Gaugemaster Kestrel Designs GMKD43 Goods Shed

Hier bespreken we materieel, evt naar aanleiding van een nieuwe aankondiging
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
MarcoTrix
Berichten: 286
Lid geworden op: 06 apr 2020 19:10
Locatie: Zeist

Gaugemaster Kestrel Designs GMKD43 Goods Shed

Bericht door MarcoTrix »

Gaugemaster Kestrel Designs GMKD43 Goods Shed

Mijn eerste rails van Kato, en twee wagonnetjes kocht ik bij Hattons in Liverpool. Op hun website maakte ik ook kennis met de plastic bouwpakketten van Gaugemaster Kestrel designs. Ik zocht specifiek een engelse goederenloods omdat deze half over het spoor gebouwd zijn om de wagons droog in en uit te laden. Doordat zo’n goederenloods half over het spoor gebouwd is neemt het ook weinig ruimte in beslag.

De plastic bouwpakketten van Gaugemaster Kestrel Designs zijn goedkoop, en vallen op door de volgende kenmerken:
— Alle plastic onderdelen zijn bruin (muren), grijs/zwart (daken e.d.) en wit/gebroken wit of beige (ramen, deuren e.d.)
— Alle onderdelen zitten verpakt in een plastic zakje.
— Bouwinstructies ontbreken.
— Beglazing, op een paar uitzonderingen na, ontbreekt ook. Je zal zelf voor doorzichtige plastic folie moeten zorgen.
— Gordijntjes, reclame, bordjes e.d. van papier zijn ook niet bijgevoegd. Je bent enorm in het voordeel als je die bewaard uit de oude dozen van Faller, Pola, Kibri e.d.

Tips voor het bouwen:
— Er zijn geen bouwinstructies toegevoegd, en daarom is het verstandig dat je eerst goed kijkt en bestudeert hoe het model in elkaar zit. In principe zijn alle gebouwen eenvoudig van opzet, maar het is toch handig als je eerst bouwpakketten met bouwinstructies gemaakt hebt voordat je hier aan begint.
— Er is meestal geen beglazing aanwezig, zorg daarom van te voren voor doorzichtige plastic folie.
— Bekijk hoe je het model verder kan verfraaien, bijvoorbeeld met papieren gordijntjes. Het is handig als je die van oudere bouwpakketten bewaard hebt.
— Ben je handig met verven? (Ik helaas niet) Met weatheren kan je het model nog verder verfraaien.
— Door hun eenvoud nodigen de diverse bouwpakketten enorm uit voor kitbashing, m.a.w. het zelf samenstellen van gebouwen.

Afbeelding

Het zelf aanbrengen van details verfraait het model enorm. De lading op het laadperron zat niet bij dit bouwpakket, maar had ik nog over van andere modellen.

Afbeelding

De aangebrachte beschrifting is van Pola. Beetje “one-size-fits-all” (echt old school Pola), maar het maakt het model een stuk levendiger. Kan je verven? Doe er je voordeel mee. Ik kan het helaas niet.

Afbeelding

3/4 aanzicht van de goederenloods.

Afbeelding

De dunne donkerbruine muren houden zeer goed licht tegen. Een LED strip, tegen het dak aangebracht, geeft ’s nacht een prachtig effect.


Plaats reactie