat er ook een maatwerk kostenplaatje aan zit.
Zodoende dat we voor de assortimentsproducten gezocht hebben naar de optimale verhouding tussen kosten en aanpasbaarheid van de teksten op de CTA's.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door shoven »

Da's een goede deal. De bestelling is gedaan.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door shoven »

Vandaag de eerste CTA's in elkaar geprutst. Met geduld en een haviksoog is het goed te doen.
Het enige punt (tip?) zijn de meegeleverde stickertjes. Als je die opplakt is het vast is vast. Ik zet ze met een beetje lijm vast, dan kun je nog wat schuiven na het aanbrengen.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

@ Steven,

Goede tip!
Onze ervaring met de stickers is dat als je ze ergens losjes op legt, ze nog niet echt hechten. Ze laten zich dan nog wel wat draaien en schuiven zolang er niet op gedrukt wordt. En dat kan met super kleine stickers natuurlijk wel iets van een uitdaging vormen. Dat is dan met een dun laagje verse lijm mooi te ondervangen, tot het moment dat de lijm gaat indrogen.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Folkert van Wijk
Berichten: 1137
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Folkert van Wijk »

mmhajvth schreef: 02 mei 2020 11:24 Het is zover!
CTA's zijn beschikbaar, in 3 varianten.
De perronnummers en eindbestemming zijn naar eigen inzichten in te vullen, bij het plaatsen van een bestelling.

Verder hebben we deze maand ook nieuwe loketten en bankjes, voor de oudere stations en inpandige wachtruimtes.
Hierbij zijn de kleurstellingen naar eigen inzichten te kiezen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb je graag alles op een rij? Zie dan het volgende artikel op de Markenburg website.

Tot slot, maar niet onbelangrijk... We hebben een nieuwe Markenburg zomeractie voor 2020!
Meet weten, of doe je graag mee? klik hier.

m.v.g.

Mark
Zo, dat zijn erg mooie loketjes en bankjes!!
Die ga ik onthouden.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

@Folkert,

Dankje voor de complimenten.


Verder hebben we deze maand ook weer nieuws.
Diverse rekken en stellingen, geschikt voor het opbergen van kleine dingen tot gehele pallets,.. op schaal dan uiteraard.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mochten de foto niet lekker in beeld komen of wil je meer info, klik dan gerust op de linkjes.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

De afgelopen maand en eerlijk gezegd ook grote delen van de komende maanden, bouwen we aan modulaire onderdelen voor ons nieuwe thema: passerelle.

Meer info over het thema en de producten is te vinden op de passerelle thema pagina.
Ons nieuws artikel van deze maand hebben we hoofdzakelijk geweid aan info over de 1:1 varianten van passerelles.
Meer detailinfo is onder andere te vinden in de "toelichting modulaire passerelle", die gratis te downloaden is op iedere productpagina.

En uiteraard hebben we nog een afbeelding van wat je o.a. kunt verwachten in het nieuwe thema:
Afbeelding
De afbeelding is, zoals je mag verwachten, van het N schaal model.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

Mogen we je voorstellen aan de nieuwste uitbreiding van het Markenburg assortiment?
De stoomzuivelfabriek, in het thema Venneweg.

Eerlijk is eerlijk: De ontwikkelingstijd van bijna 2 jaar is veel, maar wij vinden het toch wel de moeite. Hopelijk zijn we niet de enige die er zo over denken.

Praktische info is eenvoudig te vinden op de productpagina:
https://www.markenburg.nl/nl/webwinkel/ ... briek.html

En als uitbreiding op de achtergrondinformatie hebben we een aanvullend artikel geschreven: https://www.markenburg.nl/nl/artikelen/ ... ustus-2020

Afbeelding

Afbeelding
Ons modelbouw hart gaat hier toch wel sneller van kloppen hoor. :)

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.

Arjan
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 okt 2017 19:52

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Arjan »

Ziet er fantastisch uit!!


Met vriendelijke groet,
Arjan
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4078
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Ad_M »

Heel netjes Mark!!!

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Alro »

De fabriek gelijk maar in het echie (=Streetview) bekeken. Dat gebouw is goed geconserveerd, zeg.
Leuk dat deze nu op schaal is :Thumb


Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Hoontje »

Hij is echt heel erg gaaf geworden!!!



FidOo
Berichten: 5639
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door FidOo »

Dat is een mooi gebouw geworden. Heel sjiek met al die details. Ik snap wel dat je hier een behoorlijke tijd mee bezig bent geweest.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 647
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Sibbesuisje »

Een heel erg mooie aanwinst Mark!


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain

Rick
Berichten: 1611
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Rick »

Die voetgangersbrug vind ik veel leuker, misschien toch maar eens het station aanpassen. :)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

Thanks voor alle complimenten!

@ Rick, Die voetgangersbrug (Passerelle) is ook leuk.
We zijn daar nu weer mee aan het werk om er binnenkort weer meer segmenten van te kunnen uitbrengen.
In de toelichting modulaire passerelle (gratis te downloaden op iedere productpagina) is te lezen en zien welke onderdelen en combinatiemogelijkheden in ieder geval verwacht mogen worden.

Mochten er vragen opkomen mogen die natuurlijk altijd gesteld worden.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

Na de introductie van de stoomzuivelfabriek afgelopen maand zal het ditmaal moeilijk worden om onszelf weer te overtreffen.
Toch hebben we deze maand weer diverse nieuwtjes waarmee ons assortiment uitgebreid wordt.

De frituur:
Afbeelding

En diverse segmenten voor de modulaire passerelle, waaronder deze lange overspanning (in 1:160 12,5cm)
Afbeelding

Meer weten? In het volgende artikel hebben we achtergrondinfo en een lijstje met alle nieuwtjes van deze maand.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Plaats reactie