Vectron, Fleischmann vs. Hobbytrain

Hier bespreken we materieel, evt naar aanleiding van een nieuwe aankondiging
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Appie173
Berichten: 266
Lid geworden op: 16 okt 2011 22:16

Vectron, Fleischmann vs. Hobbytrain

Bericht door Appie173 »

Hallo eenieder,

Er is veel NS-Vectronnieuws aangekondigd. We hebben de keuze uit Fleischmann en Hobbytrain. Nu is het zelden zo dat er een onvoorwaardelijk beter is dan de ander. Ieder zal zijn eigen kwaliteiten hebben. Die van Hobbytrain is wel een stuk goedkoper. Is de Fleischmann zijn meerprijs waard?

Zijn er mensen met ervaringen met andere Vectron's van deze fabrikanten?

Mvg, Albert



u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Vectron, Fleischmann vs. Hobbytrain

Bericht door u43hvs »

Ik heb twee fleischmann vectron smet sound. Die lopen beide als een tierelier. Zonder sound geluidloos, met sound redelijk om aan te horen. Geen ervaring met hobbytrain vectron
https://youtu.be/WIWyr2pml6U


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht

StefanVera
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jun 2021 20:09
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vectron, Fleischmann vs. Hobbytrain

Bericht door StefanVera »

Ik heb de rode DB vectron van Fleischmann. En had de rode Hobbytrain DB vectron . Dcc met sound .die heeft het 5 meter vol gehouden . Toen stopte hij ermee . Decoder overleden . Toevallig vanmiddag terug geweest en heb nu de Captrain versie .

Ik vind de Fleischmann mooiere leds hebben. En het dak mooier afgewerkt . Qua rijeigenschappen zie ik niet veel verschil



Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Vectron, Fleischmann vs. Hobbytrain

Bericht door Rick »

Ik heb twee Vectrons van Fleischmann en die bevallen mij goed. De Hobbytrain versie komt hier niet op de baan, daarvan vind ik de stroomafnemers er niet mooi uitzien.



keessap
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 feb 2020 11:37

Re: Vectron, Fleischmann vs. Hobbytrain

Bericht door keessap »

Ik lees een aantal klachten over de Vectrons. Wij hebben er 3 een van Hobbytrain en 2 van Fleischmann. We rijden overigens op N-spoor.
Nadeel van de Hobbytrain dat het licht heel zwak en niet kan worden aangepast. Verder een algemene klacht voor Hobbytrain is dat de pantografen erg slap zijn, als ik ze onder de bovenleiding zet, zwaberen ze van links naar rechts, dat uiteindelijk resuteerd in een vastloper. De pantograaf is zo zwak dat hij na een aantal keren niet meer te herstellen is. Verder is de Fleischman zeer stabiel. De pantografen hebben nog nooit een vastloper veroorzaakt. Het enige probleem is dat hij af en toe gaat stoppen en dan allerlei Duiste termen roept en dan weer verder rijd.

Misschien weet iemand voor het laatse een oplossing?

Kees Sap


Plaats reactie