Tomix 6421

Hier bespreken we materieel, evt naar aanleiding van een nieuwe aankondiging
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Tomix 6421

Bericht door Jelle »

Ik loop momenteel te denken om voor mezelf een Tomix 6421 aan te schaffen.

Nu zijn er volgens mij twee uitvoeringen, de analoge Tomix 6421 en de digitale Tomix 6421d.
Nu heb ik ook begrepen dat er een extra houdertje te krijgen is om de analoge Tomix digitaal te maken.
Voordeel van de laatste is dan dat hij eventueel later weer analoog te gebruiken zou zijn. (als hij ooit weer op een analoge baan zou moeten rijden)
Bijkomend voordeel zou zijn dat bij eventuele decoder problemen dit makkelijker op te lossen is dan bij de 6421d door simpelweg de decoder te vervangen.

Door dit alles lijkt het mij verstandiger om dus de analoge Tomix te kopen (inclusief de aparte decoder houder met decoder) maar zou eigenlijk heel graag van jullie je mening en ervaringen en mogelijk advies horen over de Tomix 6421 en of het inderdaad zo is als hierboven is beschreven.


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Tomix 6421

Bericht door Maurits71 »

ik zeg, beetje meer geld besteden en een Lux kopen. die tomix is een leuk dingetje als je hem maar heel af en toe gebruikt. daarnaast is de betrouwbaarheid niet al te best.

ik stond voor de zelfde beslissing als jij en Rob Fantasia gaf me bovenstaand antwoord ( zei er ook nog bij dat hij 3 kapotte tomixen had liggen ) en ik heb geen seconde spijt gehad


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Tomix 6421

Bericht door Jelle »

Een Lux? nog nooit van gehoord. :oops:

Zijn die ook bij H@ns te koop? En waar kan ik wat meer info daar over vinden dan?


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]

stejaap
Berichten: 218
Lid geworden op: 22 dec 2011 21:11
Locatie: Capelle aan de IJssel

Re: Tomix 6421

Bericht door stejaap »



Groeten,
Jaap

{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Tomix 6421

Bericht door Jelle »

:shock: Dat is even schrikken... :shock:

Ik denk dat hem dat even niet gaat worden... Voor die 'enkele keer' dat je volgens mij dergelijke wagens gebruikt vind ik dat toch wel een hele stevige investering...
En tweedehands zullen ze waarschijnlijk wel niet te vinden zijn... dus... de Lux maar even op een zijspoortje...


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]

stejaap
Berichten: 218
Lid geworden op: 22 dec 2011 21:11
Locatie: Capelle aan de IJssel

Re: Tomix 6421

Bericht door stejaap »

Jelle schreef:de Lux maar even op een zijspoortje...
dat staat hij bij mij ook ;)


Groeten,
Jaap

{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
Gebruikersavatar

bouwvis
Berichten: 112
Lid geworden op: 16 aug 2010 10:11
Locatie: Den Helder

Re: Tomix 6421

Bericht door bouwvis »

Ik zelf heb beide in gebruik en inderdaad de Luxxen zijn een stuk betrouwbaarder dan de Tomix modellen, maar waar een stuk duurder.
Maar dan heb je ook wat. Ik heb zowel de railpoetser en de stofzuiger Digitaal in gebruik.
Zie hier onder het resultaat wat ze doen.

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Bertus


N-Spoor - Winrail 8.0 - Uhlenbrock Intellybox I/II - Loconet - Digirails Boosters 5120- Uhl. Bezetmelders 63320
Besturingssyst.:Win-Digipet Premium 2012.2 (Win 8.1 (64 bit)) - Faller-Carsystem - Bierwagonnen verz.
Homepage: http://www.n-spoor-project.nl
Plaats reactie