N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu za jan 20, 2018 22:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 25, 2017 11:54 

De genoemde prijzen zijn mijn eigen prijzen, ik lever de locs zelf namelijk ook. Maar ik ga niet beconcurreren met Hans. Het is ook niet mijn handel om locs te verkopen, ik hou daarom adviesprijzen aan. Ik biedt het als service aan om locs te leveren met de digitale support die gewenst is. Ik moet daarom ook meer hebben van de support en de service die erbij komt kijken.

Ik verkoop de locs vaak als Special of als Digital. Je betaald dan de loc en de decoder en krijgt de arbeid en inregelen gratis. Dat is goedkoper en efficiënter dan de loc ergens anders halen en dan bij mij brengen om om te laten bouwen.

Stukje service dus :)

Groetjes

Domburg Train Support

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 27, 2017 14:59 

Rinus,

De twee te vast aangedraaide schroefjes in de bodemplaat zouden bij mij ook wel eens de oorzaak van een ander probleempje geweest kunnen zijn.

In het naar beneden-lopende spoor van mijn helix zaten 2 lassen aan een kant niet helemaal "dicht (ik gebruik flex-rails). Geen van de andere locs heeft hier ooit een probleem gehad maar de BR82 liep steevast op deze punten met de voorste as uit de rails. Ik heb de lassen inmiddels aangepast en daarmee het probleem opgelost maar met wat meer vering in die voorste as was er misschien helemaal geen probleem geweest.

Martin,

Natuurlijk vind ik het leuk dat je me wilt verrassen, maar bij enige twijfel moet je toch maar een locbuffer inbouwen.

Met groet,

Ben

PS. Ik wens een ieder die dit leest een fijne jaarwisseling goed en vooral gezond 2018.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 12, 2018 23:03 

Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor mijn eerste ervaringen met de BR82 van Piko, maar omdat dit draadje al gestart was, toch maar hier. Mocht iemand dit willen verplaatsen, ga je gang.
Deze loc net aangeschaft bij Hans, af fabriek digitaal en met geluid. Op dat moment z'n enige exemplaar in de winkel (vitrinekast), omdat de rest al was ingepakt voor Rijswijk. Nog geen seconde spijt. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Wat een prachtig exemplaar, zowel kwa uitvoering, kwa geluid als kwa rijgedrag.
Met name v.w.b. dat laatste had ik voor de aanschaf enige zorgen: ik heb ook een BR94 met dezelfde as-indeling, al wat ouder en van Fleischmann (nr 7094), maar die veroorzaakt regelmatig op diverse wissels (Kato) kortsluiting. Vermoedelijk doordat de wielen iets teveel speling hebben. En al zijn de Kato hartstukken geleidend, deze BR94 had ook een locbuffer nodig.
Niets van dat alles bij de Piko BR82. Hij kruipt voorbeeldig, ook over de wissels. Wel heb ik op aanraden van 1zu160 de buitenste twee schroeven van de bodemplaat een volle slag los gedraaid, maar of dat nou nodig was? Deze schroeven waren overigens bij mijn exemplaar al een halve slag los gedraaid.
Ik heb ook het geluid ietsje zachter gezet, maar dat is een kwestie van smaak.
Kortom: een prima loc voor een prima prijs.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur