Domburg Train Support Nieuwsbrief januari 2016

Domburg Train Support
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Domburg Train Support Nieuwsbrief januari 2016

Bericht door martindomburg »

Nieuwsbrief januari 2016

Geachte abonnee,

Allereerst wil ik jullie allemaal een gezond en gelukkig 2016 wensen!!

2015 zit erop en ik mag terugkijken op een succesvol eerste seizoen. Ik heb in maart de inschrijving gedaan bij de KvK en ben sindsdien legaal losgelaten. Naast de bekende ombouwservice ben ik ook vertegenwoordiger van Dinamo en Sprog geworden en heb ik mijn eigen elektronica in de markt gebracht zoals de relaisprint HPP4 en de voedingsprint VSP. En daarnaast ook innovaties zoals de LocBuffer en de mobiele ombouwservice. Maar de meest populaire innovatie is verreweg de MDF servobeugel geworden. Hiervan zijn er inmiddels al meer als 1000 stuks in omloop!

Ik zal geheid een aantal belangrijke items vergeten maar dat is niet zo gek omdat sinds de geboorte van Domburg Train Support ik de mogelijkheid heb gekregen om al mijn ideeën werkelijkheid te maken. En dat lukt me tot dusver aardig goed, zo ben ik onlangs begonnen met het geven van workshops voor beginners. En dat is voor herhaling vatbaar gebleken. Daarom heb ik het aanbod van workshops uitgebreid en verbeterd naar de wens van de klant. Voor schappelijke prijzen, iets waarvoor ik garant wil blijven staan, probeer ik een kans te bieden om over de drempel te komen waar veel beginnende modelspoorders tegen aan lopen.

Samen met de workshops en mijn aanwezigheid op beurzen en evenementen zal DTS ook in 2016 een serieuze naam blijven in het digitale wereldje. Nu wordt me steeds vaker gevraagd of ik al nadenk over het opgeven van mijn baan en het openen van een winkel. Daarover kan ik duidelijk zijn dat ik daar geen intentie toe heb. Want in onze hobby is het heel leuk als je groot bent, maar vaak leuker als je gewoon jezelf blijft. Ik probeer groot te worden door klein te blijven.

In 2016 wordt een spannend jaar voor mij. Het jaar waarin Station N-spoor het levenslicht zal gaan zien. Het is 1 ding om een goed idee te hebben en om anderen ervoor enthousiast te maken. Maar op 28-29 mei moet het ook nog eens waarheid gaan worden. De inschrijvingen lopen erg goed, de banen stromen binnen en ook de vrijwilligers melden zich aan. Inmiddels zijn wij een officiële vereniging geworden met inschrijving bij de KvK en met een half jaar te gaan is de spanning al te voelen. Ik hoop natuurlijk op duizenden bezoekers en schitterende recensies, maar goed, mei 2016 dan gaat het gebeuren.

Maar de komende maanden gaat er nog genoeg gebeuren. Zaterdag 16 januari sta ik weer met de demobaan in Houten. De demobaan heb ik de afgelopen weken voorzien van scenery en de baan zal aangestuurd gaan worden met iTrain 4.0. De afgelopen periode ben ik druk geweest met het testen van de nieuwe Dinamo software die 128 stappen en 24 functies ondersteund in samenwerking met iTrain 3.3.3. Deze testen zijn momenteel afgerond en de Dinamo firmware is vrijgegeven voor de RM-U/C, TM-H en TM44. iTrain 3.3.3 wordt momenteel afgerond door Xander en dan wordt deze ook beschikbaar. De grote modelbaan ligt voorlopig stil omdat ik nu verder ga met het aansluiten van de tweede schaduw laag. Het vervolg hiervan zal te zien zijn op de diverse forums.

Ondertussen ga ik verder met testwerk middels mijn demobaan. Hierop zal ik pre-testing gaan doen met het nieuwe iTrain 4.0. In deze versie zullen vele nieuwe toepassingen verwerkt zijn zoals programmeren, schakelbord controle en vele meer. iTrain 4.0 zal dus al vanaf 16 januari bij mij op de demobaan te zien zijn!!!

Zoals jullie lezen gaat 2016 veel in petto hebben voor ons, in maart besta ik 1 jaar en dat vraagt om speciale acties in de maand maart! Om 2016 alvast in de leiden heb ik onlangs de website uitgebreid met diverse informatie. Zo staan alle informatieve pagina’s bij elkaar onder "informatie" en zijn er pagina's bij gekomen. Op deze pagina's vindt u informatie over mijn eigen producten en die ik vertegenwoordig. Maar ook de workshops en eindelijk ook online de handleidingen!

Met vriendelijke groet

Martin Domburg


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Workshops 2016

De workshops 2016 zijn bekend!!!Ook volgend jaar kan u bij mij terecht voor diverse workshops. Op de lijst staan:

4x Digitaliseren voor beginners
4x OC32 voor beginners
2x Dinamo Plug & Play
2x iTrain starters
4x Relaisschakelingen voor Dinamo

Kijk snel op onze pagina voor meer informatie of reserveer een plekje in de webshop. De aantal deelnemers zijn gering gehouden en de workshops beginnen al in februari!!

Klik hier voor meer informatie

De workshop Dinamo Plug & Play is de eerstvolgende workshop op 6 februari. Hierin laat ik u kennis maken met het Dinamo systeem en zijn principe zonder op alle ingewikkelde details in te gaan. Ik laat de werking zien aan de hand van mijn demobaan en na de goed verzorgde soep met broodjes is er de gehele middag tijd voor alle vragen. Deze kunnen we interactief behandelen!

Wenst u over te gaan tot aanschaf van Dinamo Plug & Play dan krijgt op de dag van de workshop eenmalig 5% korting op de aanschaf van de startset!! Bij de aanschaf van de startset krijgt u tevens een kick-off bij u thuis op het moment dat ik deze af kom leveren.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dinamo Plug & Play actie 2016

Speciaal in het kader van de workshops heb ik een kortingsactie opgezet voor Dinamo startset Plug & Play. Bij aankoop van een startset Plug & Play krijgt u gratis deelname aan een van de workshops Dinamo Plug & Play, OC32 voor beginners, iTrain starters of Relaisschakelingen voor Dinamo.

Naast de gratis workshop blijft de kick-off gehandhaafd. Bij aanschaf kom ik de set persoonlijk bij u thuis afleveren en krijgt u advies over hoe te monteren en aan te sluiten op maat.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Station N Spoor

Vanaf heden is de website http://www.stationnspoor.nl online!!! Met dank aan Tijn Buijs voor de realisatie. U kunt zich vanaf heden inschrijven als standhouder of vrijwilliger. Maar ook met uw modelspoorbaan of als vereniging met een clubbaan!!

Afbeelding


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VPEB lanceert de RM-C

Nieuws van VPEB: Het nieuwe Dinamo hart RM-C

De RM-C vervangt bij nieuwe leveringen de RM-U P&P.

Afbeelding

Eigenschappen van de RM-C:

Compact ontwerp
Uitsluitend USB-verbinding naar de pc
Uitsluitend RS485 aansluiting voor Dinamo(/MCC) modules
RS485 aansluiting d.m.v. RJ45 en 3-polige connector, naar keuze te gebruiken
Galvanische scheiding tussen USB en RS485 bus
Standaard geleverd in behuizing
Afmetingen 63mm x 65mm x 22mm incl. behuizing

De RM-C draait firmware met dezelfde sourcecode als de RM-U.
Dit betekent dat RM-C en RM-U qua ontwikkeling volledig parallel lopen en dat nieuwe functies die op de RM-C beschikbaar zullen komen ook beschikbaar zijn voor bezitters van de RM-U en RM-U P&P.

Klik hier om naar de webshop te gaan


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bootloader functie TM-H

Een twee jaar geleden heeft VPEB een omruilactie gehouden om de CPU's van alle TM-H blokkaarten om te ruilen voor versies met een bootloader ondersteuning.

Helaas is in dit proces niet meegenomen dat de TM-H geen reset functie heeft om de firmware te kunnen updaten. Dit is echter wel vrij gemakkelijk in te bouwen door een brug te vervangen voor een 4k7 weerstand.

Ik heb het zelf op de volgende manier gedaan, naast de 4k7 weerstand heb ik met twee losse draden een pinheader gezet zodat ik simpel met een jumper de TM-H kan resetten.

Aan de hand van dit gemis heeft VPEB een handleiding online gezet:
http://www.vpeb.nl/ondersteuning/documenten-dinamo/

Ik ga zelf een beknopte howto online zetten op het dinamousers.net forum binnenkort.

Zie je het niet zitten om dit zelf te doen? Dan kan u uiteraard ook bij mij terecht hiervoor. Ik doe eventueel direct uw firmware updaten naar de laatste versie.

De kosten voor de service zijn € 10,-
Voor de materialen vraag ik per TM-H € 1,-
Verzendkosten zijn indien gewenst € 9,95

U kunt uw printen langsbrengen op de beurs in Houten 16 januari of de printen naar mij opsturen.

Afbeelding

Afbeelding


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Handleiding LocBuffer

Naast de HPP4 heeft ook de LocBuffer vanaf nu een handleiding. Deze kunt u downloaden in de handleidingen sectie op de website.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Software updates

Met enige regelmaat verschijnen er nieuwe updates online. Hier een selectie van de gratis updates:

iTrain 3.3.2 http://www.berros.eu/nl/itrain/installation.php

Diverse bugfixes op het huidige iTrain 3.3.1



DecoderPro 3

Diverse verbeteringen en nieuwe decoders

http://jmri.sourceforge.net/download/in ... l#prod-rel


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tot zover de nieuwsbrief van januari, ik hoop jullie allen de komende beurs in Houten zaterdag 16 januari te mogen groeten. En anders wellicht op Rail 2016.

Met vriendelijke groet

Martin Domburg

Domburg Train Support

http://www.domburgtrainsupport.nl

Afbeelding


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Plaats reactie