Nieuw forumlid: Mrtrainn

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Mrtrainn
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jan 2017 14:27

Nieuw forumlid: Mrtrainn

Bericht door Mrtrainn »

Beste forumleden,

Volgens goed gebruik, wil ik me ook even voorstellen als nieuwbakken n-spoor-forumlid. Mijn naam is René (gebruikersnaam Mrtrainn), 51 jaar en sinds mijn 6e jaar besmet met het modelspoorvirus.
Mijn eerste kennismaking met de trein: een doos vol modeltreinen in schaal H0 van Jouef, gekregen van een oom. Hiermee heb ik me jarenlang vermaakt, met het bouwen van diverse baantjes.
Helaas was er weinig ruimte in huis en moest ik de rails telkens demonteren. Bovendien was de ondergrond (hoogpolig tapijt) geen ideale plek voor modeltreinmotoren, wat veel ergernis met zich meebracht.
Op mijn 12e heb ik de H0 schaal ingeruild voor een nieuwe startset N-spoor (Fleischmann Piccolo). Mijn vader maakte toen een opklapbare treintafel tegen de wand van mijn slaapkamer. Vanaf dat moment ben ik gaan bouwen aan mijn eerste modelbaan.
Sindsdien heb ik, mede door mijn contacten bij de Friese Modelbaan Club, veel bijgeleerd. Daarna heb ik door omstandigheden (studie, kinderen, werk) weinig tijd gehad voor de hobby.
Sinds afgelopen jaar ben ik weer actief bezig, zowel in N-spoor (analoog, op zolder) als G-spoor (digitaal, in de tuin).
Ik hoop hier op het forum nog een hoop te leren en vooral leuke ideeen op te doen.


Groet,

René.
____________________________________
(N-spoor op zolder ('Skevestadt' / 'Het Coronabaantje'), LGB in de tuin)
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Nieuw forumlid: Mrtrainn

Bericht door maarten »

Welkom op dit forum René!


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Nieuw forumlid: Mrtrainn

Bericht door Wablo »

Rene,
Ook vanaf deze kant welkom op het forum, die treinen werken inderdaad verslavend :mrgreen:
groetjes,
Bert


Gebruikersavatar

mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Nieuw forumlid: Mrtrainn

Bericht door mikey »

Welkom bij de rest van de verslaafden René ;)


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Plaats reactie