Uitslag foto wedstrijd April

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Uitslag foto wedstrijd April

Bericht door Maurits71 »

Goedemorgen allemaal.

Zoals jullie van me gewend zijn duurt het allemaal wat langer voordat de uitslagen bekend worden gemaakt, de baas had aandacht nodig.

In en rond het Loc depot een onderwerp aangedragen door onze forum sponsor die ook nog eens altijd alle prijsjes sponsort dus dan moeten we luisteren. Zo werkt dat nu eenmaal wie betaald bepaald. ( gekkigheid, is ff een kleine steek richting wat op en aanmerkingen van onze jury intern, lat maar waaien het is zondag ochtend vroeg. )

Toch wel een wat moeilijker onderwerp gezien de deelname echter met wat een paar top sfeer plaatjes ertussen.

In volgorde van deelname. Deze keer hebben we als jury afgesproken per foto commentaar te geven, aangezien we alle drie een eigen stijl van schrijven hebben mogen jullie zelf uitvinden wie / wat becommentarieerd

Hoontje,
-Leuke scene, leuke details, origineel bedacht....maar mijns inziens voldoet de foto niet aan het thema. Iets te vergezocht helaas.
- Onder het moto "kut ik heb geen lokloods ff improviceren" . leuk gevonden.
- Mijn gedachte, de uitdaging is met een hele korrel zout genomen want in en rond wordt hier uitgelegd als op weg naar. Echter een orginele gedachte, fototechnisch had je beter je camera een iets lager stand punt kunnen geven want nu focust je camera op de rijdraden waardoor zowel je 6400 als je 1600 heel inscherp worden.

Lemland.
- Alles is in orde hier. Opdracht goed uitgewerkt qua thema. De foto is goed, sfeervol genomen in een leuk perspectief. Alle mooie details komen zo volledig tot hun recht.

- Helemaal af, je kan de olie bijna ruiken
- top stukje scenery waarbij niet alleen de sfeer voelbaar is maar ook duidelijk de liefde van de bouwer voor details. Enige puntje van kritiek. Standpunt van de camera die openslaande deuren zijn vervormd tot iets zeg het maar wat het moet zijn vanwege de focus meer op de blauwe acts. Volgende keer vanuit een andere positie misschien ? dat je alle details duidelijk heb of dingen achterwege laat.

Wim.
-Tja, deze baan is nog lang niet af. Was ie dat wel geweest was het een serieuze kanshebber geweest voor plek #1. De foto staat ondanks het genoemde wel voor mij op plek 3 want het gaat hier wel om een lok loods. Dit is bij de resterende foto’s niet zo.
- nog ff een jaartje bouwen en hij staat op 1.
- ook mijn gedachte was nog niet af dus zal hier niet verder over uitweiden. Wim volgende keer je camera iets minder kantelen en een positie iets verder weg kiezen, het perspectief klopt niet helemaal vanwege je positie.

Joep-N
- Mooie scene, maar de foto is van een niet al te beste kwaliteit. Verder weinig commentaar.
- Dass war mal... mooie sfeerfoto van verpaupering
- Joep mijn gedachte was heerlijke vergane glorie in locaties als deze moet je eens proberen om de put als middel punt te kiezen, onderste gedeelte op 1/3 van je foto en dan in een positie nemen dat hij rechts bovenin verdwijnt dan krijg je een mega diepte in de foto.

cc-72000
- De foto heeft niks te maken met een lok depot. Helaas. Het verhaaltje eronder helpt ook niet echt, jammer genoeg
-???????
- Hoewel ik me kan inleven met het enthousiasme van CC , sterker nog zonder het verhaaltje had de foto me helemaal niets gezegd. Het probleem van binnen naar buiten fotograveren is hier heel duidelijk, de aandacht trekt naar de vieze ruiten en de rest erom heen is te donker om te weten wat het is.

JanCK.
-Het schort nog wat aan detail hier en daar. Ook is de foto erg donker. Toch is de sfeer wél goed, mede door het lampje in de loods
- Leuke sfeer, maar mij te steriel, kan geen olievlekje of stof ontdekken. Plasticlook aan de binnenkant lokloods
- Jan, de liefde voor detail straalt er vanaf, echter het is nog niet helemaal af, rails ballasten, spulletje nog iets verweren en het is dan echt af. De foto is iets wat aan de donkere kant, misschien een iets langere belichtings periode nemen,

Goed dan de uitslag


Totaal
deelnemer Lemland 400
deelnemer Jan CK 345
deelner Hoontje 260
deelnemer Wim 260
deelnemer Joep-N 260
deelnemer CC72000 150

Lemlandjes van harte gefeliciteerd met deze mooie eerste plaats, je was van zowel het publiek als van alle jury leden apart DE favouriet. Neem even met Hans contact op hoe het prijsje jou kant op komt normaal is het afhalen Lochem  want dan kan hij je nog persoonlijk feliciteren.

gr. Maurits


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Uitslag foto wedstrijd Maart

Bericht door Wim »

Lemland (Bart) van harte gefeliciteerd!

Overige deelnemers: Dank voor jullie deelname.

Volgende keer? We wachten het thema weer af!


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4078
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Uitslag foto wedstrijd Maart

Bericht door Ad_M »

Bart, van harte!

Andere deelnemers ook bedankt, het is met veel plezier dat we er naar kijken
Op naar de volgende fotowedstrijd, ben benieuwd wat voor moois het nu weer gaat worden

Mvg,
Ad en Geordie


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Uitslag foto wedstrijd Maart

Bericht door BenQ »

Bart,
Gefeliciteerd met de eerste plaats. :)

Maurits,
Waarom heet deze uitslag "Uitslag foto wedstrijd Maart" terwijl het draadje waar het over gaat "Foto wedstrijd Maart 2014" en/of "Fotowedstrijd April" heet.
Beetje verwarrend. :?


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

JanCK
Berichten: 442
Lid geworden op: 14 nov 2013 13:18
Locatie: Den Haag

Re: Uitslag foto wedstrijd Maart

Bericht door JanCK »

Allereerst natuurlijk: Bart, van harte gefeliciteerd, de terechte winnaar. Achter jouw foto en met nog zo veel stemmen als tweede te eindigen, beschouw ik als een hele eer.

Ik dank iedereen die op mij heeft gestemd waardoor ik opnieuw een tweede plaats heb bemachtigd. Ik ben daar heel erg blij mee. Ook met jullie commentaar. Mijn baan is nog volop in ontwikkeling, maar het lijkt me te lukken om de sfeer die ik wil realiseren ook werkelijk op te roepen. Ik ga enthousiast verder met bouwen, want dat nog laaaaang niet alles af is, dat is duidelijk.

Groet,
Jan


Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Uitslag foto wedstrijd Maart

Bericht door Hoontje »

Lem en consorten proficiat met deze mooie overwinning!!!

Heren Jury,

Dank voor de feedback. Kan er zeker wat mee.

Allen,

Dank voor jullie stem/steun. Erg leuk te zien dat je toch nog stemmen krijgt met een zeer vrije interpretatie van het thema. :)

Groet,

Hoontje


Gebruikersavatar

JanCK
Berichten: 442
Lid geworden op: 14 nov 2013 13:18
Locatie: Den Haag

Re: Uitslag foto wedstrijd Maart

Bericht door JanCK »

Hoontje schreef:Erg leuk te zien dat je toch nog stemmen krijgt met een zeer vrije interpretatie van het thema.
Klopt. Ik vond en vind jouw invulling van het thema bijzonder origineel. Als er een originaliteitsprijs was, dan kreeg je die zeker.


Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Uitslag foto wedstrijd April

Bericht door Lemland »

Zo, wat verlaat vanwege familieomstandigheden en ook nog twee reizen tussendoor (we posten dit vanuit Tsjechie): iedereen bedankt voor de lof en felicitaties!
Volgende keer vanuit een andere positie misschien ?
Daar was helaas geen ruimte voor. Deze prent was genomen met een camera met een body en objectief en stond nu op een fragiel gaashekje van het oliedepot :-) Vorige plaatjes waren door een blackberry genomen. Dan heb je veel ruimte maar ook veel mindere beeldkwaliteit.
Neem even met Hans contact op hoe het prijsje jou kant op komt normaal is het afhalen Lochem  want dan kan hij je nog persoonlijk feliciteren.
Gaan we doen, zal wel eind volgende maand worden op zijn vroegst.

Bart


Gebruikersavatar

joep-N
Berichten: 153
Lid geworden op: 03 mei 2012 14:17
Locatie: Mierlo

Re: Uitslag foto wedstrijd April

Bericht door joep-N »

Beter laat dan nooit:
Bart van harte !

en @ Maurits - bedankt voor de feedback. Hoewel jouw laatste punt natuurlijk verondersteld dat je binnen
kunt komen én dat dat ook nog redelijkerwijs veilig is - dat was hier (Neubrandenburg) niet het geval......

Maar misschien zoiets?? ;)

Fotootje
Laatst gewijzigd door joep-N op 29 apr 2014 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.


Groet,
Joep

Periode 3 - DR5000 / Multimaus - OC32 - Rosoft - iTrain
diorails
Gebruikersavatar

JanCK
Berichten: 442
Lid geworden op: 14 nov 2013 13:18
Locatie: Den Haag

Re: Uitslag foto wedstrijd April

Bericht door JanCK »

joep-N schreef:Maar misschien zoiets?? ;)
Wauw! Nu weet ik helemaal zeker dat ik die hele serie wil zien. Die foto is prachtig: publieksprijs!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Uitslag foto wedstrijd April

Bericht door Maurits71 »

inderdaad, deze foto heeft bijna alles ( op 2/3 was 100 punten )


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Uitslag foto wedstrijd April

Bericht door Chris83 »

Ik ben ook wel benieuwd naar die foto serie Joep.


Groeten Chris
Gebruikersavatar

joep-N
Berichten: 153
Lid geworden op: 03 mei 2012 14:17
Locatie: Mierlo

Re: Uitslag foto wedstrijd April

Bericht door joep-N »

Ik ga ermee aan de slag - en met een beetje geluk staat ie na het weekend op mijn website (het
zijn er nogal wat, dus om dat hier te uploaden weet ik niet of dat zo'n goed idee is).
En dan probeer ik Neubrandenburg en Strahlsund ook nog mee te laten lopen - maar misschien ben ik nu
te enthousiast :? :shock:
Laatst gewijzigd door joep-N op 29 apr 2014 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.


Groet,
Joep

Periode 3 - DR5000 / Multimaus - OC32 - Rosoft - iTrain
diorails
Gebruikersavatar

joep-N
Berichten: 153
Lid geworden op: 03 mei 2012 14:17
Locatie: Mierlo

Re: Uitslag foto wedstrijd April

Bericht door joep-N »

Goh - het gaat een keer sneller dan verwacht :lol:

Bw Aachen West


Groet,
Joep

Periode 3 - DR5000 / Multimaus - OC32 - Rosoft - iTrain
diorails
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3600
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Uitslag foto wedstrijd April

Bericht door maarten »

Gaaaf!! Thanks! :)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Uitslag foto wedstrijd April

Bericht door Wim »

Erg gaaf die foto's Joep :o

Bedankt voor het delen hiervan!


Gebruikersavatar

JanCK
Berichten: 442
Lid geworden op: 14 nov 2013 13:18
Locatie: Den Haag

Re: Uitslag foto wedstrijd April

Bericht door JanCK »

Schitterende serie, Joep. Bedankt!
Jan



FidOo
Berichten: 5639
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Uitslag foto wedstrijd April

Bericht door FidOo »

Bart, van harte met je overwinning.

Mijn stem ging tussen jouw en Alwin. Ik vond die van Alwin erg origineel uitgevoerd, maar zoals aangegeven net een tikkie te ver weg van de opdracht.
Jouw foto was gewoon erg overtuigend.

@ Joep, geweldige fotoserie zeg!! mooi


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Traibergen
Berichten: 595
Lid geworden op: 25 aug 2013 18:20

Re: Uitslag foto wedstrijd April

Bericht door Traibergen »

Wanneer komt er eigenlijk weer een nieuwe fotowedstrijd?


Plaats reactie