Marc D. schreef:En waarom hebben de meeste hier een N-Spoor baan? In verband met ruimte gebrek en kunnen dan meestal geen lange sleep realiseren .
Euh, dat klopt niet. De meeste hier hebben juist N-spoor omdat je op een relatief kleine ruimte met lange slepen kunt rijden. Dus een grote trekkracht is wel degelijk gewenst.
De 2e foto kan er blijkbaar niet bij dus bij deze. Tsja, dan is het of een goede trekkracht in een mindere (oude) detaillering of een mindere trekkracht in een goede (modernere) detaillering. Nogmaals, ik heb geen treinbaan, misschien is er iemand (Hans) die de rij-eigenschappen eens onder de loupe kan nemen? Het statische Del Prado model komt trouwens aardig overeen met het Hobby66 model .
Ik zie nu pas dat ik misschien een verkeerde aanschafkeuze heb gemaakt, om een model zo dicht mogenlijk als een NS 1100 te hebben, met rode sluitverlichting boven de raampartij, had ik beter deze loc kunnen aanschaffen. http://www.modellbahnshop-lippe.com/pro ... odukt.html
Voor diegene die op zoek zijn naar een goed gelijkende NS variant bieden de te verwachte modellen weinig mogelijkheden. Net zoals de door mij eerder getoonde beton grijze Avignon versie. Alleen de H66-10001 Villeneuve versie zou werkende sluit toplichten hebben. De andere versies blijkbaar niet. De H66-10002 heeft volgens de beschrijving ook rijrichting afhankelijke verlichting maar als je de foto vergelijkt met de H66-10001 lijken de toplichten zelf dicht gemaakt en daarom wellicht niet functioneel.
De reden dat ik niet bij jou besteld heb, Hans, is dat ze nog niet leverbaar waren en zijn. En aangezien ze nu ook niet meer bij Lippe op voorraad zijn denk ik dat we er lang op kunnen wachten, of er moet een nieuwe levering komen. Zo niet worden dit geheid verzamelaars objecten.
Ik blijf nog steeds hopen op Nederlandse versies en, totdat deze er zijn, ben ik blij met de H66-10008.
Net nog eens wat foto's zitten bekijken van de SNCF 8100 en NS1100 in de boeken van Uquilair.
De draaistellen zijn optisch wel hetzelfde maar in de loop van de jaren is hier wel wat aan gesleuteld.
Binnen de 1100 serie zie je hierin ook verschillen ontstaan.
Als basis voor een 1100 zijn de locomotieven te gebruiken maar dan moet je de "toevoegingen" van de NS nog wel aanbrengen. Denk hierbij aan de toplichten (zijn wel aanwezig op de groene variant maar dicht gemaakt) en de chromen sierstrips.
De H66-10001 Villeneuve versie heeft als enige uitvoering werkende sluit toplichten. De laatste vandaag binnen gekregen . Geen van allen hebben een omgekeerd L-sein wat ook niet zo verwonderlijk is. De onderstellen zouden eventueel aangepast kunnen worden door de onderstel zijkanten van Del Prado te gebruiken met wat plak, knip en vijl werk. Het zijn voornamelijk de hoekige zandhouders die bij NS bol waren.
Ook nog een filmpje tegengekomen met de trekkracht.
Voor een video van de betongrijs-oranje BB8100 die 21 vierassige SGW-zelflossers en een groene die twaalf dito ketelwagens op een vlakke baan trekt zie https://www.youtube.com/watch?v=99xVUFxcX2k.
Behalve de Nederlandse 1100'en is er nog een Franse variant die qua decoratie dichtbij de oorspronkelijke NS-versie komt. Het is de BB8051, later BB10001 en tenslotte BB20006, de experimentele éénfase-wisselstroomloc die met beperkt vermogen ook onder 1500 V= bleek te kunnen rijden. Zie http://www.apmfs.fr/bb20006.html.
Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
...maar de titel van dit onderwerp...
Het was al mijn voorspelling en ik zie het inderdaad nog niet niet gebeuren We moeten nog vooruit met onze 4 decennia oude MTX'jes
Maar ik duim mee voor ontwikkelingen!
Frank (model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."