Aangenaam.

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Folkert van Wijk
Berichten: 1158
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Aangenaam.

Bericht door Folkert van Wijk »

Even Voorstellen:
Ik ben Folkert en samen met mijn vrouw denken we er al een tijdje over om eens een kleine spoorbaantje te maken.
Mijn vrouw houd erg van de bergen, van treinen en van haar Blokker Typisch Holland winter en kerst landschapjes.
Daarnaast houd ze van detectives die zich in het verleden afspelen zoals inspecteur Poirot, Sherlock Holmes, Miss Marple, ets.

Ikzelf ben semi professioneel historicus en heb in het verleden wel aan modelbouw en het maken van Diorama's op schaal gedaan.
Het meeste plezier haal ik uit het maken landschappen van het schilderen van figuurtjes tot aan het maken van mijn eigen boompjes.
Daarnaast zie ik het als een uitdaging om eigen zo perfect mogelijke historische en esthetisch aansprekende werelden te scheppen.

Afgelopen kerstvakantie hebben we een treinreis door Zwitserland gemaakt
Die vakantie heeft nu weer het spoorbaan vuurtje aangewakkerd en zijn we dus verregaande plannen en ideeën aan het uitdenken.

Ons spoorbaantje word klein iets van 50 x 90 cm en gaat waarschijnlijk in de woonkamer komen, De grootste kunst word dus het inpassen of juist schrappen van allerlei ideeën.
In eerste instantie wilde we iets met periode I gaan doen, maar om de mogelijkheid te hebben een tandrad baan en kabelbaan te kunnen toevoegen, zijn we inmiddels geswitcht naar periode II

Intussen ben ik al druk online winkels aan het afzoeken en het lezen op forums van wat er zoals mogelijk is.
Nu al is dit forum een grootte hulp en hoop ik door nu lid te zijn en vragen te kunnen stellen nog meer van jullie ruime kennis gebruik te kunnen maken.



walter
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 okt 2010 19:01

Re: Aangenaam.

Bericht door walter »

Welkom Folkert,
Ik ben reuze benieuwd wat het gaat worden. Ik ga je zeker volgen.

Groeten,
Walter


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Aangenaam.

Bericht door Hans »

Hallo Folkert,

Welkom op het forum.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Aangenaam.

Bericht door maarten »

Welkom op het forum Folkert! Leuk om te horen dat jullie het allebei leuk vinden, dat zie je niet zo vaak. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Folkert van Wijk
Berichten: 1158
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: Aangenaam.

Bericht door Folkert van Wijk »

Dan jullie wel.


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Aangenaam.

Bericht door Krab »

Welkom Folkert op het N - forum .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Aangenaam.

Bericht door Ronald2016 »

Welkom en veel plezier met het bedenken en bouw van de baan.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Plaats reactie