verwijderd

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

verwijderd

Bericht door spoor65 »

het origineel bericht is door de plaatser zelf verwijderd om verdere geduvel hier dan maar te voorkomen.
Laatst gewijzigd door spoor65 op 24 jul 2013 07:56, 2 keer totaal gewijzigd.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Rik
Berichten: 404
Lid geworden op: 24 mei 2010 00:34
Locatie: Oud Gastel ( West Brabant )
Contacteer:

Re: Railpromo "Railmagazine" 186 110

Bericht door Rik »

Opzich wel mooi inderdaad , alleen jammer dat de N versie meteen weer bijna dubbel zo duur moet zijn.. :?


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2081
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Railpromo "Railmagazine" 186 110

Bericht door Robert_N-Nm »

Ik begrijp het gezeur niet helemaal, ja dubbel zo duur als het H0 model, maar de basis is gewoon domweg een stuk duurder, die is al bijna dubbel de prijs.

De basis voor dit model kost ongeveer 95 euro in H0 (oké, je kan hem waarschijnlijk goedkoper krijgen, maar ik ga werken op adviesprijs basis want anders weet ik het ook niet meer), de wisselstroom-versie kost ongeveer 115 euro. Dat betekent dat de opschriften ongeveer 30 euro kosten op het basismodel. De N-lok kost ongeveer 179 euro dus met de 219 euro is ongeveer 40 euro. Das iets duurder maar de serie is waarschijnlijk ook iets kleiner voor schaal N. Maw de kosten voor de opschriften dienen over een kleinere groep betalende klanten te worden gespreid.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Rik
Berichten: 404
Lid geworden op: 24 mei 2010 00:34
Locatie: Oud Gastel ( West Brabant )
Contacteer:

Re: Railpromo "Railmagazine" 186 110

Bericht door Rik »

Nou nou rustig maar , 1 reactie van iemand meteen 'gezeur' noemen ...

Ik doe slechts een eenvoudige constatering zonder me verder te verdiepen in prijzen van de kale basis locs.
Tevens zeg ik ook niet dat dat goed of slecht is, ik geef slechts mijn eigen mening over de prijs.

Dit voornamelijk omdat ik pas nog via een Duitse site een gloednieuwe Br189 Digitaal en wel heb
kunnen kopen voor 119 euro. In contrast daarmee was dit dus mijn eerste gedachte.

Neemt uiteraard niet weg dat speciaal geproduceerde locs / modellen best wat duurder mogen zijn, zij het
door de prijs van decals , of door de exclusiviteit.

Dit soort reacties doen me denken aan het 'grote broer forum'.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Railpromo "Railmagazine" 186 110

Bericht door spoor65 »

hummm, geloof dat ik maar niet meer van dit soort linkjes moet gaan plaatsen,

Jammer dat er dan direct weer dit soort dingen langs komen.
om verdere escalatie dan maar tegen te gaan, zal ik mijn eerste bericht wel ff aanpassen, en mag de moderator, die
dat, eigenlijk best wel te pas en te onpas gebruikte, woord gebruikt heeft, wat mij betreft dit topic wel een slotje op doen.

groetjes.
Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3594
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: verwijderd

Bericht door maarten »

Jammer, ik heb alles gelezen (voor de 'schoonmaak') maar snap het probleem niet. :? Iemand mag iets duur vinden en als er wordt verklaard waarom iets duur is dan is dat toch prima? Okee, misschien had Robert een iets andere bewoording kunnen gebruiken, maar om daar nu zo'n heisa van te maken?

Lijkt wel komkommertijd! Of hebben we door de aanhoudende hitte misschien toch iets te korte lontjes? :oops: Kom op jongens, laten we het gezellig houden! ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3883
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: verwijderd

Bericht door Jeroen »

Hèhè eindelijk! Nu hoef ik voor de broodnodige escalación[\i] niet eens meer van dit forum af. Scheelt weer zappen tussen de webfora!

Bier, chips en de BBQ is warm hoor!


Afbeelding

Richie
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 mar 2011 12:48
Locatie: Bussum

Re: verwijderd

Bericht door Richie »

Jammer dat deze post verwijderd is. Als rijder / verzamelaar van Nederlands materieel ben ik juist wel blij met dit soort mooie en unieke producten.


The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.
Gebruikersavatar

Rik
Berichten: 404
Lid geworden op: 24 mei 2010 00:34
Locatie: Oud Gastel ( West Brabant )
Contacteer:

Re: verwijderd

Bericht door Rik »

Ik ben het eens met Ritchy, onnodig om meteen de post te verwijderen/ topic te sluiten.
Ik zie niet wat er mis is met een inhoudelijke discussie. Vind ik geen heisa.. Ik denk dat we júíst
op dit forum volwassen genoeg met elkaar omgaan om een normale discussie te hebben zonder
bang te hoeven zijn dat het meteen escaleert. Dat is net de meerwaarde van dit forum. Ik weet zeker
dat Robert het niet vervelend bedoelde en begrijp zijn verklaring.

- on topic -
Ik juich het initiatief voor deze loc ook ten zeerste toe. Ook zonder een verklaring waar de prijs vandaan komt vind
ik het geen probleem dat dit soort kleinschalige producties wat meer kosten en zou ik best berijd zijn deze
prijs te betalen.


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2081
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: verwijderd - Railpromo-shop BR 186 'Railmagazine/Railpoo

Bericht door Robert_N-Nm »

Gezeur met betrekking to kostprijs van het model, inderdaad. Ik begrijp best wel dat we liefst minder dan de H0-rijders betalen, immers het model is kleiner. Echter dat zorgt voor een grotere technische inspannning van de fabricant gekoppeld met een al eerder aangegeven duurder basismodel. Indien de minitrix 185.2 ruim beschikbaar was geweest had dat model kunnen volstaan en hadden we de discussie gevoerd over een prijs die ongeveer gelijk zou hebben gelegen met het wisselstroom model. De keuze is echter gevallen op een model dat ruim leverbaar is (met goede reden).

Indien iemand zich gepikeerd voelt door mijn opmerking, mijn welgemeende excuses. Maar de discussie over de kosten van kleinserie modellen in N is altijd dezelfde. Waarom betaald de H0-rijder minder? Precies de twee beschreven redenen (kleinere oplage, duurder maar leverbaar basismodel dan de H0-rijder).

Robert

p.s. http://www.railpromo-shop.nl/
Laatst gewijzigd door Robert_N-Nm op 24 jul 2013 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verwijderde link terug geplaatst


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: verwijderd

Bericht door Maurits71 »

ik ga met Jeroen mee, BNLS is opgezegd :D :D


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7264
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: verwijderd

Bericht door Krab »

Oke doe er aan mee Maurits ;) :mrgreen:


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4076
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: verwijderd

Bericht door Ad_M »

Maurits71 schreef:ik ga met Jeroen mee, BNLS is opgezegd :D :D
Eeehh..., nOOb vraag, loop niet zo lang mee, BNLS = Benelux forum? :oops:

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: verwijderd

Bericht door Maurits71 »

Ja dat forum waar de moderaters meer berichten schrijven, verbeteren, verwijderen als dat er gepost wordt.

dit in tegenstelling to hier waar we de moddereters nooit horen, daarom is iedereen zo ook in soort van mentale shock. we horen er een en dan ook nog eens scherp op het randje ( en dat hij het dan ook nog niet helemaal bij het juiste eind heeft laat ik vallen anders brand de discussie weer keihard los )


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Plaats reactie