ICR rijtuigen

Nieuwtjes, aankondigingen en aanbiedingen door N-Spoorstore-Freebit.nl
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2340
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

ICR rijtuigen

Bericht door H@Ns »

Hallo,

Genoemd in ander draadje.
Is er interesse voor ICR rijtuigen?
Misschien dat er een leverancier interesse heeft.
En zo ja, welke uitvoeringen?

groet, Hans


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires

MichelK
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 okt 2015 10:53

Re: ICR rijtuigen

Bericht door MichelK »

Ik zou wel interesse hebben ja!!

Uiteraard de 1ste en 2de klas, liefst in uitvoering van vroeger en van nu.
Tevens de BKD (tweede klas met keuken en bagageafdeling), BD (tweede klas met bagageafdeling), Bf (tweede klas met bagageafdeling voor fietsen) en Bs (tweede klas met stuurstand).

Het zou echt heel gaaf zijn als dit weer uit zou komen.

Groet,
Michel


Groeten en een fijne dag,
Michel

N-spoor is top
Bouw projecten: GSM mast ..... de rest volgt later ......
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2888
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: ICR rijtuigen

Bericht door WilcoV »

Interesse zeker, vooral gezien de prijzen waarvoor 2e hands minitrix over de balie gaan.
Wat mij betreft jaren 1980-1995, dus de originele uitvoeringen in Intercity en Benelux variant. Dus voor mij GEEN ICRm (dat is vanaf 2006)

Even heel specifiek gaat het dan mij om:
ICR-Buurland Type ICR-1 en ICR-4 in uitvoeringen A, B en BKD
ICR-Benelux Type ICR-3 A, B, AB, BKD en Bs (tweede klas met stuurstand)
ICR-Binnenland Type ICR-2

De verbouwing van 200-2005 kan ook nog en dan werden het de BD (tweede klas met bagageafdeling), Bf (tweede klas met bagageafdeling voor fietsen) en BDs (tweede klas met bagageafdeling en een stuurstand)

Uiteraard met de correcte nummers en het liefst van eenzelfde type ook enige nummervarianten of ten minste een vel om zelf nummers te kunnen wijzigen.

Het voordeel voor een fabrikant is dat met de productie van een aantal basisvarianten veel typen, modellen en moderniseringsvarianten gemaakt kunnen worden en dus lange tijd voor een breed publiek geproduceerd kan worden. Denk aan de moderniseringen maar ook de Fyra varianten, Koninklijke rijtuigen, IC+, Zilverrail. Voor nummeringen, varianten enzovoorts zie https://www.railwiki.nl/index.php/ICR_- ... y_Rijtuig)


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Riem
Berichten: 160
Lid geworden op: 20 sep 2019 13:17
Locatie: Den Haag

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Riem »

Net als een groot deel van de verzamelaars heb ik ook ICR in de collectie. Op de Benelux na allemaal gekocht voor de prijzen omhoog schoten.
De meeste interesse zou ik dan hebben voor de nog niet eerder uitgegeven rijtuigen, zoals de ICRm zoals nu in gebruik op de HSL en de Benelux BKD (gelijk qua kleur met de originele lichtrode Minitrixrijtuigen (er is ook een donkerrode oplage geweest)).
Deze zijn nog niet uitgegeven. Al heb ik 3d geprinte stuurstandrijtuigen, denk dat de meesten daar ook wel interesse in zouden hebben.
En natuurlijk staat Bovenaan mijn wenslijst de nog niet uitgegeven NMBS HLE 11 locomotief voor de ICR Beneluxstam.
Hoe mooi een Benelux ICR sleep ook is, een bijpassende lok blijft een gemis.


Gebruikersavatar

Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Merijn »

Hoi Hans,

Van mijn kant zeker interesse! En qua uitvoering sluit ik mij geheel aan bij Wilco:
WilcoV schreef: 22 apr 2023 13:38 Interesse zeker, vooral gezien de prijzen waarvoor 2e hands minitrix over de balie gaan.
Wat mij betreft jaren 1980-1995, dus de originele uitvoeringen in Intercity en Benelux variant. Dus voor mij GEEN ICRm (dat is vanaf 2006)

Even heel specifiek gaat het dan mij om:
ICR-Buurland Type ICR-1 en ICR-4 in uitvoeringen A, B en BKD
ICR-Benelux Type ICR-3 A, B, AB, BKD en Bs (tweede klas met stuurstand)
ICR-Binnenland Type ICR-2

De verbouwing van 200-2005 kan ook nog en dan werden het de BD (tweede klas met bagageafdeling), Bf (tweede klas met bagageafdeling voor fietsen) en BDs (tweede klas met bagageafdeling en een stuurstand)

Uiteraard met de correcte nummers en het liefst van eenzelfde type ook enige nummervarianten of ten minste een vel om zelf nummers te kunnen wijzigen.

Het voordeel voor een fabrikant is dat met de productie van een aantal basisvarianten veel typen, modellen en moderniseringsvarianten gemaakt kunnen worden en dus lange tijd voor een breed publiek geproduceerd kan worden. Denk aan de moderniseringen maar ook de Fyra varianten, Koninklijke rijtuigen, IC+, Zilverrail. Voor nummeringen, varianten enzovoorts zie https://www.railwiki.nl/index.php/ICR_- ... y_Rijtuig)
Concreet, en bij beschikbaar zijn van verschillende nummmervarianten denk ik dan zelf aan de aanschaf van 1 a 2 stammen rijtuigen voor 1 a 2 complete treinen. Dus tussen de 8 a 12 rijtuigen.

Leuk initiatief! Hoor graag hoe dit zich ontwikkeld.

Groet, Merijn


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 651
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Sibbesuisje »

Zelf heb ik ook een aantal ICR rijtuigen in de verzameling. Op zich niet ontevreden met de Minitrix modellen, want je hebt 1e klas en 2e klasse etc, genoeg om er een redelijke sleep van te maken (wat met Plan E dus niet het geval is). Een nieuwe ICR lijn zou wat mij betreft dus alleen interessant zijn als het de bestaande minitrix modellen zou overtreffen, en er genoeg nummer varianten zijn zodat ik de huidige verzameling kan ‘upgraden’.

Zelf kijk ik naar begin jaren 80 dus eerste versies van de buurlanden rijtuigen en binnenlandse rijtuigen.


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain

jan53
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jan 2018 20:03

Re: ICR rijtuigen

Bericht door jan53 »

DE IC+ variant heeft mijn voorkeur.
ik heb zelf IC+ rijtuigen waar ik er nog wel een paar van bij zou willen hebben.


Gebruikersavatar

mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: ICR rijtuigen

Bericht door mmhajvth »

Interesse in N schaal ICR? Nou en of!
Om de lat niet te hoog te leggen zou ik al heel blij zijn met een heruitgave van waar de malletjes al voor gemaakt zijn. (Minitrix ICR)
Als ik de lat iets hoger zou leggen zou ik heel graag de stuurstand rijtuigen willen hebben! Bs en Bds.
Kortom, eigenlijk wat de meeste bovenstaande reacties ook al aangeven. :mrgreen:

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

mini rijder
Berichten: 771
Lid geworden op: 16 nov 2014 13:12
Locatie: Graauw

Re: ICR rijtuigen

Bericht door mini rijder »

Ook hier is er interesse voor nieuwe ICR rijtuigen.
Wat de uitvoeringen betreft sluit ik mij geheel bij Wilco aan, maar een set ICRm voor tussen de traxxen van Arnold mag ook.
De Benelux uitvoeringen worden voor mij pas interessant als er ook een bijpassende HLE11 uitgebracht wordt.
En in het verlengde hiervan, een nieuwe uitgave van ICM materieel zou nog leuker zijn. Op de Nederlandse sporen rijden nou eenmaal meer treinstellen dan getrokken materieel rond.

Groetjes: Robby
Laatst gewijzigd door mini rijder op 23 apr 2023 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.



Pleun
Berichten: 203
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:16

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Pleun »

ICR is zeker gewenst.
De Minitrixen versie ziet er niet slecht uit, maar is tweedehands erg duur geworden en gewild.
Wellicht is Piko een optie, want die hebben al het uitzoekwerk al gedaan voor H0



Raymond
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Raymond »

Eigenlijk heb ik al genoeg ICR rijtuigen maar als er nieuwe mooiere op de markt komen zou ik die ook zeker wel kopen😀
En ja welke, de 1e en 2e klas en een rijtuig met bagage afdeling, geen idee wat de afkorting daarvan is😁
Wat ik ook wel graag zou willen is dat je zou kunnen kopen met standaard verlichting erin.... inclusief antiknipper condensator en ja dat mag dan wat meer kosten🙂

Groet,
Raymond



Ipio
Berichten: 456
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Ipio »

Als oud collega van Wilco, maar dan de technische kant sluit ik mij bij hem aan.
Wat mij betreft jaren 1980-1995, dus de originele uitvoeringen in Intercity en Benelux variant. (Wilco)
Eerst de originele generatie ICR's en dan de latere uitvoeringen.

Marco


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.

Christiaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2018 16:54

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Christiaan »

Er is zeker interesse voor ICR rijtuigen zowel intercity als benelux variant :D


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Ad_M »

Hier gaat ook onze voorkeur naar ICRm + BD(s)
Ook een oude set met ook een bijpassende HLE11 zou zeer gewenst zijn als ik het toch mag vragen :lol: :P

Mvg,
Ad en Geordie


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

MarkV
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 dec 2022 15:02

Re: ICR rijtuigen

Bericht door MarkV »

Interesse? Jazeker! Heb je de bestellijst al klaar liggen? Wat betreft uitvoeringen zit ik op dezelfde lijn als WilcoV.



Arjan
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 okt 2017 19:52

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Arjan »

Ik heb ook zeker interesse. Ben benieuwd!


Met vriendelijke groet,
Arjan

Marco66
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 mar 2018 09:15
Locatie: Wognum

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Marco66 »

Hoi Hans,

Een lovend initiatief, en zeker geïnteresseerd.


Groeten Marco

railrene
Berichten: 167
Lid geworden op: 18 sep 2019 22:22

Re: ICR rijtuigen

Bericht door railrene »

Ik heb de hele voorraad Minitrix ICR in een winkel opgekocht toen Bart Smit (wie kent die nog...) ophield met N-spoor te verkopen. Gingen weg met hele flinke korting, ik meen 8 gulden (!) per rijtuig. Helaas hadden ze er toen nog maar iets van twintig of zo, incl. de zeldzaame Bkd.

Dus nee. Doe eerst maar een fatsoenlijke PLAN E wat mij betreft (SCNR :) )

Hoewel.... zowel een Benelux als 'blauwe' stuurstand... erg graag, toch maar wel. En de rest ICR eigenlijk ook. De IC Direct versie het eerst aub :)



Rick
Berichten: 1623
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Rick »

Alle versies zijn bij mij welkom (geel/blauw, Benelux en gerenoveerd) en natuurlijk ook de nog niet uitgebrachte wagentypes zoals de Bs, BDs, BD. Het liefst zie ik nieuwe rijtuigen verschijnen (van Piko) maar een heruitgave van de Minitrix-versie zou ik ook kopen. In dat geval zou ik wel willen dat de raaminzet gewijzigd wordt voor de gerenoveerde rijtuigen, wat bij de nu verkrijgbare Prio-versie dus niet gedaan is.
railrene schreef: 25 apr 2023 17:04Ik heb de hele voorraad Minitrix ICR in een winkel opgekocht toen Bart Smit (wie kent die nog...) ophield met N-spoor te verkopen. Gingen weg met hele flinke korting, ik meen 8 gulden (!) per rijtuig. Helaas hadden ze er toen nog maar iets van twintig of zo, incl. de zeldzaame Bkd.
Als je de rijtuigen in guldens hebt afgerekend heb je geen BKD kunnen kopen, die waren toen nog niet uitgebracht. ;)



railrene
Berichten: 167
Lid geworden op: 18 sep 2019 22:22

Re: ICR rijtuigen

Bericht door railrene »

Rick schreef: 25 apr 2023 18:51ls je de rijtuigen in guldens hebt afgerekend heb je geen BKD kunnen kopen, die waren toen nog niet uitgebracht. ;)
Effe op de Nspur datenbank gezocht, en je hebt gelijk. Zou ik die er later bij gekocht hebben? Dat moet dan wel maar was dat glad vergeten. Is de vloot toch net iets duurder aangeschaft dan ik dacht :)

Ik heb die rijtuigen hier allemaal boven (flat) in huis maar de doosjes liggen in een grote dichte box ergens beneden in de kelderruimte. Ik had altijd de gewoonte de kassabonnen in de doosjes onder de inlay te bewaren. Moet eens gaan grasduinen daar. Voor tips over database (om een treintjesverzameling in te stoppen) hou ik me ook aanbevolen. als iemand al een opzetje heeft...


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2888
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: ICR rijtuigen

Bericht door WilcoV »

railrene schreef: 25 apr 2023 19:20 Voor tips over database (om een treintjesverzameling in te stoppen) hou ik me ook aanbevolen. als iemand al een opzetje heeft...
https://www.traindb.nl/login?ReturnUrl=%2F


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Merijn »

Ben ik toch wel benieuwd. Zou Minitrix weer met de ‘oude’ mallen aan de slag willen of komt Piko met een N-versie van hun uitgebreide assorti H0 ICR-wagens?


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA

Pleun
Berichten: 203
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:16

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Pleun »

Merijn schreef: 27 apr 2023 10:50 Ben ik toch wel benieuwd. Zou Minitrix weer met de ‘oude’ mallen aan de slag willen of komt Piko met een N-versie van hun uitgebreide assorti H0 ICR-wagens?
2 jaar terug zijn er van Minitrix nog van die Fyra ICR's uitgebracht, dus Minitrix doet er wel nog wat mee.
Maar het Marklin-concern lijkt het Minitrix merkt af te bouwen, want het programma wordt steeds kleiner en minder niet-Duits lijkt het.
Daarom heb ik meer hoop op Piko, want de importeur daarvan doet wel zijn best voor Nederlands N-spoor materiaal.


Gebruikersavatar

Smolderz
Berichten: 260
Lid geworden op: 22 sep 2008 14:54

Re: ICR rijtuigen

Bericht door Smolderz »

Ik heb ook interesse!
Het liefst de ICRm + BD(s) en IC+ rijtuigen. :Thumb



yah
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 dec 2022 18:11
Locatie: Arnhem

Re: ICR rijtuigen

Bericht door yah »

Helaas, ik heb al een flinke sleep Minitrix ICRs, en mijn baan is vol...

Ik zou me misschien nog laten verleiden door een complete donkerrode Benelux trek-druwtrein, dus inclusief stuurstandrijtuig, en vooral die schitterende Belgische 1100. Maar dat is vermoedelijk te veel gevraagd.

Daarover doordenkend, en als ik Piko - via dit forum en de importeur - een meer op de toekomst gerichte tip mag geven: is het misschien een idee om eens naar de ICNG te kijken? Het gaat hier om een flinke serie treinstellen met een heel karakteristiek uiterlijk, dat qua vormgeving niet onderdoet voor de hondekop of de koploper.

In de NS-uitvoering is de ICNG zowel voor Nederlandse als Belgische modelspoorders interessant. Daarnaast gaat het hier om een variant van de Coradia Stream, en met andere varianten van datzelfde ontwerp is misschien ook de rest van de Europese markt blij te maken.

Zomaar een gedachte...

Groetjes,

- Wil


Plaats reactie