crowd funding NS 600

Hier bespreken we materieel, evt naar aanleiding van een nieuwe aankondiging
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald2016
Berichten: 980
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

crowd funding NS 600

Bericht door Ronald2016 »

Ik heb Bachmann Europe PLC gemaild of ze het model van de NS 600 hebben van de Graham Farish class 08.

Helaas hadden ze die niet, maar als we 1000ende laten maken, dan willen ze er wel aan beginnen om het model op te nemen.

Afbeelding

Zal er een retailer in Nederland er interesse in hebben of starten we een crowd funding.

Ben bang dat er niet zo veel liefhebbers zijn voor dit model of ben ik hierin de enige?

Of is er iemand die hier van een 3D kapje kan tekenen, met allerlei detailtjes erop.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

nspoorkees
Berichten: 626
Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09

Re: crowd funding NS 600

Bericht door nspoorkees »

Waarom een 3D kapje? Koop een GF class 08, bouw deze om met de correcte batterijkasten van Fred (3DBuilder), omspuiten in NS kleuren en klaar.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald2016
Berichten: 980
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: crowd funding NS 600

Bericht door Ronald2016 »

Voor dit model zou het kunnen, maar je hebt ook versies waarbij beide kasten even lang zijn. Ik zie dat ik het verkeerde plaatje heb gepakt.

- Lampen voor en achter
- Trappen voor lopen te ver door op de class 08
- Diverse railingen zitten er niet op
- details van de deuren lopen dan niet door

Zo had ik nog wat dingen om op aan te merken.

Afbeelding


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

nspoorkees
Berichten: 626
Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09

Re: crowd funding NS 600

Bericht door nspoorkees »

Dat zijn zaken die je zelf aan kunt passen, het ene wat simpeler dan het andere. Maar iemand die handig is met 3D tekenen zou dat inderdaad meteen mee kunnen nemen... dat scheelt wel een hoop geboor in de metalen kap voor de verlichting kan ik uit ervaring melden ;)


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: crowd funding NS 600

Bericht door WilcoV »

Gewoon een bestaande kopen en met de 3d prints van 3dbuilder ( https://www.shapeways.com/product/EFGQF ... d=41053869 ) en tips op oa dit forum de zaak ombouwen.
O ja en Hans (N-spoorstore) heeft deze aangekondigd Railpro Dus vlug er bij zijn.
Laatst gewijzigd door WilcoV op 14 jul 2017 10:57, 2 keer totaal gewijzigd.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald2016
Berichten: 980
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: crowd funding NS 600

Bericht door Ronald2016 »

@WilcoV - Dat is inderdaad het model wat ik zoek, bij n-spoorstore.
Die 3D print is ene kast te lang en mis je de deuren details die wel in dit model zitten. En je mist de lampen.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: crowd funding NS 600

Bericht door WilcoV »

Ronald2016 schreef:@WilcoV - Dat is inderdaad het model wat ik zoek, bij n-spoorstore.
Die 3D print is ene kast te lang en mis je de deuren details die wel in dit model zitten. En je mist de lampen.
Misschien dit nog niet gelezen? https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=5792
Volgens mij zitten er gewoon prints voor de lampekappen bij en kloppen de kasten, de 3d print heeft twee kasten met verschillende lengte, zoals bij de meeste NS lokken ook was.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald2016
Berichten: 980
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: crowd funding NS 600

Bericht door Ronald2016 »

Oeps :oops:
Denk dat het toch de railpro wordt ;)


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: crowd funding NS 600

Bericht door WilcoV »

Ronald2016 schreef:Oeps :oops:
Denk dat het toch de railpro wordt ;)
In hoeverre de Railpro aangepast is kan ik natuurlijk niet zeggen, dat zal je Hans van N-spoorstore moeten vragen. Ik heb hem zelf in ieder geval ook gereserveerd.
Je kan echter als je handig bent de Graham Farish loc zelf (bijvoorbeeld de DB versie die Hans ook verkoopt) met de 3d prints van 3dbuilder en de handleiding op het forum zelf ombouwen naar een NS versie. Als je zelf niet kan spuiten of de techniek niet lukt, kan je voor het spuitwerk overleg plegen met Rob Bisschop (tegen een zeker bedrag kan hij je misschien helpen) en voor de techniek (misschien kan Rob dat ook wel) eventueel met Martin Domburg overleg plegen. Het is meestal de vraag hoeveel budget je er aan kan uitgeven en wat je aan zelfwerkzaamheid kan plegen, maar de mogelijkheden om van een Graham Farish lok een NS lok te maken zijn er zeker.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Rick
Berichten: 1610
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: crowd funding NS 600

Bericht door Rick »

Het spuiten van de loc is niet het lastigste in dit geval, de cabine en huif zijn al losse delen. Als je een groene versie wilt en een groene BR als basis neemt is het nog wat makkelijker. Het aanpassen van de verlichting en decoderinbouw is het moeilijkere deel.

En als je het zelf gaat doen, de verf van de metalen kap kan je beter niet verwijderen met vaatwastabletten. *snif* :cry:


Plaats reactie