Hoi

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Harri
Berichten: 194
Lid geworden op: 04 nov 2016 11:52

Hoi

Bericht door Harri »

Enige tijd geleden heb ik me hier aangemeld en ik zal me nu even voorstellen.
Mijn naam is Harri, 41 jaar oud en onlangs ben ik weer fanatiek met de n-spoor hobby begonnen. Wegens ruimtegebrek ben ik rond mijn 14e overgestapt van H0 naar N zodat er op dezelfde ruimte wat leuker gereden kon worden, dit was in de tijd dat er zelfs bij Bart Smit nog ruim keus was in rijdend materieel en gebouwen.

Een paar jaar terug heb ik al een herstart-poging ondernomen met een digitale starset met Locboss van Fleischmann, maar door een te steile helling en wat andere bouw tegenslagen is dit gestrand.
Om de zaak een nieuwe boost te geven heb ik onlangs geïnvesteerd in een nieuwe startset met Multimaus zodat er meer functies en wissels aangestuurd kunnen worden. En er is inmiddels een Fertiggelände van Noch in opbouw om de voorgaande problemen te tackelen, beter een standaard baan die gebruikt word dan grootse plannen die weer stranden.
De baan word in een houten frame met poten geplaatst waar ik een kap overheen kan zetten zodat de zaak redelijk stofvrij blijft, makkelijk schoon te maken is, en bescherming bied tegen beschadigen. Tevens kijkt mijn vriendin zo niet tegen mijn spullen aan wanneer ik weg ben voor mijn werk.

Om mezelf een beetje te beschermen (ik vind eigenlijk alles mooi van tijdperk III tot VI) heb ik besloten om tijdperk IV aan te houden, momenteel heb ik alleen nog diesels maar ik twijfel nog of ik ook e-loks neem. Een bovenleiding komt er sowieso niet, maar bij MiWuLa rijden de locs ook met de pantograaf naar beneden dus wat dat betreft.......
Laatst gewijzigd door Harri op 17 jun 2020 08:11, 2 keer totaal gewijzigd.


DB diesels, tijdperk IV
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Hoi

Bericht door OBBinN »

Welkom en succes met het geknutsel. Zelf heb ik ook de overstap van H0 naar N gemaakt om meer te kunnen met dezelfde ruimte. :)


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoi

Bericht door Ronald2016 »

Veel plezier met de bouw en veel lees plezier.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Hoi

Bericht door maarten »

Welkom Harwil. Gewoon rijden met treinen waar je blij van wordt. Modelspoor is voor velen een leuke hobby omdat iedereen dat anders invult. De een kickt op correcte samenstellingen, de ander is een bouwer en weer een ander is leip van dienstregelingen. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

EdwinB
Berichten: 582
Lid geworden op: 09 okt 2011 10:36
Locatie: Den Helder

Re: Hoi

Bericht door EdwinB »

Veel plezier en welkom op dit leuke en behulpzame forum...... :D


Met vriendelijke groet,
Edwin

Ik bouw aan Zugeheim2

zita
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 nov 2016 13:43
Locatie: Zuid Holland

Re: Hoi

Bericht door zita »

Welkom, en geniet vooral van wat je zelf wil.



Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Hoi

Bericht door Wablo »

Harwil,
Ook vanaf deze kant welkom op het forum, succes met de bouw van je nieuwe baan,
groetjes,
Bert



Onderwerp starter
Harri
Berichten: 194
Lid geworden op: 04 nov 2016 11:52

Re: Hoi

Bericht door Harri »

Dank, gaat helemaal goed komen. Binnenkort weer op training in Bremen, dus dan maar weer even langs Lippe :D


DB diesels, tijdperk IV

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Hoi

Bericht door Raymond (UK) »

Welkom Harwil,

IV, vind ik zelf ook erg mooi.

Gewoon doen wat je zelf wilt toch.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Plaats reactie