NS 2200

Plaats reactie

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: NS 2200

Bericht door FidOo »

ik had mijn 2e hands G1206 voor 70,- inc verzenden van Ebay. Wel zonder OVP, maar dat maakt in dit geval niet uit.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: NS 2200

Bericht door mikey »

2 kapjes zijn in bestelling ;) De verf en transfers heb ik al liggen. Nu alleen nog wat Piko onderdelen bestellen :D :D
Het gaan 2 bruine worden.


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1107
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: NS 2200

Bericht door Doolemeister »

Ben benieuwd Mike!
Klinkt aantrekkelijk, ik ga even afwachten hoe je resultaat is anders komt er aan deze kant ook 1 :mrgreen:
en misschien voor de vrouw ook ;)

@ Bouwe, wat een mooie modellen!

Groet,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel

Paul B
Berichten: 554
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:00

Re: NS 2200

Bericht door Paul B »

Mikey, als je er toch twee gaat maken, kan ik er dan eentje van je kopen :mrgreen: ?



Onderwerp starter
Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: NS 2200

Bericht door Bouwe »

Leuk Mikey, ben benieuwd naar de bouw van de modellen!

Morgen ontvang ik hopelijk een pakketje met de bodemplaat in Brass, ben benieuwd of dat materiaal geschikt is als bodemplaat. Ik hou jullie op de hoogte.

Tipje voor iedereen: tot en met woensdag rekent Shapeways geen verzendkosten bij orders boven de EUR 60.

mvg Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Gebruikersavatar

mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: NS 2200

Bericht door mikey »

Paul B schreef:Mikey, als je er toch twee gaat maken, kan ik er dan eentje van je kopen :mrgreen: ?
Volgens mij staat er ergens bij dat je ze niet voor massaproductie mag kopen :P :lol:

Ik moet alleen nog wel even gaan verzinnen hoe ik de zandkleurige lijnen ga maken. Ik denk dat transfers toch wel het mooiste worden.
Zulke strakke en dunne lijnen zijn erg moeilijk te spuiten.
Tipje voor iedereen: tot en met woensdag rekent Shapeways geen verzendkosten bij orders boven de EUR 60.
Had ik moeten weten... heb ik net nog met verzendkosten besteld (niet alleen de 2200's) Wat er nog meer aankomt is nog een verrassing ;)


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier

Onderwerp starter
Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: NS 2200

Bericht door Bouwe »

Vandaag een bodemplaat in Brass ontvangen en helaas zal ik deze niet in dit materiaal te koop zetten. De print is niet recht en aangezien dit wel belangrijk is voor de motor en draaistellen lijkt het mij niet handig om deze in Brass aan te bieden.

@ Mikey, decals lijken mij ook het mooiste, let je er wel op dat een donkere ondergrond doorschijnt door het zandgele. Remedie is hier om eerst de lijnen in het wit te printen en daarna de kleur eroverheen printen.
Phildie heeft trouwens messing schildjes voor de 2200.

mvg Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Gebruikersavatar

mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: NS 2200

Bericht door mikey »

De setjes zijn zojuist binnen gekomen. Zien er mooooi uit 8-)

Ik denk dat ik eerst de kap zandkleurig spuit, dan de lijnen als tape er op plakken, dan bruin spuiten en dan de tape er af trekken.
Misschien kan ik wel raamfolie uitsnijden als lijnen. Volgens mij is dit behoorlijk dun en flexibel spul. Ik weet alleen niet of dan het plak aan de kap blijft hangen.


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Plaats reactie