Heren bedankt voor de tips!!!
Maar dat heb ik allemaal al geprobeerd
Het blijft lastig om de kap te openen, bij mij gaat het draaistel (plastic gedeelte) gelijk los
En dan kan ik aan het draaistel (zonder wielen) zachtjes trekken en dan komttie los
Maar op den duur krijg je er een beetje handigheid in
Groet,
Raymond
Startrain kap verwijderen LET OP
Re: Startrain kap verwijderen LET OP
Je moet eerst de buffers er alle 4 uit trekken, als die er uit zijn kun je de kleine balkjes boven de koppelingen verwijderen. De buffers houden die balkjes op hun plek. De balkjes vergrendelen de kap op hun beurt. Als dat weg is, kun je de kap er simpel afhalen met de tandenstokermethode, dat is het mooist.
Re: Startrain kap verwijderen LET OP
buffers verwijderen, dan vier strookjes dun plastic (overhead sheet) tussen alle vier de lipjes steken, dan hoef je niet aan de kap te trekken, kan het onderstel er zo uit gehaald worden.
Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
http://www.facebook.com/3dprintN/
Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com
N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Re: Startrain kap verwijderen LET OP
Mannen dank voor alle tips
Helaas komt mijn kap niet los welke tip ik ook probeer.
Jammer dat startrain dit zo uitvoert en is zeker voor verbetering vatbaar.
Oke ik ben een herintreder op spoor N en digitaal nieuw.
Heb nu twee van deze loks en lopen heel mooi maar die kap he!
Dus kan de decoder er niet inzetten.
Groet Ed
Helaas komt mijn kap niet los welke tip ik ook probeer.
Jammer dat startrain dit zo uitvoert en is zeker voor verbetering vatbaar.
Oke ik ben een herintreder op spoor N en digitaal nieuw.
Heb nu twee van deze loks en lopen heel mooi maar die kap he!
Dus kan de decoder er niet inzetten.
Groet Ed
Re: Startrain kap verwijderen LET OP
Ik weet niet waar je woont, maar er zijn vast wel mensen bij jou in de buurt die willen helpen.
Jos
Jos
Re: Startrain kap verwijderen LET OP
Jos
Buffers eruit halen en de twee tussen strips opvangen.
In het midden kap voorzichtig uit elkaak trekken en naar beneden klappen in je handen
Zo heeft Martin Domburg mij het geleerd.
bIj terug zetten buffers de twee strips vast houden met pincet.
beetje rommelen kan nodig zijn.
Hoop dat het lukt
Groet Ed
Buffers eruit halen en de twee tussen strips opvangen.
In het midden kap voorzichtig uit elkaak trekken en naar beneden klappen in je handen
Zo heeft Martin Domburg mij het geleerd.
bIj terug zetten buffers de twee strips vast houden met pincet.
beetje rommelen kan nodig zijn.
Hoop dat het lukt
Groet Ed
Re: Startrain kap verwijderen LET OP
Ha! En dan ga ik me er na 5 jaar ook nog even tegenaan bemoeien
Ik heb recent pas mijn geel-grijze en mijn blauwe 1300-en open gemaakt om er een decoder in te kunnen steken en er viel mij wel een belangrijk verschil op: De geel-grijze gaat een stuk makkelijker open dan de blauwe versie. In beide gevallen dezelfde methode gebruikt, zoals hierboven al omschreven:
1. buffers eruittrekken
2. onderbalkjes opvangen
3. dun plastic onder de kap schuiven ter hoogte van de cabinedeuren (4x)
4. kap lostrekken van het chassis
En dan nu het verschil dat ik tegenkwam: bij de geel-grijze variant schuift de kap nu bijna vanzelf van het chassis af. Bij de blauwe versie kreeg ik er geen enkele beweging in. Hier moest ik dus het kapje op het locomotiefhuis verwijderen zodat ik door dit gat het chassis uit de kap kon duwen. Misschien dat deze daarom ook los zit bij de blauwe versie... Alsof he tmateriaal van de kap van de blauwe versie een stuk stijver is dan de geel-grijze versie. Enfin, misschien heeft iemand hier nog wat aan.
Groet, Merijn
Ik heb recent pas mijn geel-grijze en mijn blauwe 1300-en open gemaakt om er een decoder in te kunnen steken en er viel mij wel een belangrijk verschil op: De geel-grijze gaat een stuk makkelijker open dan de blauwe versie. In beide gevallen dezelfde methode gebruikt, zoals hierboven al omschreven:
1. buffers eruittrekken
2. onderbalkjes opvangen
3. dun plastic onder de kap schuiven ter hoogte van de cabinedeuren (4x)
4. kap lostrekken van het chassis
En dan nu het verschil dat ik tegenkwam: bij de geel-grijze variant schuift de kap nu bijna vanzelf van het chassis af. Bij de blauwe versie kreeg ik er geen enkele beweging in. Hier moest ik dus het kapje op het locomotiefhuis verwijderen zodat ik door dit gat het chassis uit de kap kon duwen. Misschien dat deze daarom ook los zit bij de blauwe versie... Alsof he tmateriaal van de kap van de blauwe versie een stuk stijver is dan de geel-grijze versie. Enfin, misschien heeft iemand hier nog wat aan.
Groet, Merijn
(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V
https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Startrain kap verwijderen LET OP
Alleen de buffers verwijderen, de kap iets wijden en dan komt die gewoon los hoor
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum