Kuehn decoder stuk

Nieuwtjes, aankondigingen en aanbiedingen door N-Spoorstore-Freebit.nl
Gebruikersavatar

The Railroader
Berichten: 794
Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door The Railroader »

Hopen dat er een nette oplossing komt: een nieuwe of geld terug.


Fred The Railroader
Gebruikersavatar

Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door Thrillseeka »

erwin1z schreef:Bedankt voor de reakties,
De decoder is niet uit de verpakking geweest en is gekocht in Rijswijk bij een bekende winkel.
Ik heb contact gezocht met de winkel en hij zei me dat hij niks voor mij kan doen, ga maar naar de fabrikant.
Vandaar mijn vraag.

Erwin
ben toch benieuwd welke bekende winkel in Rijswijk? Zover ik weet zat daar alleen wapstad, maar die is inmiddels gesloten( weet dat ze verder gegaan zijn in andere winkel houtloods maar toch).


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door spoor65 »

waarschijnlijk gekocht tijdens de beurs in Rijswijk, bij een bekende verkoper? ;)

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
erwin1z
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 dec 2010 16:06

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door erwin1z »

Na overleg met de winkelier gaat deze retour en krijg ik een nieuwe decoder.
Deze oplossing is mij aangeboden door de winkelier en hier ben ik erg blij mee.

Mvg,


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door martindomburg »

Krijg je niet gewoon direct een nieuwe mee?

In ieder geval blij dat de winkelier nog wat meegeeft.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door OBBinN »

erwin1z schreef: en krijg ik een nieuwe decoder.
Mooi! Fijn dat ze toch wat doen!! ;)


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door Andre de Ruiter »

Eind tachtiger jaren van de vorige eeuw zijn de spelregels waaraan partijen zich te houden hebben vastgelegd in het burgelijk wetboek. Preciezer: alles is opgeschreven in het burgerlijk wetboek boek 7 in de artikelen 21 en 22. We praten hier over de zogenaamde consumentenkoop dwz een transactie tussen een professionele partij en een niet-professionele partij. Transacties via marktplaats e.d. zijn dus niet onderworpen aan deze regels. Destijds bij het maken van de wet werd dit vaak aangeduid met "De wet produktaansprakelijkheid".

Indien het geleverde produkt niet aan de verwachtingen voldoet heeft de koper de volgende rechten, afhankelijk van de gebreken, die geconstateerd zijn.

1. Levering van ontbrekende delen.

2. Herstel van het produkt, mits de verkoper hier toe in staat is.

3. Vervanging van het produkt door een ander produkt dat wel aan de verwachtingen voldoet.

Alle kosten, die hiermee gemoeid zijn komen voor rekening van de verkopende partij, tevens dient een en ander binnen redelijke termijn te worden uitgevoerd door de verkopende partij.

Mocht de verkoper niet kunnen voldoen aan de hiervoor genoemde verplichtingen dan heeft de koper de bevoegdheid de koop te ontbinden en gaat het produkt terug naar de verkoper en geld (en niet waardebonnen o.i.d.) terug naar de koper.

De wet heeft ook gevolgen voor de garantietermijn. Indien een produkt bij normaal gebruik en goed onderhoud 10 jaar meegaat en na 5 jaar een defect heeft, dan is de verkopende partij verplicht het defect te herstellen onder aftrek van oud voor nieuw. In dit voorbeeld 50% van de herstelkosten. De eventuele garantietermijn van de leverancier speelt hierin geen rol. Deze garantietermijn speelt in die zin een rol dat binnen deze termijn de bewijslaat voor onoordeelkundig gebruik van het produkt ligt bij de leverancier en na afloop van deze termijn de bewijslast ligt bij de koper.

Mocht er sprake zijn van wederverkoop en de verkopende partij is niet in staat om (of wil niet) aan deze produktaansprakelijkheid te voldoen dan is de volgende partij in de keten (bijv. de importeur of de fabrikant) volledig aan te spreken.

My two cents.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door martindomburg »

Exact

Het is fijn dat hij wel meegeeft. Maar ik vind het niet kunnen dat ondanks dat de fabrikant dat als eis aan de dealer stelt en de koper er recht op heeft dat de dealer geen vervanging geeft.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door robert »

@ André even een nuance:

"Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product"

bron: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Als een product vervangen wordt blijft de garantietermijn geldig vanaf datum aankoop !

Neemt niet weg dat verkoper decoder meteen had moeten vervangen. Vind het jammer dat dit pas gebeurd als je op het forum begint te mopperen.

@Martin begrijp niet wat je schrijft(as usual :D )


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door Marksintpancras »

Jeetje man, dan mag jij deze tekst ook wel eens geven aan een grote winkelier in Heerhugowaard.

Heb in het verleden wel eens een minitrix decoder gekocht, deze was niet te programmeren. Dus retour, moeilijk moeilijk, via Minitrix een ander gehad. Zelfde probleem en hij wilde weer via Minitrix regelen. Gewoon even een Uhlenbrock genomen. Probleem opgelost alleen hier zie ook dat dealers gewoon moeilijk doen.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door robert »

Wat ben ik dan een "geluksvogel", bij mijn winkel in Badhoevedorp krijg ik gewoon een nieuwe, geen gezeur. En ik ben niet de enigste.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door Debvd »

Marksintpancras schreef:Jeetje man, dan mag jij deze tekst ook wel eens geven aan een grote winkelier in Heerhugowaard.

Heb in het verleden wel eens een minitrix decoder gekocht, deze was niet te programmeren. Dus retour, moeilijk moeilijk, via Minitrix een ander gehad. Zelfde probleem en hij wilde weer via Minitrix regelen. Gewoon even een Uhlenbrock genomen. Probleem opgelost alleen hier zie ook dat dealers gewoon moeilijk doen.
Geen problemen in Medemblik :D Super service


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door martindomburg »

robert schreef:@ André even een nuance:


@Martin begrijp niet wat je schrijft(as usual :D )
Dat snap ik dan weer niet, ligt dat dan bij mij of in het midden :) :mrgreen:

Als ik iemand een defecte decoder verkoop wordt van mij verwacht dat ik deze terugneemt en de klant een nieuwe meegeef. Vervolgens regel ik zelf de garantie net Kuehn.

Staat ook gewoon in hun voorwaarden om dealer te worden en bovendien is dat een terecht stukje service. Nu zadelt de winkelier de klant op met onnodige wachttijden.
robert schreef:Wat ben ik dan een "geluksvogel", bij mijn winkel in Badhoevedorp krijg ik gewoon een nieuwe, geen gezeur. En ik ben niet de enigste.
Noem dat maar geluk, ik noem dat normaal.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door robert »

@Martin

" dat als eis aan de dealer stelt en de koper er recht op heeft dat de dealer geen vervanging geeft."
citaat van jouw, I rest my case :mrgreen: (G teveel?)
B.t.w. Geluksvogel staat niet voor niets tussen aanhalingstekens :D


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door Marksintpancras »

:D tegenwoordig bestel ik mijn decoders op 1 adres en hij laat ze nog eens thuis bezorgen door een blonde stoot in een gele trui. Dat noem ik pas een geluksvogel zijn :lol:

Naast decoders, bestel ik daar steeds meer. Ook treinen.
De winkel hier om de hoek verkoopt veel, alleen laatst was hij hier thuis. Om mijn nieuwe baan te bekijken en ook om de minitrix br103 Lufthansa set en de tourisk set te zien om een nem normen baan. Dan merk je gewoon het verschil met mijn vaste decoder dealer.
Laatst gewijzigd door Marksintpancras op 22 jan 2018 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door martindomburg »

robert schreef:@Martin

" dat als eis aan de dealer stelt en de koper er recht op heeft dat de dealer geen vervanging geeft."
citaat van jouw, I rest my case :mrgreen: (G teveel?)
B.t.w. Geluksvogel staat niet voor niets tussen aanhalingstekens :D

Ja verrek, je hebt gelijk.....

Typtyfus is a bitch


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door robert »

Mijn rug of wat anders :D :D (verrek ) en volgens mij heb je gewoon dikke vingers :lol:
Laatst gewijzigd door robert op 22 jan 2018 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door robert »

@mark,
wat is een ben normen baan? " Om mijn nieuwe baan te bekijken en ook om de minitrix br103 Lufthansa set en de tourisk set te zien om een Ben normen baan. Dan merk je gewoon het verschil met mijn vaste decoder dealer"
Martin is wat drukker denk ik? :D
Als je getrouwd bent mag je alleen kijken naar de blonde stoot :o


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door Marksintpancras »

Rob, jeetje man het zijn de Nem normen waar mijn buurt winkelier geen kaas van gegeten. De Fleischmann lok br103 lopen als zonnetje net als 2 arnolds loks die ik net bij mijn decoder dealer heb gekocht. Maar die Minitrix br103 met sound loopt gewoon voor geen meter, en bijna geen trekkracht. En dan komt die buurt winkelier met theorieën waar geen hout van klopt. Het zal aan liggen dat het een 6 asser is en dat soort flauwekul.

Maar ben niet getrouwd, wel een goede relatie. Maar jongens kom op nou. Je leeft maar 1 keer dus .... :D


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door robert »

@Mark,

duidelijk. (B&N naast elkaar :mrgreen: )Is de aarde ook nog plat bij Ernst? Flauwekul verhaal dus. Zal mijn 103 ook eens aan de tand voelen.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door robert »

@mark

http://www.maile.es/

Misschien dat hier de gouden tip staat, als je hem al niet kende


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Onderwerp starter
erwin1z
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 dec 2010 16:06

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door erwin1z »

Inmiddels een nieuwe decoder ontvangen van de winkel. En deze inmiddels in een Minitrix V16 ingebouwd.

Erwin


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Kuehn decoder stuk

Bericht door OBBinN »

Gelukkig, hopelijk is deze wel goed!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Plaats reactie