Minitrix probleem bij Piko?

Hier bespreken we materieel, evt naar aanleiding van een nieuwe aankondiging
Plaats reactie

Onderwerp starter
sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Minitrix probleem bij Piko?

Bericht door sjoef »

Hi, ik heb problemen met mijn 2 1200 locs van Piko. Het lijkt erop dat het een connector probleem van de decoder is. Als ik de loc (zonder kap) op de baan zet branden alle leds naar behoren. Echter de loc wil niet rijden. Als ik in het midden van de loc druk gebeurt er ook niets. Dus het is geen contact probleem. Ook gezien het branden van de leds. Maar raak ik voorzichtig de decoder aan dan wil de loc er vandoor gaan. Ik heb de decoders al gewisseld maar dan heb ik hetzelfde probleem. Dus het ligt echt aan de connector van de loc. Hebben hier meer mensen last van?

Jos

Filmpje......

https://youtu.be/FTl-BtvCnKk

Je ziet dat ik in het midden druk en dat er niets gebeurt. Als ik licht op de decoder druk dan wil de loc gaan rijden.



Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Minitrix probleem bij Piko?

Bericht door Nijboer »

Kan ook zijn dat de socket niet goed op de print is gesoldeerd (SMD).
Kan zowel op de pcb van de loc zijn alsook de pcb van de decoder.
Dat zou dit verschijnsel ook kunnen verklaren.

Terug naar de winkel??

Collin



Onderwerp starter
sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Minitrix probleem bij Piko?

Bericht door sjoef »

Decoder kan het niet zijn want die is gewisseld. Dus de loc. En ja, ik heb al toezegging van H@ns dat ik een nieuwe krijg. Perfecte service.

Jos



Onderwerp starter
sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Minitrix probleem bij Piko?

Bericht door sjoef »

Door de uitstekende service van H@ns een andere 1200 gekregen. Deze loopt als een "trein". Dus ws een fabricage foutje van de loc. Ook een Piko 2200 die erg slecht liep (hobbelde) is vervangen. Hulde voor de geleverde service.

Jos


Plaats reactie