mDDM Shapeways/Kato

Plaats reactie

Onderwerp starter
hadevos
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 mar 2010 10:57
Locatie: Den Haag

mDDM Shapeways/Kato

Bericht door hadevos »

Mitchell Jetten heeft weer voor een mooie aanvulling op de dubbeldekkers gezorgd. Het model van Phildie is voor velen onbereikbaar en er zijn nog velen die op het bestelde model wachten. Voor de aandrijving heb ik het Kato chassis 3034 gebruikt, de draaistellen lijken er het meest op, de draaistelafstand is echter korter dan hij moet zijn maar je hebt fantastische rijeigenschappen en een betaalbaar model. Op hetzelfde chassis levert Kato meer modellen waaronder indertijd de kanaaltunnel locomotief. Het chassis moet aan de onderzijde smaller gemaakt worden en om dat te doen is het verstandig het chassis kaal te maken. Ook de kap moet aan de binnenkant glad gemaakt worden waarna hij goed op het onderstel past. Ook heb ik iets van de bovenkant van de draaistellen afgehaald waardoor hij op de juiste hoogte komt te staan. Het chassis is op lengte gebracht door kunststof plaatjes, aan de onderkant zit een kortkoppelingsmechanisme van Peha. De ramen zijn kristal klear, er is geen ruimte om aan de zijkant binnen glas te zetten, het model is met de hand geschilderd. De locomotief heb ik uit Japan laten komen, en kostte me inclusief belasting en inklaring 130 Euro
Bijlagen
mDDM 024.jpg
mDDM 024.jpg (38.86 KiB) 3231 keer bekeken
mDDM 023.jpg
mDDM 023.jpg (39.94 KiB) 3231 keer bekeken
mDDM 020.jpg
mDDM 020.jpg (30.29 KiB) 3231 keer bekeken



Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: mDDM Shapeways/Kato

Bericht door Chris83 »

Heel mooi geworden! Het is inderdaad een beetje kort met de draaistellen, maar als je het niet zo heel veel uitmaakt is dat prima, vooral wat je zegt over de rij eigenschappen. Zelf fabriceren van het onderstel heb ik geprobeerd zonder dat ik de kap zelf al heb, maar dat word nog knap lastig om die onder deze kap te krijgen.
Ik zal het overwegen om ook dit onderstel aan te schaffen, eerst nog ff de dollar koers in de gaten houden, want heb een hele waslijst voor shapeways :P

Hier zie je maar weer dat met de hand schilderen ook heel mooi kan zijn.
Heb je hier ook de 1 sec methode gebruikt, of gewoon geschuurd en geplamuurd?

Trouwens, schuift het midden draaistel ook uit in de bochten? En kan ie ook door fleischmann radius 1 bochten?


Groeten Chris

Onderwerp starter
hadevos
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 mar 2010 10:57
Locatie: Den Haag

Re: mDDM Shapeways/Kato

Bericht door hadevos »

Chris83 schreef:Heel mooi geworden! Het is inderdaad een beetje kort met de draaistellen, maar als je het niet zo heel veel uitmaakt is dat prima, vooral wat je zegt over de rij eigenschappen. Zelf fabriceren van het onderstel heb ik geprobeerd zonder dat ik de kap zelf al heb, maar dat word nog knap lastig om die onder deze kap te krijgen.
Ik zal het overwegen om ook dit onderstel aan te schaffen, eerst nog ff de dollar koers in de gaten houden, want heb een hele waslijst voor shapeways :P

Hier zie je maar weer dat met de hand schilderen ook heel mooi kan zijn.
Heb je hier ook de 1 sec methode gebruikt, of gewoon geschuurd en geplamuurd?

Trouwens, schuift het midden draaistel ook uit in de bochten? En kan ie ook door fleischmann radius 1 bochten?



Onderwerp starter
hadevos
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 mar 2010 10:57
Locatie: Den Haag

Re: mDDM Shapeways/Kato

Bericht door hadevos »

Ik heb niet de 1 sec methode gebruikt maar grondverf en schuren, dat bevalt me beter.
Hij loopt door radius R1, het middendeel schuift naar buiten, de overhang voor en achter kan misschien een probleem geven, mijn kleinste radius is 300 mm.


Plaats reactie