Wacht in spanning op de Minitrix 16186

Hier bespreken we materieel, evt naar aanleiding van een nieuwe aankondiging
Plaats reactie

Onderwerp starter
Xander
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mar 2014 19:23
Locatie: Omg Utrecht

Wacht in spanning op de Minitrix 16186

Bericht door Xander »

Dit beloofde ''technische hoogstandje'' is al een tijd geleden aangekondigd. De daadwerkelijke release is al een paar keer naar voren geschoven, volgens mij. Mogelijk toch nog iets te veel gevraagd om Smoke, Sound and Lights tesamen betrouwbaar in te bouwen in een schaal N lokje...?

Momenteel staat 'ie voor het 2e kwartaal van dit jaar op de lijst. Dat zou in principe dus vanaf a.s. dinsdag kunnen zijn. Zijn er hier Insiders die al iets gehoord hebben over een definitieve datum?

Xander


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Wacht in spanning op de Minitrix 16186

Bericht door spoor65 »

Xander,

De eerste vraag is dan natuurlijk, ben je clublid? want dit model is dus een model die gemaakt gaat worden voor clubleden.

Zijn broertje, de 16187, staat op dit moment bij conrad als leverbaar vanaf 7 aug 2014.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Xander
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mar 2014 19:23
Locatie: Omg Utrecht

Re: Wacht in spanning op de Minitrix 16186

Bericht door Xander »

Hallo Freddy,

Bedankt voor de reactie. Het gaat mij inderdaad om het Club Model (heette vroeger Insider-model, toch?). De 16187 is niet te vergelijken qua techniek...

De 16186 wordt voor zo ver ik weet het eerste N-Spoor Lokje van welk merk dan ook, dat af-fabriek is uitgerust met zowel rook, als geluid, als extra licht-functies. En dan ook nog een klokanker-motortje erin. Pure verwennerij als je het mij vraagt, die moet er komen.

De hamvraag is echter: Wanneer...?!?

Xander


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Wacht in spanning op de Minitrix 16186

Bericht door BenQ »

Is dit niet hetzelfde model ?
http://www.youtube.com/watch?v=ePtAjXKLYbY


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

Onderwerp starter
Xander
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mar 2014 19:23
Locatie: Omg Utrecht

Re: Wacht in spanning op de Minitrix 16186

Bericht door Xander »

Hallo Ben,

Het zou goed het zelfde type lok kunnen zijn. Zonder artikelnummertje is het lastig opzoeken welke functies het lokje in de clip aan boord heeft. De uploader laat in ieder geval geen rook zien in het clipje. En besteedt ook geen aandacht aan licht-functies. Zou ik als trotse eigenaar wel gedaan hebben. Vermoed dus dat dergelijke functies niet aanwezig zijn op het lokje in de clip...?

Als er mensen zijn die reeds bestaande lokjes kennen met zowel rook als geluid aan boord...? Dan houd ik mij van harte aanbevolen voor de gouden tip. Ik ben nieuw in schaal N en ken nog lang niet alle merken en hun (top-)modellen...

Xander


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Wacht in spanning op de Minitrix 16186

Bericht door BenQ »

Xander,
Heb nog even verder gekeken en het is de Minitrix 12259 spoorwegmaatschappij K.Bay.Stb.
De film komt uit 2011.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

Onderwerp starter
Xander
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mar 2014 19:23
Locatie: Omg Utrecht

Re: Wacht in spanning op de Minitrix 16186

Bericht door Xander »

Het is een prachtig model, Ben. En in het filmpje loopt het geluid zeer netjes synchroon met de aandrijving, ook op lage snelheid...heel mooi. Deze 12259 is echter niet uitgerust met een rook-generatortje en heeft ook geen extra licht-functies. De 16186 zal een doorontwikkeling zijn van deze 12259...? Het type lok lijkt me gelijk maar daar weten anderen meer van dan ik. Ander jasje en verder volgepropt met digitale techniek...?

Xander



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Wacht in spanning op de Minitrix 16186

Bericht door FidOo »

Dit filmpje is zelfs van een Forum-Lid, ben alleen even kwijt wie (een Hans) en welk van de 2 forums deze lid van is.

Het model is inderdaad waanzinnig mooi! Het zal misschien nog wel even duren voordat hij er is. Maar als ie dan uitgebracht wordt dan is de kans groot dat hij via Conrad of Ebay.de ook te bemachtigen is.
Dat is nu ook het geval met het huidige Profi/Insider/Club model. (Ovp van rond de 999,- euro ofzo, zag hem op ebay voor rond de 500,- weg gaan!)


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Wacht in spanning op de Minitrix 16186

Bericht door BenQ »

Joost,
Deze loc is van Hans2 op 9mm-spoor forum. Helaas zie ik al een poos niks meer van hem.

Op een rookgenerator zit ik persoonlijk niet op te wachten, het stinkt en is altijd veel te mager.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Wacht in spanning op de Minitrix 16186

Bericht door spoor65 »

Joost,

Dan kun je toch beter clublid worden, want het model wat hier nu besproken word, staat voor €399,95 aangekondigd in de prijslijst.

Als ik dan kijk dat de 16187, welke het zelfde model gaat weergeven, maar met ander bedrijfsnummer en zonder alle technische hoogstandjes, voor €329,95 staat aangekondigd, is het clubmodel zeker de moeite waard.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Wacht in spanning op de Minitrix 16186

Bericht door FidOo »

Dat is zeker de moeite waard. Maar ik bedoelde meer te zeggen dat ook zonder lidmaatschap aan het model te komen zal zijn.

En het voorbeeld ging om deze lok: MiniTrix T16671 N elektrische locomotief EG 507 K.P.E.V.
Kost bij Conrad 1049,-
En zie hier waarvoor je hem zou kunnen bemachtigen: EBAY

Dat kan dus de helft schelen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Xander
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mar 2014 19:23
Locatie: Omg Utrecht

Re: Wacht in spanning op de Minitrix 16186

Bericht door Xander »

Je hoeft inderdaad geen Club-Lid te zijn om dit model (of andere club-modellen) te kunnen bemachtigen. Diverse winkeliers geven ook niet-clubleden de mogelijkheid om het model aan te schaffen. Dit gaat dan door gebruik te maken van lidmaatschaps-kaarten van klanten die het model niet willen hebben.

En het kan/kon in het buitenland zelfs voor minder dan de adviesprijs: http://www.lokshow.de/shopartikel.php?S ... dlzgarxigg

Die adviesprijs vind ik overigens zeer netjes. Als men waar kan maken wat men belooft (is altijd de vraag bij dergelijke pionierende technische kunst-stukjes) dan zal het ding z'n geld zonder meer waard zijn in mijn ogen. Morgen begint het 2e kwartaal, ik hoop dat het model snel te verkrijgen zal zijn!

Xander


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Wacht in spanning op de Minitrix 16186

Bericht door spoor65 »

Joost,

ja dat model is dan ook weer een ander verhaal, is dus geen club model, maar een Fine Arts uitvoering.
voor deze serie, en dat is een heel groot woord in Minitrix, zijn er tot nu toe nog maar 2 modellen gemaakt sinds
de eerste in 2001 (een br 23 uitvoering tijdperk II), de 2e in 2003 nogmaals een tijdperk II van deze BR23 maar in een andere kleurstelling.

Het zijn volledig handgemaakte modellen van messing

het model waar jij nu naar verwijst, net als de andere aangekondigde uitvoering (komt als K.P.E.V. en als DRG model uit)
is nog niet eens in productie, alleen maar aangekondigd en voor te bestellen.
De oplage zal echter klein zijn.

Xander,

Vandaar ook de tip, om even een erkende minitrix handelaar op te zoeken, ver hoef je er niet voor te gaan, je kunt op je stoel blijven zitten, en onze H@ns ff pb sturen of via zijn N-spoorstore site contact met hem opnemen.

mvg

Freddy
Laatst gewijzigd door spoor65 op 01 apr 2014 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Xander
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mar 2014 19:23
Locatie: Omg Utrecht

Re: Wacht in spanning op de Minitrix 16186

Bericht door Xander »

Hallo Freddy,

Bedankt voor de tip! Heb het model al in bestelling staan bij een erkende dealer. Maar men kan over een leverdatum nog niets zinnigs zeggen helaas :'(

Xander


Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Wacht in spanning op de Minitrix 16186

Bericht door epocheales denken »

Hoi Xander, welkom bij de club van uitzinnige en supergeduldige Minitrix-fans :lol: :twisted:
Mijn 16186 heb ik via mijn locale treinendealer besteld
in juli vorig jaar. Ben dus zo'n "illegaal" :o geen proficlub
lid dus. Verbaasde mij ook dat dit kon, clubleden zitten al
vanaf maart 2013 te wachten....
Hoop alleen dat Minitrix het geluid iets verbeterd heeft, de
bestaande modellen lijken meer op een zware roker met bij-
behorend hoestje...Kan uit ervaring spreken :lol:

Laten wij elkaar op de hoogte houden!

Groet,

Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881

Onderwerp starter
Xander
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mar 2014 19:23
Locatie: Omg Utrecht

Re: Wacht in spanning op de Minitrix 16186

Bericht door Xander »

Hallo Hans,

Bedankt voor de leuke reactie! "Juli vorig jaar" zelfs al...!?! Pffff... Dan ben ik nog maar betrekkelijk kort aan het wachten. Het 2e kwartaal is inmiddels begonnen dus ik heb er net maar weer eens een mailtje naar de winkel aan gewaagd. Ik laat het weten als ik info heb...

Over de kwaliteit van het geluid in Minitrix-lokjes kan ik nog niets zinnigs zeggen. Heb één treinstel met geluid van Fleischmann (741272) maar nog geen Minitrix met geluid. Naast de 16186 heb ik daarom zeker ook nog wel een goederen stoomlok met geluid op mijn verlanglijstje staan. Voor zo ver ik kan vinden ben ik dan aangewezen op een BR44, dit type lok is door Minitrix in een aantal verschillende uitvoeringen met geluid uitgebracht.

Er staat een 12344 te koop hier in de buurt voor de hoofdprijs (E380). Eigenlijk wilde ik deze dit weekeinde gaan halen. Maar als het geluid daarvan tegenvalt dan is dat mogelijk zonde van de poen...? Doe ik er in jouw ogen verstandiger aan om een lok zonder geluid aan te schaffen en deze dan te laten voorzien van een after-market geluids-decoder?

De bouw van het baantje gaat op zich best voorspoedig. Maar tot nu toe heb ik met de aanschaf van lokjes vooral pech. Al drie keer een kat-in-de-zak gekocht... Al E200 verloren!

Xander

PS: Heb ook zo'n hoestje ;)


Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Wacht in spanning op de Minitrix 16186

Bericht door epocheales denken »

Xander, je hebt een pb.

Groet,

Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Plaats reactie