NS500/600 Hippel van Graham Farish


Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: NS500/600 Hippel van Graham Farish

Bericht door Bouwe »

Weer een leuk projectje voor H@ns?

mvg Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Gebruikersavatar

Mickdeg
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 okt 2008 09:15

Re: NS500/600 Hippel van Graham Farish

Bericht door Mickdeg »

Hoi allemaal,

Een drietal vragen.....

1 Klopt het dat de apparaten kasten, die niet hetzelfde zijn als bij het ns model, aan beide zijden van het nieuwe G F model niet hetzelde zijn?

Aan de ene kant zie ik er 3 aan de andere kant zie ik er 2.....

2 Ook zou ik willen weten of het model makkelijk in en uit elkaar wil in verband met omschilderen.

3 Is het model om te bouwen naar digitaal, en is dat makkelijker dan bij het oude metalen geval?


m vr gr

Mick



gdw1963
Berichten: 193
Lid geworden op: 17 sep 2008 16:44

Re: NS500/600 Hippel van Graham Farish

Bericht door gdw1963 »

Mickdeg schreef: 1 Klopt het dat de apparaten kasten, die niet hetzelfde zijn als bij het ns model, aan beide zijden van het nieuwe G F model niet hetzelde zijn?

Aan de ene kant zie ik er 3 aan de andere kant zie ik er 2.....
Daar heb je gelijk in, ik weet het niet 100% zeker maar op foto's zie je bij de Class 08 aan de ene kant twee apparaat kasten en aan de andere kant drie. Bij de Class 11 zitten aan beide zijdes twee apparaat kasten. De Hippels die hier reden zijn volgens mij voor het merendeel Class 11 modellen. Misschien dat de laatste Class 08 waren, de Class 08 is geproduceerd vanaf 1953, de laatste Hippel is in 1957 geleverd (volgens Wikipedia). De oude Graham Farish modellen hebben aan weerszijde maar twee apparaat kasten (even mijn modelletjes erbij genomen).
Mickdeg schreef: 2 Ook zou ik willen weten of het model makkelijk in en uit elkaar wil in verband met omschilderen.
Op http://www.bachmann.co.uk/service/gf_assmbly.php kun je de service sheet downloaden, de kap zit met 4 schroefjes vast.
Mickdeg schreef: 3 Is het model om te bouwen naar digitaal, en is dat makkelijker dan bij het oude metalen geval?
Uitgaande van de service sheet is de motor anders gemonteerd dan de oude modellen, digitaliseren lijkt mij makkelijker te zijn. Bij de oude modellen is het probleem het isoleren van de motor ten opzichte van het chassis.


Gerwin

Spoort NS tijdperk III

Onderwerp starter
hadevos
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 mar 2010 10:57
Locatie: Den Haag

Re: NS500/600 Hippel van Graham Farish

Bericht door hadevos »

verzameldirk schreef:en zijn ze goed wat de detaillering betreft ? en zijn ze erg grof dit ivm de schaal 1:148 ?

groet Dick
Ze zijn super gedetailleerd maar zijn in de schaal 1:148



Onderwerp starter
hadevos
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 mar 2010 10:57
Locatie: Den Haag

Re: NS500/600 Hippel van Graham Farish

Bericht door hadevos »

Mickdeg schreef:Hoi allemaal,

Een drietal vragen.....

1 Klopt het dat de apparaten kasten, die niet hetzelfde zijn als bij het ns model, aan beide zijden van het nieuwe G F model niet hetzelde zijn?

Aan de ene kant zie ik er 3 aan de andere kant zie ik er 2.....

2 Ook zou ik willen weten of het model makkelijk in en uit elkaar wil in verband met omschilderen.

3 Is het model om te bouwen naar digitaal, en is dat makkelijker dan bij het oude metalen geval?


m vr gr

Mick
1. Het aantal apparatenkasten is juist.
2. Het model is makkelijk te demonteren.
3. Er heeft een artikel gestaan in de British Railway Modeller, inbouw gaf geen problemen er is ruimte genoeg voor een decoder, www.brmoddelling.co.uk



Onderwerp starter
hadevos
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 mar 2010 10:57
Locatie: Den Haag

Re: NS500/600 Hippel van Graham Farish

Bericht door hadevos »

hadevos schreef:
Mickdeg schreef:Hoi allemaal,

Een drietal vragen.....

1 Klopt het dat de apparaten kasten, die niet hetzelfde zijn als bij het ns model, aan beide zijden van het nieuwe G F model niet hetzelde zijn?

Aan de ene kant zie ik er 3 aan de andere kant zie ik er 2.....

2 Ook zou ik willen weten of het model makkelijk in en uit elkaar wil in verband met omschilderen.

3 Is het model om te bouwen naar digitaal, en is dat makkelijker dan bij het oude metalen geval?


m vr gr

Mick
1. Het aantal apparatenkasten is juist.
2. Het model is makkelijk te demonteren.
3. Er heeft een artikel gestaan in de British Railway Modeller, inbouw gaf geen problemen er is ruimte genoeg voor een decoder, http://www.brmoddelling.co.uk
Foutje in het adres, een d teveel, moet www.brmodelling.co.uk zijn


Gebruikersavatar

Mickdeg
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 okt 2008 09:15

Re: NS500/600 Hippel van Graham Farish

Bericht door Mickdeg »

Dank voor jullie antwoorden. Als ik zo dat model zie is daar best wat moois van te maken en dat heeft H de Vos al bewezen. Reden temeer om eens stevig na te denken en er een aan te schaffen. Niet een helemaal juist model maar goed bruikbaar en zeker voor die prijs!

m vr gr

Mick


Plaats reactie