SGGMRSS '90 in schaal N

Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Spoors
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:51
Locatie: Rotterdam

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Spoors »

Hangt er waarschijnlijk vanaf hoe laat je gebeld hebt ... RR heeft gisteren een mailing naar de winkeliers gestuurd. Volgens de Wapstad zal de prijs zo rond de €35,- komen te liggen ... ongeveer €10,- goedkoper dan die van Hobbytrain.

Groet,

Jeroen


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Spoors
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:51
Locatie: Rotterdam

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Spoors »

Bij Japan Model Railways gaat ie voor €31,90

zie: http://www.japanmodelrailways.com/shopd ... P_1187.php


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Robert_N-Nm »

Aha, kijk die doen het al voor minder dan €32,- p.st. Ach ik heb er maar gewoon drie besteld met AAE opschriften (binnen onze landsgrenzen dat dan weer wel), passen weer leuk achter m'n TRAXX-en. En de containers die erop zitten blijven nog even een verassing.

BTW. Weet iemand ook of er Zwitserse maatschappijen zijn die deze wagens in hun materieelpark hebben (SBB, Hupac etc etc)? Ik heb er weinig over kunnen vinden maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

brink
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 aug 2009 20:24

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door brink »

Ik wil een trein samenstellen zoals die in nederland rijdt. Welke modellen kan ik daarvoor gebruiken in een wat realistische samenstelling? Heeft iemand daar advies over?
Welke loc kan daar het beste voor?
En dan nog een vraag: is al bekend hoe ang die wagens zijn? De trein die ik wil maken kan niet langer zijn dan 1.20 mtr. Ik moet dan weten hoeveel ik er nodig heb

Garmt Brink


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Robert_N-Nm »

In werkelijkheid zijn de wagens 29,59 meter over de buffers. Het kan bij de omzetting naar een model altijd iets (een of 2 milimeter) schelen maar als je hiermee rekent kom je op 18,93 cm dus dan kan je 4 wagens plus een lok doen, evt aangevuld met een gewone 4 assige containerwagen van minitrix of fleischmann.

ERS wagens kan je wel achter een ERS Class 66 hangen, idem voor de ACTS-wagens maar dan wel een ACTS Class 66 en Rail4Chem wagens bij een R4C class 66 (kato/hobbytrain). Een Railion 1600 of 189 zal ook wel lekker combineren met de AAE en DB wagens.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

Rick
Berichten: 1623
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Rick »

@Robert: Lange locs heb je dan, 40 cm. ;)


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Robert_N-Nm »

Uhh, ja, ik zat in m'n hoofd met een multitractie (4 loks TRAXX1), of hieruit is weer gebleken hoe slecht ik kan rekenen. Inderdaad 5 klopt beter.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

brink
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 aug 2009 20:24

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door brink »

Mooi bedankt! Vijf stuks dus (grijns) + een class66 loc past mooi, wordt een leuk acts treintje.

Garmt


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door spoor65 »

Garmt,

Kan idd een leuke set acts trein worden, maar waarom mag je trein niet langer worden dan 1,20meter,
want eigenlijk krijg je dan een wel erg korte trein achter je class66.

Snap best dat een werkelijkheids getrouw aantal van pakweg 15 to 20 van deze gelede wagens wel wat erg lang word op een modelspoorbaan, maar met een max van 5, zou ik mss toch een wat kleinere loc er voor spannen. maar ja, tis alleen ff het idee van mij, kan voor ieder anders zijn natuurlijk.

Ik zelf zal ook geen opstelsporen kunnen maken voor mege lange goederentreinen, tenminste niet zichtbaar, maar mss is het een optie om in het schaduwdeel wel een superlang spoor te maken voor z`n heerlijke lange trein, want dan kan er tenminste z`n lange combie voorbij komen rijden.

Mvg

Freddy(spoor65)


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2339
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door H@Ns »

Heren Heren,

Terug naar onderwerp, SGGMRSS '90 in schaal N.

Voor andere onderwerpen nieuw item/draadje openen graag.

groetjes

Hans


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door spoor65 »

H@Ns schreef:Heren Heren,

Terug naar onderwerp, SGGMRSS '90 in schaal N.

Voor andere onderwerpen nieuw item/draadje openen graag.

groetjes

Hans
:mrgreen: niet te streng H@ans, probeer alleen maar iemand zo gek te krijgen dat die nog meer van die wagens bij jou gaat bestellen :lol:


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Robert_N-Nm »

Hoi,

Er is weer wat meer bekend over de Rocky Rail wagens. Allereerst zijn de DB-wagens gestorneerd (art. RR60109 t/m 60111), deze wagens worden pas in 2010 uitgebracht onder een ander artikelnummer. Onder de nummers RR60109 en RR60110 komen nu twee wagens naar voorbeeld van de ILT. In 2010 volgen overigens nog meer varianten van duitse private maatschappijen. Ook zijn alle wagens inmiddels beladen, dus je kan nu kiezen op containers.

RR60100 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 ERS, 2x Maersk Sealand Container, grau, Ep5
RR60101 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 ERS, 2x P & Nedlloyd Container, grau, Ep5
RR60103 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 DLC, 2 x MSC Container, grau, Ep5
RR60104 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 DLC, MSC + TRITON Container, grau, Ep5
RR60105 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 DLC, TRITON + SEACO Container, grau, Ep5
RR60106 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 ACTS, MSC + P&O Container, grau, Ep5
RR60107 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 ACTS, MSC + China Shipping Container, grau, Ep5
RR60109 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 ITL, 2 x Hamburg Süd-Container, blau, Ep5
RR60110 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 ITL, China Shipping + Cosco Container, blau, Ep5
RR60111 entfällt vorerst
RR60112 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 AAE, Evergreen + K Line Container, grau, Ep5
RR60113 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 AAE, CMA + Touax Container, grau, Ep5
RR60114 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 AAE, Maersk + Hamburg Süd-Container, grau, Ep5
RR60115 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 Rail4Chem, China Shipping + Cosco Cont., grau, Ep5
RR60116 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 Rail4Chem, 2 X CMA-CGM Container, grau, Ep5
RR60117 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 Shortlines, Hapag Lloyd + K Line Container, grau, Ep5
RR60118 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 SNCB/Touax, 2x COSCO Container, rotbraun, Ep5
RR60119 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 SNCB/Touax, Hapag Lloyd + Evergreen, rotbraun, Ep5
RR60120 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 SNCB/Touax, 2 x Touax-Container, rotbraun, Ep5
RR60121 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 DLC, MSC + Triton-Container, blau, Ep5
RR60122 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 DLC, MSC + GeSaeco-Container, blau, Ep5
RR60123 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 DLC, 2 x GeSaeco-Container, blau, Ep5
RR60124 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 WARSTEINER, Nr. 33 68 495 2 232-9, grau, Ep5
RR60125 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 WARSTEINER, Nr. 33 68 495 2 234-5, grau, Ep5
RR60126 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 WARSTEINER, Nr. 33 68 495 2 237-8, grau, Ep5
RR60127 Doppelcontainertragwg. SGGMRSS '90 WARSTEINER, Nr. 33 68 495 2 240-2, grau, Ep5

MvG
Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

apk
Berichten: 267
Lid geworden op: 15 nov 2008 10:12
Locatie: Drenthe

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door apk »

zo dat is een mooie verzameling


Gr Albertjan.

WWW.KLIKHIERNIET.NET en ook niet zeuren als je het wel doet!!!!!
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Robert_N-Nm »

Update:

Afbeelding

Links de 45ft container die als basis voor de Warsteinercontainersgaan dienen, rechts het standaard 40ft model.Het model zelf zal grotendeels uit kunstof worden gemaakt. De containers zullen stapelbaar worden uitgevoerd. De eerste modellen staan qua uitlevering nog voor dit jaar (eind december) geplanned, het gaat dan om de Warsteiner-wagens.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Spoors
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:51
Locatie: Rotterdam

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Spoors »

Robert_N-Nm schreef:... Het model zelf zal grotendeels uit kunstof worden gemaakt ...
Robert,
Dit is niet correct. Het model is geheel van metaal en de containers zijn in kunststof uitgevoerd.
Op m'n site staan trouwens meer foto's van het proefmodel.

Groet,

Jeroen



brink
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 aug 2009 20:24

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door brink »

Hallo,

Vandaag kreeg ik dit mailtje van JapanModelRailways:

Wie Sie vielleicht schon aus der Fachpresse wissen, sollen die ersten Versionen der Wagen im April 2010 ausgeliefert werden.
Leider hat der Hersteller Rocky Rail den Einkaufspreis der Wagen so stark erhöht, daß uns keine andere Möglichkeit bleibt, als den Verkaufspreis anzupassen. Allen Vorbestellern können wir einen Preis von 36,90 Euro je Set anbieten, auch für die (eigentlich noch teureren) Warsteiner Varianten.

Oude intekenprijs bijna 32 euro, wordt nu dus bijna 37 euro. Het goede nieuws is dus dat ze binnenkort uitgeleverd worden.

Garmt Brink
Ede



N-thousiast
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2009 10:39

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door N-thousiast »

brink schreef:Hallo,

Vandaag kreeg ik dit mailtje van JapanModelRailways:

Wie Sie vielleicht schon aus der Fachpresse wissen, sollen die ersten Versionen der Wagen im April 2010 ausgeliefert werden.
Leider hat der Hersteller Rocky Rail den Einkaufspreis der Wagen so stark erhöht, daß uns keine andere Möglichkeit bleibt, als den Verkaufspreis anzupassen. Allen Vorbestellern können wir einen Preis von 36,90 Euro je Set anbieten, auch für die (eigentlich noch teureren) Warsteiner Varianten.

Oude intekenprijs bijna 32 euro, wordt nu dus bijna 37 euro. Het goede nieuws is dus dat ze binnenkort uitgeleverd worden.

Garmt Brink
Ede


Hoi.


De eerste modelletjes vandaag gespot via Marktplaats in de webwinkel van Hobby_N_Express !!!!
De sggmrss-90 - DLC met twee MSC-containers en de sggmrss-90 - Rail4Chem met 1xMSC en 1xCai-container


Gebruikersavatar

H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2339
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door H@Ns »

** Steruitzending **

Kijk ook hier eens: http://www.n-spoorstore.nl/n-spoorstore ... ory_id=169

** einde steruitzending**


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires
Plaats reactie