Mat '34

Hier bespreken we materieel, evt naar aanleiding van een nieuwe aankondiging
Plaats reactie

Onderwerp starter
Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Mat '34

Bericht door Peter Ruifrok »

Weet iemand of de Mat '34 in N beschikbaar is? Dit waren de eerste Nederlandse diesel treinen (in 1934 geintroduceerd). Ze werden vervangen door Plan U. In 1964 reed de laatste. Volgens mij heb ik plan U al op het Arnold wensen lijstje langs zien komen (zie dat topic).


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Mat '34

Bericht door WilcoV »

Niet van een merk en niet in 3D print voor zover ik weet.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Mat '34

Bericht door Overdijk »

De originele "Diesel 3" zal je helaas niet in 1:160 terugvinden op het moment.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

Onderwerp starter
Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Mat '34

Bericht door Peter Ruifrok »

En de Plan U in N? Hoe zit het daar mee?


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC

Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Mat '34

Bericht door Heiko »



z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Mat '34

Bericht door WilcoV »

Plan U is via Shapeways te koop, inclusief bodemplaten. Wel zelf bouwen, motor en electronica plaatsen. Maar het is mogelijk.

http://www.shapeways.com/shops/hoparts? ... +Scale&s=0
http://www.shapeways.com/shops/just4fun


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Onderwerp starter
Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Mat '34

Bericht door Peter Ruifrok »

Dank heren! Zoveel zelfbouw ervaring heb ik nog niet. Dat wordt dus nog even geduld hebben :) . Zag in de link over de Plan U discussie ook Mat '34 langs komen. Zo een, of een rode Plan U (ja, ook hier nostalgie) zou me wel passen. Digitaal s.v.p. :D
De nostalgie werd gisteren aangewakkerd door een filmpje dat ik zag over station Olst in vroege jaren. Daar kwam een Mat '34 voorbij. En nog ander moois ook. Mooi station overigens om als na-bouw voorbeeld te gebruiken. Dan wel in vroegere staat. Nu is het gesloopt, inclusief de vleesfabriek die daar vroeger stond en een mooie spooraansluiting had. Olst is nu een moderne halteplaats zoals er zoveel zijn. Maar vroeger had het een eigen karakter. In Den Nul (whats in a name) staat het IJssel infocentrum. In een bijgebouw is er een regelmatig wisselende tentoonstelling over iets uit de streek. Nu gaat het over station Olst. Je zou zeggen, niets over te melden, maar gewwon hartstikke leuk. En gratis toegankelijk :)


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Mat '34

Bericht door Ad_M »

Peter Ruifrok schreef:Dank heren! Zoveel zelfbouw ervaring heb ik nog niet. Dat wordt dus nog even geduld hebben :) . Zag in de link over de Plan U discussie ook Mat '34 langs komen. Zo een, of een rode Plan U (ja, ook hier nostalgie) zou me wel passen. Digitaal s.v.p. :D
De nostalgie werd gisteren aangewakkerd door een filmpje dat ik zag over station Olst in vroege jaren. Daar kwam een Mat '34 voorbij. En nog ander moois ook. :)
Je kan ook eens met Rob Bisschop gaan praten
Die bouwt en spuit deze voor je al je wil?
Staat ook op houten en is hier actief op het forum
Het is maar wat je wil :D ;)

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Valéry
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Alkmaar

Re: Mat '34

Bericht door Valéry »

Bij Lemke en Guarniero heb ik in 2014 resp. 2015 de vraag naar mat.'34 in N gesteld. Bij beiden bestaat geen uitzicht op zo'n treinstel. Bij Kato by Lemke zou het mooi passen in de traditie van de SVT'en Kruckenberg, Bauart Hamburg (VT 04) en Köln (VT 06; Hobbytrain).
Op http://www.ns1op160.nl/ns-in-n-spoor/zo ... diesel.php, zevende van onder, is sprake van een «Kant en klaar model gegoten kap» van Trawos. Afbeeldingen hiervan zijn mij niet bekend.


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Mat '34

Bericht door Hoontje »

TRAWOS had kappen voor dit treinstel. Geen idee hoe of bij wie je die kunt krijgen nog?

De plan U wordt ook als volledig messing opgebouwd treinstel geleverd door Phildie .

Is wel even sparen :mrgreen: maar dan heb je ook wat :D

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 881
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: Mat '34

Bericht door Mack »

de mat46 deze door een fabrikant gemaakt worden bvb Piko.
ze net als de mat54 goed verkocht worden in NL zeg maar uit verkocht',


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0

henny
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 dec 2017 20:51

Re: Mat '34

Bericht door henny »

Peter Ruifrok schreef: 16 nov 2016 21:55 Weet iemand of de Mat '34 in N beschikbaar is? Dit waren de eerste Nederlandse diesel treinen (in 1934 geintroduceerd). Ze werden vervangen door Plan U. In 1964 reed de laatste. Volgens mij heb ik plan U al op het Arnold wensen lijstje langs zien komen (zie dat topic).
Hallo Peter de plan u is dat ho of n-spoor.



henny
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 dec 2017 20:51

Re: Mat '34

Bericht door henny »

Ad_M schreef: 17 nov 2016 14:19
Peter Ruifrok schreef:Dank heren! Zoveel zelfbouw ervaring heb ik nog niet. Dat wordt dus nog even geduld hebben :) . Zag in de link over de Plan U discussie ook Mat '34 langs komen. Zo een, of een rode Plan U (ja, ook hier nostalgie) zou me wel passen. Digitaal s.v.p. :D
De nostalgie werd gisteren aangewakkerd door een filmpje dat ik zag over station Olst in vroege jaren. Daar kwam een Mat '34 voorbij. En nog ander moois ook. :)
Je kan ook eens met Rob Bisschop gaan praten
Die bouwt en spuit deze voor je al je wil?
Staat ook op houten en is hier actief op het forum
Het is maar wat je wil :D ;)

Mvg,
Ad
Hallo weet iemand dat de mat 43 en 46 mat en plan u uit , in de n-spoor .Ik begin pas ik heb fleischmann piccolo n spoor. Wat voor ns treinen is uit gekomen in dr n-spoor.


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Mat '34

Bericht door Ad_M »

Kom dit weekeinde eens naar houten zou ik willen voorstellen?
Rob en H@ns zullen er zeker ook staan ;)

Of kijk eens hier voor Rob zijn (deel) selectie: https://www.n-spoorforum.nl/viewforum.php?f=50
PB kan ook: memberlist.php?mode=viewprofile&u=120

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Valéry
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Alkmaar

Re: Mat '34

Bericht door Valéry »

Henny vroeg:
de plan u is dat ho of n-spoor
?
Artitec maakt h0, Phildie kondigt al geruime tijd een rode (met rode deuren en huisstijlvignet, althans op de foto, «zonder NS vignetten» volgens de beschrijving bij bestelnr. 160-991) en een gele aan in N maar nog altijd zonder prijs.
Laatst gewijzigd door Valéry op 06 okt 2019 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)

Marco66
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 mar 2018 09:15
Locatie: Wognum

Re: Mat '34

Bericht door Marco66 »

Hou Henny,

Wel even vermelden dat het vorige Plan U van Phildie rond de € 1300,- zat, ik ga ervan uit dat deze niet veel goedkoper wordt.
Voordat we iemand blij maken, en dan de prijs het alsnog onbereikbaar maakt.

Groeten Marco


Groeten Marco
Plaats reactie