Guarniero DE-2 N-spoor
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Guarniero DE-2 N-spoor
Ohhhhh
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Guarniero DE-2 N-spoor
Toch blijf ik het wel veel geld voor zo,n model. Denk toch dat ik voor die 10 traxxies ga Gaan er ook nog eens veel treintjes rijden op de baan
Groetjes Rinze
Groetjes Rinze
-
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 24 nov 2008 15:48
Re: Guarniero DE-2 N-spoor
ik denk ook niet dat er nog 1 van te koop is
Dick
Dick
Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05
Re: Guarniero DE-2 N-spoor
Toch wel. Ik heb laatst contact gehad met Francis Guarniero om mijn NS1000 door hem te laten digitaliseren. Hij heeft nog enkele gele DE2's. De oplage destijds was: blauw (10x), rood (10x) en geel (30x). Achteraf was dat een beetje een verkeerde inschatting, want de blauwe en rode uitvoeringen vlogen de deur uit, vooral naar verzamelaars in Nederland, Duitsland en Frankrijk. Ik heb het geluk gehad om de laatste blauwe, die ruim een jaar gereserveerd is geweest voor iemand die hem uiteindelijk niet afnam (crisis?), te kunnen bemachtigen. Het is een prachtig model, dat de vergelijking met Philotrain moeiteloos kan doorstaan, zelfde kwaliteit (en dus ook prijsklasse volgens het principe "alle waar naar zijn geld"). Hoeveel iemand daarvoor over heeft mag iedereen zelf bepalen. Ik heb er ook even goed over moeten nadenken, maar ben er nu dolblij mee.
Wat de bogen betreft, hij verlangt een radius van 400mm (is bekend en volgens de specificaties), maar 380mm zou nog kunnen. Zeker geen R2 en ook door een R3 loopt hij bij mij niet soepel. Dat kan niet komen door de ruimte tussen de bakken, die is even groot als tussen de bakken van mijn Minitrix TEE RAm en die loopt wel goed door dezelfde bogen. Ook de rubberen afdichtingen tussen de bakken zijn het probleem niet, die schuiven in een boog netjes in elkaar. De beperkende factor wordt volgens mij veroorzaakt door de constructie dat beide bakken rusten op het gemeenschappelijke (Jacobs-)draaistel. Bij te nauwe bogen wordt zo'n draaistel blijkbaar eerder "uit de bocht gedrukt".
Jac
Wat de bogen betreft, hij verlangt een radius van 400mm (is bekend en volgens de specificaties), maar 380mm zou nog kunnen. Zeker geen R2 en ook door een R3 loopt hij bij mij niet soepel. Dat kan niet komen door de ruimte tussen de bakken, die is even groot als tussen de bakken van mijn Minitrix TEE RAm en die loopt wel goed door dezelfde bogen. Ook de rubberen afdichtingen tussen de bakken zijn het probleem niet, die schuiven in een boog netjes in elkaar. De beperkende factor wordt volgens mij veroorzaakt door de constructie dat beide bakken rusten op het gemeenschappelijke (Jacobs-)draaistel. Bij te nauwe bogen wordt zo'n draaistel blijkbaar eerder "uit de bocht gedrukt".
Jac
Rautenhaus RMX, NL, iTrain V5.0.15, Macbook Air
Re: Guarniero DE-2 N-spoor
Ik heb de DE2 bij De Tombe gekocht en zij hebben er later e.e.a. aan gemodificeerd waardoor hij nu ook R2 en R3 pakt.
The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.
Re: Guarniero DE-2 N-spoor
Bedankt voor de tip, Richie. Ik zal eens contact met hen opnemen.
Jac
Jac
Rautenhaus RMX, NL, iTrain V5.0.15, Macbook Air
Re: Guarniero DE-2 N-spoor
@RichieIk heb de DE2 bij De Tombe gekocht en zij hebben er later e.e.a. aan gemodificeerd waardoor hij nu ook R2 en R3 pakt.
Kun je vertellen wat ze gedaan hebben en hoeveel dat nog kostte? Zou dat erg graag willen weten. Heb er een op het oog, maar dan moet-ie wel door bogen met een radius van 35 cm gaan. Mag ook in een pb.
Groet,
Jan
Re: Guarniero DE-2 N-spoor
Jan,
Ik moet helaas terug komen op de R2. R3 pakt de DE-2 nu nog maar net maar bij de R2 loopt het middelste draaistel uit de bocht. R3 pakte de DE-2 eerst overigens ook niet en nu ternauwernood.
Ik heb de DE-2 in 2011 bij De Tombe gekocht en omdat hij eerst ook geen R3 pakte hebben ze er kosteloos naar gekeken. Ik weet niet precies wat ze er aan gedaan hebben maar hij had R2 moeten pakken en nu mijn baan (eindelijk) wat verder is opgebouwd en ik rondjes kan rijden, blijkt R2 toch niet te lukken.
Heb eigenlijk soort van spijt dat ik de DE-2 destijds gekocht heb omdat ik heb uiteindelijk veel geld vind voor een treinstel die eigenlijk alleen maar korte (rechte) stukjes kan rijden.
Richard
Ik moet helaas terug komen op de R2. R3 pakt de DE-2 nu nog maar net maar bij de R2 loopt het middelste draaistel uit de bocht. R3 pakte de DE-2 eerst overigens ook niet en nu ternauwernood.
Ik heb de DE-2 in 2011 bij De Tombe gekocht en omdat hij eerst ook geen R3 pakte hebben ze er kosteloos naar gekeken. Ik weet niet precies wat ze er aan gedaan hebben maar hij had R2 moeten pakken en nu mijn baan (eindelijk) wat verder is opgebouwd en ik rondjes kan rijden, blijkt R2 toch niet te lukken.
Heb eigenlijk soort van spijt dat ik de DE-2 destijds gekocht heb omdat ik heb uiteindelijk veel geld vind voor een treinstel die eigenlijk alleen maar korte (rechte) stukjes kan rijden.
Richard
The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.
Re: Guarniero DE-2 N-spoor
@Richie,
Bedankt voor je snelle antwoord. Dat bevestigt het idee dat het treinstel, als je er mee wilt rijden, te weinig mogelijkheden heeft en dan voor mij te duur is. Wel prachtig als vitrinemodel.
Jan
Bedankt voor je snelle antwoord. Dat bevestigt het idee dat het treinstel, als je er mee wilt rijden, te weinig mogelijkheden heeft en dan voor mij te duur is. Wel prachtig als vitrinemodel.
Jan
Re: Guarniero DE-2 N-spoor
Ik heb mijn DE-2 rechtstreeks bij Atelier Guarniero gekocht (laatste blauwe model) en heb dezelfde ervaring als Richie. De uitslag van de draaistellen is te klein om hem soepel door te nauwe bogen en wisselstraten te laten gaan. De Tombe kan dat oplossen door, met respect voor het model, iets van de scheenplaten van het draaistel af te slijpen, dat kostte bij mij €15. Maar ook nu nog gaat hij ternauwernood door R3 en in een wisselstraat met 15 graden wissels (engelse kruiswissel rechtsaf, gevolgd door een linksafbuigende wissel) ontspoort ook bij mij het middelste draaistel.
Overigens heb ik hem op de proefbaan van Guarniero vlekkeloos zien lopen en iemand met slanke wissels en ruime bogen (bv. Peco rails) zal weinig problemen hebben. Het blijft een schitterend model, maar bij mij pendelt hij nu wat heen en weer.
Jac
Overigens heb ik hem op de proefbaan van Guarniero vlekkeloos zien lopen en iemand met slanke wissels en ruime bogen (bv. Peco rails) zal weinig problemen hebben. Het blijft een schitterend model, maar bij mij pendelt hij nu wat heen en weer.
Jac
Rautenhaus RMX, NL, iTrain V5.0.15, Macbook Air
Re: Guarniero DE-2 N-spoor
Ik heb mijn gele gekocht via Phildie. Prachtig model, wel zeer aan de prijs inderdaad. Maar gezien mijn zeer warme herinneringen aan dit specifieke treinstel (veel gereisd als tiener op traject Almelo - Zwolle) wilde ik deze toch erg graag hebben.
Ook ik het het probleem met de bochten, maar het is gewoon niet anders helaas. Uiteindelijk wil ik op m'n baan een klein pendelgedeelte maken enkelspoor specifiek voor deze trein.
Waar ik helaas ook last van heb is dat de trein wat raar piept, ik vermoed in de motor. Dat terwijl het model vooral in de vitrine heeft gestaan en ik er misschien 10m mee gereden heb.... Het kan niet aan smering liggen, dit heb ik al getest. Iemand anders met eenzelfde ervaring? Anders moet ik maar eens contact opnemen met Phildie...
Ook ik het het probleem met de bochten, maar het is gewoon niet anders helaas. Uiteindelijk wil ik op m'n baan een klein pendelgedeelte maken enkelspoor specifiek voor deze trein.
Waar ik helaas ook last van heb is dat de trein wat raar piept, ik vermoed in de motor. Dat terwijl het model vooral in de vitrine heeft gestaan en ik er misschien 10m mee gereden heb.... Het kan niet aan smering liggen, dit heb ik al getest. Iemand anders met eenzelfde ervaring? Anders moet ik maar eens contact opnemen met Phildie...