Guarniero DE-2 N-spoor

Hier bespreken we materieel, evt naar aanleiding van een nieuwe aankondiging
Gebruikersavatar

The Railroader
Berichten: 794
Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door The Railroader »

Gelukkig maar, het lijkt me toch leuk om hem te zien rijden. Neem aan dat ze wel zeldzaam zijn?


Fred The Railroader
Gebruikersavatar

verzameldirk
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2008 15:48

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door verzameldirk »

The Railroader schreef:Gelukkig maar, het lijkt me toch leuk om hem te zien rijden. Neem aan dat ze wel zeldzaam zijn?
ik heb alleen geen spoor N baan, en de oplage van de gele is maximaal 30 stuks en de blauwe en de rode ieder 15 stuks.

de blauwe en rode heb ik reeds als DE-1

Dick


Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05

Glaskast189
Berichten: 749
Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door Glaskast189 »

verzameldirk schreef:
The Railroader schreef:Ziet er inderdaad erg goed uit. Alleen jammer dat hij niet los mag op de baan ;)

Hij mag het wel hoor :mrgreen:

Dick
Als wij er niet zijn :mrgreen:

Gr Bruce


Sporend online op mijn site!

Richie
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 mar 2011 12:48
Locatie: Bussum

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door Richie »

Ik heb een paar weken geleden de DE-2 van Guarniero gekocht en vandaag voor het eerst een proefritje gereden. Drama.... Hij pakt geen R2 bochten dus maar een beperkt gedeelte van de baan voor de DE-2.


The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door Jos »

Ruime prijs verwacht ruime bochten ;)

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

verzameldirk
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2008 15:48

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door verzameldirk »

Een weg kent bochten, een spoorbaan niet, daar spreekt men van bogen :P :P :mrgreen: :mrgreen:

groet Dick


Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door Chris83 »

ok ik snap best dat r1 niet werkt, en r2, ja mischien dat ook niet. Hoewel voor die prijs dat toch zou moeten kunnen vind ik.

Als ie gekocht is voor op de modelbaan, dan vind ik het zonde dat het op r2 niet kan rijden.

Maar van de andere kant als vitrine model en je hebt een mooi plekje, is dat in mijn opzicht mooier dan een schilderij.

Jammer dat ie dus niet in de bocht kan (wel in mooie bogen) maar ook bedankt voor die info.


Groeten Chris
Gebruikersavatar

verzameldirk
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2008 15:48

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door verzameldirk »

Inderdaad ik heb liever een paar mooie treinstellen en loc's in een vitrine dan een schilderij :P

groet Dick


Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door Rob Fongers »

Een schilderij kan je omdraaien :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door Jos »

Een trein ook hoor :lol:

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door Rob Fongers »

Ohhhhh :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

rinze
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 aug 2011 10:07

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door rinze »

Toch blijf ik het wel veel geld voor zo,n model. Denk toch dat ik voor die 10 traxxies ga ;) Gaan er ook nog eens veel treintjes rijden op de baan :D

Groetjes Rinze


Gebruikersavatar

verzameldirk
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2008 15:48

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door verzameldirk »

ik denk ook niet dat er nog 1 van te koop is :mrgreen:

Dick


Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05

JacZ
Berichten: 112
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:28
Locatie: Heeze

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door JacZ »

Toch wel. Ik heb laatst contact gehad met Francis Guarniero om mijn NS1000 door hem te laten digitaliseren. Hij heeft nog enkele gele DE2's. De oplage destijds was: blauw (10x), rood (10x) en geel (30x). Achteraf was dat een beetje een verkeerde inschatting, want de blauwe en rode uitvoeringen vlogen de deur uit, vooral naar verzamelaars in Nederland, Duitsland en Frankrijk. Ik heb het geluk gehad om de laatste blauwe, die ruim een jaar gereserveerd is geweest voor iemand die hem uiteindelijk niet afnam (crisis?), te kunnen bemachtigen. Het is een prachtig model, dat de vergelijking met Philotrain moeiteloos kan doorstaan, zelfde kwaliteit (en dus ook prijsklasse volgens het principe "alle waar naar zijn geld"). Hoeveel iemand daarvoor over heeft mag iedereen zelf bepalen. Ik heb er ook even goed over moeten nadenken, maar ben er nu dolblij mee.

Wat de bogen betreft, hij verlangt een radius van 400mm (is bekend en volgens de specificaties), maar 380mm zou nog kunnen. Zeker geen R2 en ook door een R3 loopt hij bij mij niet soepel. Dat kan niet komen door de ruimte tussen de bakken, die is even groot als tussen de bakken van mijn Minitrix TEE RAm en die loopt wel goed door dezelfde bogen. Ook de rubberen afdichtingen tussen de bakken zijn het probleem niet, die schuiven in een boog netjes in elkaar. De beperkende factor wordt volgens mij veroorzaakt door de constructie dat beide bakken rusten op het gemeenschappelijke (Jacobs-)draaistel. Bij te nauwe bogen wordt zo'n draaistel blijkbaar eerder "uit de bocht gedrukt".

Jac


Rautenhaus RMX, NL, iTrain V5.0.15, Macbook Air

Richie
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 mar 2011 12:48
Locatie: Bussum

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door Richie »

Ik heb de DE2 bij De Tombe gekocht en zij hebben er later e.e.a. aan gemodificeerd waardoor hij nu ook R2 en R3 pakt.


The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.

JacZ
Berichten: 112
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:28
Locatie: Heeze

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door JacZ »

Bedankt voor de tip, Richie. Ik zal eens contact met hen opnemen.

Jac


Rautenhaus RMX, NL, iTrain V5.0.15, Macbook Air

sparckie
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 mar 2013 21:17

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door sparckie »

Ik heb de DE2 bij De Tombe gekocht en zij hebben er later e.e.a. aan gemodificeerd waardoor hij nu ook R2 en R3 pakt.
@Richie

Kun je vertellen wat ze gedaan hebben en hoeveel dat nog kostte? Zou dat erg graag willen weten. Heb er een op het oog, maar dan moet-ie wel door bogen met een radius van 35 cm gaan. Mag ook in een pb.

Groet,
Jan



Richie
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 mar 2011 12:48
Locatie: Bussum

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door Richie »

Jan,

Ik moet helaas terug komen op de R2. R3 pakt de DE-2 nu nog maar net maar bij de R2 loopt het middelste draaistel uit de bocht. R3 pakte de DE-2 eerst overigens ook niet en nu ternauwernood.
Ik heb de DE-2 in 2011 bij De Tombe gekocht en omdat hij eerst ook geen R3 pakte hebben ze er kosteloos naar gekeken. Ik weet niet precies wat ze er aan gedaan hebben maar hij had R2 moeten pakken en nu mijn baan (eindelijk) wat verder is opgebouwd en ik rondjes kan rijden, blijkt R2 toch niet te lukken.
Heb eigenlijk soort van spijt dat ik de DE-2 destijds gekocht heb omdat ik heb uiteindelijk veel geld vind voor een treinstel die eigenlijk alleen maar korte (rechte) stukjes kan rijden.

Richard


The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.

sparckie
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 mar 2013 21:17

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door sparckie »

@Richie,

Bedankt voor je snelle antwoord. Dat bevestigt het idee dat het treinstel, als je er mee wilt rijden, te weinig mogelijkheden heeft en dan voor mij te duur is. Wel prachtig als vitrinemodel.

Jan



JacZ
Berichten: 112
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:28
Locatie: Heeze

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door JacZ »

Ik heb mijn DE-2 rechtstreeks bij Atelier Guarniero gekocht (laatste blauwe model) en heb dezelfde ervaring als Richie. De uitslag van de draaistellen is te klein om hem soepel door te nauwe bogen en wisselstraten te laten gaan. De Tombe kan dat oplossen door, met respect voor het model, iets van de scheenplaten van het draaistel af te slijpen, dat kostte bij mij €15. Maar ook nu nog gaat hij ternauwernood door R3 en in een wisselstraat met 15 graden wissels (engelse kruiswissel rechtsaf, gevolgd door een linksafbuigende wissel) ontspoort ook bij mij het middelste draaistel.

Overigens heb ik hem op de proefbaan van Guarniero vlekkeloos zien lopen en iemand met slanke wissels en ruime bogen (bv. Peco rails) zal weinig problemen hebben. Het blijft een schitterend model, maar bij mij pendelt hij nu wat heen en weer.

Jac


Rautenhaus RMX, NL, iTrain V5.0.15, Macbook Air
Gebruikersavatar

Zap75
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 jan 2020 16:50

Re: Guarniero DE-2 N-spoor

Bericht door Zap75 »

Ik heb mijn gele gekocht via Phildie. Prachtig model, wel zeer aan de prijs inderdaad. Maar gezien mijn zeer warme herinneringen aan dit specifieke treinstel (veel gereisd als tiener op traject Almelo - Zwolle) wilde ik deze toch erg graag hebben.
Ook ik het het probleem met de bochten, maar het is gewoon niet anders helaas. Uiteindelijk wil ik op m'n baan een klein pendelgedeelte maken enkelspoor specifiek voor deze trein.
Waar ik helaas ook last van heb is dat de trein wat raar piept, ik vermoed in de motor. Dat terwijl het model vooral in de vitrine heeft gestaan en ik er misschien 10m mee gereden heb.... Het kan niet aan smering liggen, dit heb ik al getest. Iemand anders met eenzelfde ervaring? Anders moet ik maar eens contact opnemen met Phildie...


Plaats reactie