Hallo allemaal!

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Hallo allemaal!

Bericht door Merijn »

Hallo allemaal!

Al lange tijd snuffel ik als gast rond op dit forum en wordt elke keer weer verrast door alle nuttige tips en informatie die ik hier lees en alle prachtige modelbanen die hier op het forum te zien zijn. Nu ik als herbeginnende tapijtrijder weer rustigjes met de hobby ben begonnen leek het me leuk om lid te worden van jullie forum en ook actief mee te gaan doen. Bij deze!

Ik ben Merijn, 37 jaar, architect van beroep, getrouwd, 2 kinderen en als sinds mijn 15e (als ik mij het jaartal goed herinner) N-spoorder. Toen kreeg ik voor mijn verjaardag mijn eerste Minitrix-startset met het bekende spoorovaaltje met inhaalspoor en als rollend materieel de NS2200-nepper en drie goederenwagens. Al snel kwam daar aardig wat goederenmaterieel bij en ik denk twee jaar later de grote Minitrix-startset met een dubbelpolig ovaal, de NS1100 met drie plan E's. We konden nu ook een serieuze passagiersdienst beginnen. Zelfs heb ik nog een begin gemaakt aan een vaste baan maar op een gegeven moment door studie en andere interesses werd de boel uiteindelijk ingepakt en vervolgens lange tijd niet meer aangeraakt. De interesse voor treinen klein en groot is wel altijd gebleven.

Ruim een jaar geleden kwam ik bij toeval op een jullie wel bekende veilingsite terecht en heb in een opwelling toen voor een goede prijs een Berlijns blauwe NS1300 van StarTrain aangeschaft. Vervolgens mijn treinenspullen weer eens tevoorschijn gehaald en afgestoft en zo is het balletje (treintje) weer gaan rollen.

De collectie rollend materieel, en dan vooral de goederenwagens, bleek bij nadere inspectie een bonte verzameling van tijdperken en maatschappijen. Vroeger maakte ik me daar kennelijk minder druk om maar nu is het een mooi moment om de boel af te stoffen, op te poetsen en te saneren. Als eerste werd de de Minitrix 2200-nepper ingeruild voor de mooie bruine Piko 2200, de versie met NS-logo.
Al snel volgde nog een StarTrain 1300, nu in grijs-geel en de eerste grijs-gele 2200 wordt binnenkort verwacht. Ook in het goederenwagenpark is er inmiddels vernieuwd: een viertal Eaonos-sen van Hobbytrain, een set Gbs-en van Minitrix, de bruine Fal-s Kalkwagens & wat Res-en van Fleischmann en nog wat meer Nederlands spul.

Gezien wat ik al heb aan materieel en het type treinen wat ik leuk vind om mee te rijden ben ik nu vooral aan het verzamelen in periode IV, met uitloop in V. Ik vind dit een mooie, diverse periode. De E- en D-locs rijden nog in bruin/blauw én in grijs-geel. De treinstellen in groen en in geel. Je kan met bonte buurtgoederentreinen rijden maar ook met containertreinen. Veel passagierstreinen rijden nog met getrokken materieel. Kortom, genoeg afwisseling. Nu zal de focus vooral liggen op het langzaam opschonen en uitbouwen van mijn collectie met 100% NL-materieel. Verder probeer ik minimaal één keer in de maand een rondje ‘roesttijden’ in te lassen op de eettafel en wanneer het uitkomt leg ik een grotere baan op de woonkamervloer.

Ik hoop nog veel van jullie bijdragen op dit forum te leren en uiteraard te genieten van al het moois op dit forum.

Met vriendelijke groet,

Merijn


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA

MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Hallo allemaal!

Bericht door MadSeven »

Welkom Merlijn!


Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Ronald2016 »

Welkom, en veel plezier.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Hoontje »

Hallo,

Altijd leuk nieuwe NS-rijders hier te treffen. :D

Veel plezier en succes met de hobby!

Groetjes,

Hoontje



erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Hallo allemaal!

Bericht door erik-n-fan »

Welkom! Inderdaad, NL-rijders ... hoe meer hoe beter!


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Hallo allemaal!

Bericht door OBBinN »

Welkom!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

velds
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 jan 2018 07:46

Re: Hallo allemaal!

Bericht door velds »

Welkom, nog een ns rijder erbij.


De bouw van mijn baan op het forum: baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Merijn »

Dank jullie wel!


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Hans »

Hallo Merijn,

Leuk zo'n uitgebreide introductie.
Welkom op het forum.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Krab »

Welkom Merijn op het N - forum .
Leuk dat je Nederlands rijder bent op dit gezellige forum .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

TonN
Berichten: 411
Lid geworden op: 26 feb 2016 11:11

Re: Hallo allemaal!

Bericht door TonN »

Welkom

Heb gelijk een vraag. Wat kunnen wij leren van een architect? Kijk je door je beroep of opleiding iets anders tegen de modelbouw aan dan anderen?


Plaats reactie