Piko NS1225 blauw, NS1202 grijs/geel, NS1201 turquoise en NS1218 bruin

Hier bespreken we materieel, evt naar aanleiding van een nieuwe aankondiging

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door robert »

Sluit mij aan bij Hans, heb ook al eerder aangegeven: ga naar je winkel en ga nog niet zelf aan de gang


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

thevandijks
Berichten: 430
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door thevandijks »

H@Ns schreef:Hallo,

Laatste opmerking schiet me een beetje in het verkeerde keelgat!
Het is tegenwoordig heel normaal als iets niet goed functioneert dan men dan de halve loc demonteert.
Ermee gaat klooien. En als het dan uiteindelijk niet wil, dan ga je hier mopperen over de slechte service.
Uiteindelijk je dan beroepen op garantie ....

Mijn advies is, als het niet goed is, dan direct ermee terug naar de leverancier. Wij lossen het dan ook samen op!

Intussen heb ik zo'n 20 tal 1200 loc's laten rijden op de testbaan hier in onze winkel en kan mij niet vinden in de problemen die hier voorbij komen.

groet, Hans
Ja ik heb andere ervaring, het is niet anders.

Groet Hans



Onderwerp starter
Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door Nijboer »

Nou ja zeg.
Ik besluit toch zeker zelf wat ik doe?
En als ik die loc naar de bliksem help ga ik mij echt niet beroepen op garantie.
En dat gaat ook gewoon niet gebeuren.

Ik heb goede ervaring met de N spoorstore, ja mijn locs komen daar vandaan.

Hoe dan ook moet ik de loc openhalen. Had ik al gedaan voor de digi ombouw, dus
garantie is in die zin al weg. Want het onderhouden/schoonmaken moet je toch zelf
doen. En daarvoor moet ik toch al weten hoe de boel los moet.

Ik wil de wielen gewoon schoonmaken. Het lijkt er erg op dat het probleem daar zit.



Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door Rick »

Het gaat ook niet over wat jij gaat doen.
In ieder geval kan je de draaistelframes simpel los klikken zodat je de assen eruit kan halen. Wel oppassen bij het teug plaatsen, dat kost iets meer moeite.

En ik neem aan dat het openen van de loc om een decoder te plaatsen niks afdoet aan de garage.


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door martindomburg »

Helaas heeft Hans gelijk, ik krijg ook wel eens te maken met klanten voor garantie. Blijkt later dat ze zelf hebben zitten rommelen, en als je ze dan op de vingers tikt ben je weer een eikel :lol: :lol:

Magoe, Piko staat erom bekend. Ze hebben een coating bij aflevering die direct vervuild op je baan. Even met de wielen over de koperborstels van je conrad blokje of dremel en het is gefixed. Hoeven er geen wielen losgehaald te worden, of met ultrasoonschoonbadjes gedreigd te worden.

Maar dat neemt nog steeds niet weg dat iedereen mag doen wat hij zelf wilt met de aankoop.

P.S.: kapje open voor decoder = Garantie weg? pfff vreemde gedachte als dat waar zou zijn.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

thevandijks
Berichten: 430
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door thevandijks »

Blijft een vreemde handel
martindomburg schreef:Helaas heeft Hans gelijk, ik krijg ook wel eens te maken met klanten voor garantie. Blijkt later dat ze zelf hebben zitten rommelen, en als je ze dan op de vingers tikt ben je weer een eikel :lol: :lol:
Dat ben je dan ook, klant is koning heb ik altijd geleerd! Zorg bij aflevering dat het goed werkt!
martindomburg schreef: Magoe, Piko staat erom bekend. Ze hebben een coating bij aflevering die direct vervuild op je baan. Even met de wielen over de koperborstels van je conrad blokje of dremel en het is gefixed. Hoeven er geen wielen losgehaald te worden, of met ultrasoonschoonbadjes gedreigd te worden.
Zorg dan bij aflevering dat deze 'coating' verwijderd is, scheelt veel frustratie en teleurstelling bij je klanten, ik koop geen Piko hierdoor meer en heb geen vertrouwen in sommige handlaren.
martindomburg schreef:Maar dat neemt nog steeds niet weg dat iedereen mag doen wat hij zelf wilt met de aankoop.
O dat nog wel...
martindomburg schreef: P.S.: kapje open voor decoder = Garantie weg? pfff vreemde gedachte als dat waar zou zijn.
Handelaren wel eens nagedacht over wat service even de decoder in de loc zetten? Even laten rijden, laten zien dat het goed werkt? Waar is de service tegenwoordig?

Groet Hans


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door Ad_M »

Ik ga de bekende bier (chocomel voor mij) en chips maar weer eens klaar zetten!!
Gaat weer wat worden :mrgreen: :lol: :P

@Hans, ik weet niet welke winkels jij verkiest, maar de winkels / handelaren waar ik naar toe gaat hebben echt service zoals dat hoort!!!!
H@ns is daar een voorbeeld van die gewoon de tijd neemt voor me als ik wat haal in zijn winkel
En via online, een mail en het is opgelost

Eeeh, terug naar de 1200 misschien????

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door Hoontje »

Heren graag weer ontopic. Een discussie over service verlening wordt al gevoerd in een ander draadje op dit forum.
Hier behelst het de nieuwe NS 1200.

Groetjes,

Hoontje



Onderwerp starter
Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door Nijboer »

Precies!

Graag weer terug naar objectief bespreken van dit model.

Vooralsnog geven mijn beide locs steeds problemen als ze moeten kruipen.
En dat op brandschone rails waar elke andere loc daar probleemloos
overheen gaat.

Helaas heb ik er ondanks de vrije tijd nog geen tijd voor vrij kunnen maken... :mrgreen:

Collin



Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door Rick »

Hier rijden beide locs goed, ook kruipen gaat. Dat mag ook wel gezegd worden vind ik. Wel zat bij de blauwe een draadje van de stroomafname los waardoor deze slecht red, misschien dat dit vaker voorkomt.



Onderwerp starter
Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door Nijboer »

Vanavond even gestoeid met een 1200.
Ik heb de 6 assen uit de draaistellen gehaald en met wasbenzine schoongemaakt.
Hieronder het fotoverslagje.

Afbeelding
Schoongemaakte wielen

Afbeelding
De ene loc in de originele staat, de ander is net schoon gemaakt. Verschil is wel zichtbaar.

Afbeelding
Resultaat van 1 loc. Dus 12 wielen.

Samenbouwen en testen: BINGO! Dit is de oorzaak geweest. De loc kruipt de baan rond zonder te haperen.
Dat was absoluut niet mogelijk. De blauwe is dus nog niet schoon en kan dit absoluut nog niet.

Wat mij betreft is de kous af.
Ik weet niet wat dat voor spul is wat van de wielen af is gekomen, maar ik ben het kwijt!

Wat me verder opviel: redelijk wat olie in de beide draaistellen. Het teveel even weggehaald.
De ASB's zijn vrij smal en zijn van het platte type. Er zit er 1 op elk draaistel.
Draaistellen weer samenbouwen is tricky. Begin niet aan deze operatie als je twijfelt of je dit wel kan.

Groet,
Collin



robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door robert »

mooi dat hij weer goed rijd!


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door martindomburg »

Fijn dat het gelukt is!!!!

He kan natuurlijk ook wat makkelijker:

Loc op zijn dakje en laten draaien. Vervolgens met een pijpenragger gedrengt in wasbenzine over de wielen laten gaan. Ben je er ook.

Of je koperborstel erop als ze draaien, polijst je ze ook meteen. Hoef je niks te demonteren aan de loc.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2335
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door H@Ns »

Nijboer schreef:Vanavond even gestoeid met een 1200.
Ik heb de 6 assen uit de draaistellen gehaald en met wasbenzine schoongemaakt.
Hieronder het fotoverslagje.

Afbeelding
Schoongemaakte wielen

Afbeelding
De ene loc in de originele staat, de ander is net schoon gemaakt. Verschil is wel zichtbaar.

Afbeelding
Resultaat van 1 loc. Dus 12 wielen.

Samenbouwen en testen: BINGO! Dit is de oorzaak geweest. De loc kruipt de baan rond zonder te haperen.
Dat was absoluut niet mogelijk. De blauwe is dus nog niet schoon en kan dit absoluut nog niet.

Wat mij betreft is de kous af.
Ik weet niet wat dat voor spul is wat van de wielen af is gekomen, maar ik ben het kwijt!

Wat me verder opviel: redelijk wat olie in de beide draaistellen. Het teveel even weggehaald.
De ASB's zijn vrij smal en zijn van het platte type. Er zit er 1 op elk draaistel.
Draaistellen weer samenbouwen is tricky. Begin niet aan deze operatie als je twijfelt of je dit wel kan.

Groet,
Collin
Collin,

Stuur me je foto's even per mail toe.
Binnenkort bezoek van Piko en dan kan ik dit laten zien!

Alvast bedankt.

groet, Hans :D


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires

Onderwerp starter
Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door Nijboer »

H@ns,

You've got mail.

Tussen de oliebollen en het knapp'n door, de andere loc dezelfde behandeling gegeven.
Hier weer een doekje met poets-prut-resultaat van 12 wielen,

Afbeelding

Deze was voor mijn gevoel nog erger dan de 1202, en tijdens het schoonmaken ook wel
te merken.

Collin



nspoorkees
Berichten: 626
Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door nspoorkees »

Zo da's best ernstig :shock:
Zo komen ze uit de verpakking?



sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door sjoef »

Ik heb bij 1 loc toch wel wat problemen gehad met de next 18 decoder. De loc reed keurig zijn rondjes totdat hij begon te haperen en steeds stopte. Verlichting deed het wel maar verder geen beweging in te krijgen. Door de decoder er een aantal maal uit te halen er opnieuw te plaatsen had de loc weer zin om te gaan rijden. Ben ik de enige?

Jos



rinze
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 aug 2011 10:07

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door rinze »

Hoi allen,

Ik heb gister ook de 1200 mogen ontvangen, prachtige loc. Gister analoog een beetje ingereden, vandaag beter, op een schoonmaakblok met een beetje wasbenzine. Rijdt super. Dus digitaal gemaakt, en toen geprobeerd hm te programmeren.
Dus ff naar de lange adressen gegaan, ben een club lid, vandaar, lukte om dat te doen, loc reed een stukje naar voren (2x).
Daarna naar de bibiotheek gegaan om daar dat ook te gaan doen, rijdt het liefst op de bibiotheek modus. Bij het invoeren van weer het locadres en daarna op de ok toets te hebben gedrukt, krijg ik steeds een err10 op mijn display. Ik rijdt met de multimaus (roco).

Kan iemand mij vertellen wat err10 is??

Mvg Rinze


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door shoven »

Err10 betekent dat er al een loc met dit nummer is.
Zie ook https://www.roco.cc/doc/an/1/de/10810_m ... 200611.pdf, bladzijde 30.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

rinze
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 aug 2011 10:07

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door rinze »

Dank je wel voor jou antwoord, dan zal ik eens een ander nr proberen.

Mvg Rinze



rinze
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 aug 2011 10:07

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door rinze »

Daar ben ik weer, hopelijk kan iemand me weer uit de brandt helpen :D

Het is nu gelukt om de loc te programeren, had inderdaad een loc die al voorzien was met dat zelfde nr.
Nu wil het geval, dat als ik de loc programmeer, deze 2 sprongetjes vooruit doet, maar wanneer ik wil gaan rijden doet hij niets.
Zat ik hm op een analoog stukje, rijdt hij wel met de decorder, een Kuehn 14 next 18.
Maar digitaal dus niet. Moet ik nog meer cv ,,bekijken of omzetten?,,
Verlichting doet het ook niet, analoog weer wel.

Als ik echter een andere loc programmeer met datzelfde nr, die rijdt dan weer wel.

Groetjes Rinze



FidOo
Berichten: 5651
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door FidOo »

dan heeft je lok nog steeds niet het juiste adres. bij de multimaus moet je lange adressen handmatig in je loks programmeren (dus CV29 en CV17 en CV18 op de juiste waardes programmeren)


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

rinze
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 aug 2011 10:07

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door rinze »

Bedankt Joost, gelijk cv 29 aangepast en nu rijdt hij! Dank je wel voor de info :D :D


Gebruikersavatar

Alfred
Berichten: 176
Lid geworden op: 29 nov 2016 15:07

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door Alfred »

Voor eenieder die benieuwd is naar live-beelden hier een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=xSf-i7f9zDU!


Baanplan op dit forum
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek

Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7352
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Piko NS1225 blauw en NS1202 grijs/geel

Bericht door Krab »

Die machinist ken wel hard lopen van de ene cabine naar de andere Alfred :lol: :lol: :D

mvg Sjaak

Ps mooi geluidje zit er in .


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie