SGGMRSS '90 in schaal N

Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Spoors
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:51
Locatie: Rotterdam

SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Spoors »

Rocky Rail komt met de SGGMRSS '90 in schaal N. Ook de uitvoeringen avn ACTS, ERS en Veolia. Exacte uitvoeringen zijn op de site van Rock-Rail te zien.

Afbeelding
Afbeelding

Groet,

Jeroen


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1831
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door OBBinN »

En hiermee kunnen de container treinen worden uitgebreid! Ziet er al goed uit zo die tekeningen :)


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Jos »

Ohhhhhhhhh, ik zag daar ook een 3D tekening van de benelux hondekop..... Als ze die toch eens uit gaan brengen......
kan ik van hier naar Saraan rijden :D

Ik vind dit persoonlijk een van de mooiste treinstellen die ooit in Nederland (en Belgie) gereden heeft.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Robert_N-Nm »

Hebben ze wat overgenomen uit het mehano programma?? Aangezien Mehano exact deze wagons in het verleden heeft aangekondigd. Nou ja, misschien bestaat er dan ook nog goede hoop voor de G1700.

Ik vind het in ieder geval een interessante ontwikkeling, na hobbytrain en fleischmann (met het gelijke type wagen) een variant op het thema dubbeldraagwagen.

Is er ook al wat informatie over de (globale) prijsstelling en levertermijnen bekend of loop ik nu op de feiten vooruit...

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

hpjongsma
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:52

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door hpjongsma »

volgens mij was rockyrail de importeur van mehano in de benelux.

groet heilko


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Spoors
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:51
Locatie: Rotterdam

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Spoors »

Klopt RR was inderdaad de importeur voor Mehano en verantwoordelijk voor een aantal modellen, waaronder de ontwikkeling van SGGMRSS '90. Ziet er naar uit dat deze nu wordt doorgezet bij een andere fabrikant.
Er wordt aangegeven dat de prijs van deze wagen beduidend lager wordt dan die van Hobbytrain.

Groet,

Jeroen


Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Hookies »

Ik ken die wagens niet, maar ik ben ook geen treinspotter en pas een jaar terug in modelspoorland. Zijn dit wagens uit tijdperk V/VI?

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Rob Fongers »

Spoors schreef: Er wordt aangegeven dat de prijs van deze wagen beduidend lager wordt dan die van Hobbytrain.
En nu ook maar hopen dat de loop kwaliteiten tezamen met het koppelings mechaniek dus een stuk verbeterd zijn t.o.v. de Hobbytrains

Grtz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Robert_N-Nm »

afwachten tot december zullen we maar zeggen. Maar als de prijs inderdaad beduidend lager zal zijn dan hebben ze er bij hobbytrain en fleischmann wel een aardige concurrent bij. Hopelijk zitten er mooie containers op, de tekeningen zien er (voor zover ik het kan beoordelen als niet technisch onderricht persoon) hoopgevend uit.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Thrilly
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 jul 2009 18:09

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Thrilly »

Het is echt te hopen dat ze de hondekop ook uit geven. Mooie ontwikkeling dit. December.. laten we hopen voor 24 december :mrgreen:


Rory

(n-spoor website met project volgt)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Spoors
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:51
Locatie: Rotterdam

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Spoors »

Thrilly schreef:Het is echt te hopen dat ze de hondekop ook uit geven.
Laten we het hopen. Het lijkt er op alsof RR serieus de N markt op stapt, ze bemoeien zich immers ook al met de ontwikkeling van de NS 1300 van Startrain. dus wellicht zit er nog wel meer moois in het verschiet ...

Groet,

Jeroen
Laatst gewijzigd door Spoors op 02 aug 2009 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

Thrilly
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 jul 2009 18:09

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Thrilly »

Je bent goed op de hoogte :-) keep us posted.


Rory

(n-spoor website met project volgt)
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door spoor65 »

Hookies schreef:Ik ken die wagens niet, maar ik ben ook geen treinspotter en pas een jaar terug in modelspoorland. Zijn dit wagens uit tijdperk V/VI?

Mvg,
Martin

Yep Martin,

jij kunt ze prima gebruiken lijkt me, het zijn dus de 6 assige gelede containerdragers.

mvg

freddy(spoor65)


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

gdw1963
Berichten: 193
Lid geworden op: 17 sep 2008 16:44

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door gdw1963 »

Thrilly schreef:Het is echt te hopen dat ze de hondekop ook uit geven. Mooie ontwikkeling dit. December.. laten we hopen voor 24 december :mrgreen:
De hondekop die op de pagina's van Rocky Rail staat is van Heljan en wordt uitgevoerd is de schaal H0.


Gerwin

Spoort NS tijdperk III
Gebruikersavatar

RaceDuck
Berichten: 275
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:34
Locatie: Ergens tussen spoor 1 en 13 in

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door RaceDuck »

En nu maar afwachten tot het uitgebracht gaat worden.
Paul van RR heeft wel vaker N schaal projecten genoemd die hij wilde uitbrengen maar tot op heden is slecht weinig echt uitgekomen


De Ns in N spoor database http://www.ns1op160.nl

Deze site is sinds 2022 in eigendom van Hans
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Spoors
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:51
Locatie: Rotterdam

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Spoors »

RaceDuck schreef:En nu maar afwachten tot het uitgebracht gaat worden.
Paul van RR heeft wel vaker N schaal projecten genoemd die hij wilde uitbrengen maar tot op heden is slecht weinig echt uitgekomen
Je weet ook dat Paul afhankelijk is van andere producenten en als deze zoals Mehano over de kop gaan, dan kan je er weinig aan doen.
Het lijkt me juist lovenswaardig dat hij toch verder gaar mer de SGGMRSS '90 in schaal N en het bij een ander fabrikant heeft weten onder te brengen.


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Jos »

Jazeker. Zulke initiatieven kun je alleen maar toejuichen.

Groetjes,
Jos



brink
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 aug 2009 20:24

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door brink »

Hallo N-spoorders,

Ik heb al een week of 3 geleden gemaild met de vraag of die hondekop (en de nieuwe V250 jhoge snelheidslijn die ook ergens op hun site staat aangekondigd) in N worden geleverd. Geen antwoord gekregen tot nu toe, maar de link naar Heljan lijkt inderdaad naar H0 te wijzen.

Garmt Brink
Ede


Gebruikersavatar

apk
Berichten: 267
Lid geworden op: 15 nov 2008 10:12
Locatie: Drenthe

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door apk »

Intresse voor de hondekop zowel de drie als de vier is er hier op het forum misschien wel maar hoeveel intresse is er buiten ons om dat zal wel een rol spelen voor een producent.
Maar aan de andere kant zijn ze er in H0 genoeg waarom dan niet omzetten naar N en in de handel zetten??
Ik blijf hopen op een goed model dat kan ik op mijn jaren '80 baan wel gebruiken


Gr Albertjan.

WWW.KLIKHIERNIET.NET en ook niet zeuren als je het wel doet!!!!!
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Jos »

THS heeft een jaar of 6/7 een hondekop in N aangekondigd. Daar heb ik me toen voor ingeschreven. Verwachte prijs 399 euris voor een tweetje.
1of 2 jaar geleden bij MCH langsgeweest en daar gevraagd hoe het ermee zat. Moest toen opnieuw inschrijven, ook gedaan. Er waren toen al een paar honderd inschrijvingen.
Handmodel op Neurenberg gezien, zag er prachtig uit!
Tot op heden nog niks :(

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Spoors
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:51
Locatie: Rotterdam

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Spoors »

De modellen van Heljan zijn inderdaad H0 modellen.

... en of er ooit een Hondekop in N komt, hangt denk ik af van het succes van de NS 1300 van Startrain en van deze containerwagens. Dit zijn de eerste stappen van Rocky-Rail op de N-markt en mocht het aanslaan, dan zou het een logische stap zijn om met meer modellen te komen.

... wat de Hondekoppen van THS betreffen, deze zijn gewoon al verkocht en het is wachten op een vervolgserie. Helaas besteed Strijkers van THS er weinig aandacht meer aan. Wel ooit eens van het MCH foto's van de produktie gehad, maar daarna is het inderdaad weer stil geworden. Zit ook al een tijdje op een groene met bloedneus te wachten. MCH had een tijdje terug trouwens nog wel een paar THS bouwpaketten van de Hondekop.

Groet,

Jeroen


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Spoors
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:51
Locatie: Rotterdam

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Spoors »

Hoi,
Heb nog wat meer info gekregen en een update geplaatst over de verwachte leverdatum en de specificaties.

Groet,

Jeroen


Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Hookies »

Leuk dat je moet reserveren vooraf, maar dat er nergens een prijs bekend is. Het scheelt nogal wat of je over wagens van 20 euro of 80 euro zit te praten.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Spoors
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:51
Locatie: Rotterdam

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Spoors »

Hoi Hookies,
Volgens mij zeg ik niet dat je moet reserveren :? , maar raad ik het je alleen maar aan, aangezien de produktie aantallen niet erg hoog zijn. Verder zjin er al prijzen bij de winkeliers bekend, dus zij kunnen je vertellen wat ze gaan kosten voordat je een bestelling plaatst.
Gewoon even bellen of bij de winkel langs gaan dus.

Groet,

Jeroen


Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: SGGMRSS '90 in schaal N

Bericht door Hookies »

Die heb ik gisteren al gesproken, maar nog geen prijs bekend hoor. Dus even afwachten maar.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Plaats reactie