Recent m'n eerste MTX Franse '1600' gekocht en eens naast de Flm modellen gezet:
Niet alleen de neus is anders, er is ook een niet onaanzienlijk hoogteverschil.
1600'en, hoe zat het ook weer?
-
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20
Re: 1600'en, hoe zat het ook weer?
Dat zijn wel grote verschillen ja. Links is het Minitrix model? Er zit ook een verschil in de hoek van de cabineramen ten opzichte van de neus en het dak bij de modellen.
Fred The Railroader
Re: 1600'en, hoe zat het ook weer?
Dat is nou het verschil tussen de petit en grande cabine. Die van trix is de grande cabine en komt overeen met de 16/17 en 1800.The Railroader schreef:Dat zijn wel grote verschillen ja. Links is het Minitrix model? Er zit ook een verschil in de hoek van de cabineramen ten opzichte van de neus en het dak bij de modellen.
Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains
Re: 1600'en, hoe zat het ook weer?
De linker is dus de MTX en de correcte. Je ziet dat Flm inderdaad gewoon hetzelfde model in verschillende kleuren spuit. Valt me toch een beetje tegen.
Ik vind overigens de Flm wel beter (en stiller) rijden dan deze MTX.
Ik vind overigens de Flm wel beter (en stiller) rijden dan deze MTX.
Re: 1600'en, hoe zat het ook weer?
beter rijden van Fleischmann vind ik discussieerbaar, mijn ervaring is:
+ fluisterstil en soepel rijden
- reageert fel op transformator bij rangeren, (vliegt ineens weg)
- opstartproblemen bij lagespanning (optrekken bij bloksysteem) vooral bij langere treinen, kwam hij na een rood sein vaak niet meer op gang
- hoge rijsnelheid bij 7 volt
ervaring met minitrix is: lagere snelheid bij 7 volt, misschien wat te laag, maar dat levert wel veel trekkracht bij lage snelheid.
Ik heb de FLM dus verkocht en twee minitrixjes nieuw gekocht voor de prijs waar ik de flm's voor heb weggedaan.
Qua uitstraling vind ik de minitrix veel beter doen denken aan het echte model. De hoek van de ramen maken 100% verschil uit. Had ik vroeger ook met mijn h0 lima en h0 roco 1600. Dat was eigenlijk voor mij de hoofdreden om over te stappen, wel vind ik de minitrix wat hoog op zijn draaistellen staan en is wat dikker maar misschien is dit wel meer op schaal.
vind er wel overeenkomsten in zitten met een ludmilla van minitrix of van brawa, zowel uiterlijk als rij-technisch een wereld van verschil
+ fluisterstil en soepel rijden
- reageert fel op transformator bij rangeren, (vliegt ineens weg)
- opstartproblemen bij lagespanning (optrekken bij bloksysteem) vooral bij langere treinen, kwam hij na een rood sein vaak niet meer op gang
- hoge rijsnelheid bij 7 volt
ervaring met minitrix is: lagere snelheid bij 7 volt, misschien wat te laag, maar dat levert wel veel trekkracht bij lage snelheid.
Ik heb de FLM dus verkocht en twee minitrixjes nieuw gekocht voor de prijs waar ik de flm's voor heb weggedaan.
Qua uitstraling vind ik de minitrix veel beter doen denken aan het echte model. De hoek van de ramen maken 100% verschil uit. Had ik vroeger ook met mijn h0 lima en h0 roco 1600. Dat was eigenlijk voor mij de hoofdreden om over te stappen, wel vind ik de minitrix wat hoog op zijn draaistellen staan en is wat dikker maar misschien is dit wel meer op schaal.
vind er wel overeenkomsten in zitten met een ludmilla van minitrix of van brawa, zowel uiterlijk als rij-technisch een wereld van verschil
Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Re: 1600'en, hoe zat het ook weer?
Ik kan ze ongestraft door elkaar gebruiken!
viewtopic.php?f=21&t=4258&start=10
Wanneer je een Fleischmann hebt met of zonder vliegwiel, maakt het rijgedrag ook veel uit.
viewtopic.php?f=21&t=4258&start=10
Wanneer je een Fleischmann hebt met of zonder vliegwiel, maakt het rijgedrag ook veel uit.
Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains