Startset Minitrix

Hier bespreken we materieel, evt naar aanleiding van een nieuwe aankondiging
Plaats reactie

Onderwerp starter
rpph
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2019 20:20

Startset Minitrix

Bericht door rpph »

Goedenavond,
Ik ben van plan om een 2e digitale loc te kopen. Ik heb een paar jaar geleden een Fleischmann ICE startset gekocht en was echt teleurgesteld over de kwaliteit van de loc.
Nu heb ik bij n-spoorstore een startset van Minitrix (11155 RheinCargo Startset) gezien (ik heb nog veel minitrix rails van vroeger).
Ik vraag me nu af of de kwaliteit van de locs in die startsets daadwerkelijk minder goed is dan de locs die je separaat koopt.
Het lijkt goedkoper als startset maar ik wil niet weer teleurgesteld worden.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Dank voor jullie hulp aan deze herintreder.
Groet
Ray



Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Startset Minitrix

Bericht door Nijboer »

Nou, volgens mij is de kwaliteit in principe hetzelfde, maar vaak zijn er detailverschillen tussen
de startset uitvoeringen en de normale uitvoeringen.
En het is helaas zo, dat sommige modellen technisch wat minder lekker ontworpen zijn.
(Denk aan sommige van de oude ROCO locomotieven)

Het verbaast mij dat de kwaliteit van de Fleischmann ICE is tegengevallen.
Ik heb er zelf ook 1 gehad, en die was echt goed.
Wat viel je tegen?

Groet,
Collin



Onderwerp starter
rpph
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2019 20:20

Re: Startset Minitrix

Bericht door rpph »

Hey Collin,
Dank voor je reactie. De wielstellen zitten echt knullig in elkaar. Elke imperfectie in de rails zorgt voor ontsporing. Doet me denken aan die oude minitrix stoomlocs met de 2 voorloop wieltjes. Over te nemen tegen elk aannemelijk bod, eigenlijk nieuw in doos...
Raymond



Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Startset Minitrix

Bericht door Peter Ruifrok »

Als die echt zo waardeloos liep, dan was terug gaan naar de leverancier mijn optie geweest. Weet wel, dat is nu mosterd na de maaltijd voor je ICE, maar als je weer een loc koopt: in de winkel, laat hem even rijden op een proefbaantje, dan zie ook je meteen hoe die de wissels "neemt". En als het er 1 met sound is, of dat lawaai je wel bevalt. Sommige locs zijn prima, andere wat dat betreft vreselijk. Check dan meteen het gedrag in de bochten. Veel locs houden niet van R1, en hebben het moeilijk met R2. Maar d'r zijn er ook die het prima doen.
En via internet: gewoon terugsturen. Elke goede leverancier (en zeker de sponsor van dit forum) zal daar niet moeilijk over doen.

Over het thema startdozen (niet zozeer de kwaliteit van de onderdelen, die zouden toch standaard moeten zijn) is al het nodige geschreven. Goed nagaan, of je die loc echt mooi vindt, of jou die uitstraling van de rails en wissels blijft bevallen. Soms gebruik je van zo'n doos net te weinig en is goedkoop duurkoop.

Succes!


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
Plaats reactie