het Nationaal modelspoor Museum in andere handen

Gebruikersavatar

Onderwerp starter
spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

het Nationaal modelspoor Museum in andere handen

Bericht door spoor65 »

zojuist in mijn mail kreeg ik volgend bericht.

PERSINFORMATIE

FRIESE STOOMTREIN MAATSCHAPPIJ NEEMT MODELSPOORMUSEUM OVER

De Friese Stoomtreinmaatschappij (FStM) is vanaf heden eigenaar van het Nationaal Modelspoor museum in Sneek. Het Modelspoormuseum past uitstekend in de plannen om een stoomtrein te laten rijden tussen Sneek en Stavoren. De FStM werkt sinds 1999 aan de ontwikkeling van dit concept.

Het Modelspoormuseum bestaat sinds 1994 en is eigendom van de Stichting Het Nationaal Modelspoor Museum. Het museum wordt beheerd door een bestuur onder voorzitterschap van Henk Buith. Hij heeft deze functie neergelegd. Max Kooijmans, voorzitter van de Friese Stoomtrein Maatschappij neemt het voorzitterschap tijdelijk over. Naar een nieuwe voorzitter wordt gezocht.

De Friese Stoomtrein Maatschappij heeft zich ten doel gesteld de stoomtrein terug te brengen in Fryslân. De trein zal FStM heten en een vast traject berijden tussen Sneek en Stavoren. De FStM wil met het project een substantiële bijdrage leveren aan de duurzame ontwikkeling van de toeristische infrastructuur in de provincie. Daarnaast wil de FStM kennis en vaardigheid mobiliseren met betrekking tot stoomtechniek.


Wou het jullie niet onthouden,

mvg

freddy(spoor65)


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Plaats reactie