Herintreder... Geo met Kato

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
GeodV
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2018 15:38

Herintreder... Geo met Kato

Bericht door GeodV »

Dag allemaal, ik ben Geo (67) en ben sinds een paar weken weer terug tussen de rails.

Nogal een wisselende 'carriere' op modelspoorgebied - eertijds in de 80's fanatiek Bemo RhB rijder
op een grote zolderbaan van ca 35 strekkende meter. Totdat er verhuisd moest worden :)
Een paar kuub hout, gips, triplex, kippengaas en duizenden nietjes moeten verwijderen...
Dat was even genoeg.

Jaren bezig geweest met andere hobbies, zoals modelvliegen en 'gewone' plasticmodelbouw, ook
een tijdje reviews en modellen gemaakt voor een Engels modelbouwforum.
Enkele jaren geleden ook weer aan de gang met een Engelse 00 baan. Na een poosje toch ontevreden over
de beperkte ruimte, de rijkwaliteiten van het merendeels oudere materieel, en het te bereiken realisme
en alles weer van de hand gedaan.
RC auto's was het volgende project, mijn gezondheid stelt me nog wel enigszins in staat met plezier met mijn
hond te wandelen, maar daarnaast ook nog achter een crawler / scaler aansjokken werd me toch te gortig...
Wel veel plezier beleefd aan het bouwen en testen van een aantal terreinwagens en drifters, de laatste staat
nu ook te koop.

Kortgeleden opnieuw met treinen begonnen, eerst met een set 2e hands Z spoor, omdat dat lekker klein is,
de kwetsbaarheid van mn de rails, de gebruikte treinen en de beperkte keuze in (Zwitsers) materieel deed me
toch (weer) besluiten wat verder te kijken. Toch maar weer Bemo...? Daar heb ik de ruimte niet voor.
Als mooi alternatief nu begonnen met een Kato N baan.
Lekker robuust spoormateriaal, en werkelijk schitterende modellen in 1 op 160 ( eigenlijk 1/150 ).
Nu bezig met verzamelen van genoeg spullen om een bescheiden baantje te kunnen bouwen op een stevige partytafel
van 180 x 75 cm ( Bol.com 51,-...) , een paar railsets ingekocht, en dat prachtige RhB Allegra setje wat nu proefdraait,
plus een lok en rijtuigen setje Glacier Express onderweg. Nu kan ik Zwitsers rijden op een redelijk beperkte ruimte.
Mooi.

En ja, ik hou van afwisseling en ik ben soms jaloers op mensen die hun hele leven 1 hobby kunnen uitoefenen.
;)


Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Herintreder... Geo met Kato

Bericht door epocheales denken »

Mooi verhaal Geo, voor mij ook heel herkenbaar. Ben ook met modelbouw bezig geweest en RC varen en tanks 1:16.
Jouw plannen klinken heel leuk, plaats wat foto's, daar zijn wij hier op het forum gek op ;)

Heel veel succes met alles, blijf het graag volgen.

Groetjes,

Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Gebruikersavatar

Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: Herintreder... Geo met Kato

Bericht door Redskin »

Hoi Geo, welkom hier én tussen de rails. Geinig; Bemo! Een maat van me heeft dat ook met -in zijn geval voornamelijk- Oostenrijks materieel. Tussen de regels lees ik dat je lekker veel ervaring met modelbouw hebt, zelf heb ik ook RC gebouwd/gereden/gevlogen. Én belangstelling voor Kato en Zwitsers materieel. Lekker wat raakvlakken dus; ik heb de oortjes helemaal gespitst :mrgreen:

Kato maakt geweldige modellen; van de Rhätische Bahn -die Allegra vind ik echt prachtig maar ik houd 't zelf bij 'normaalspoor'- en van voor zover ik weet al het Japans en Amerikaans materieel is de schaal inderdaad 1:150. Van Europees materieel is -met uitzondering dus van de genoemde RhB- de schaal 1:160. Over het railsysteem zijn uiteraard nadelen te noemen maar die vind ik ruimschoots opwegen tegen de nadelen van de veel oudere railsystemen van andere fabrikanten. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over.

Goed, maak ons blij met je plannen en foto's. Ben heel benieuwd! :)


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Herintreder... Geo met Kato

Bericht door Krab »

Welkom Geo op het N - forum .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Herintreder... Geo met Kato

Bericht door Wablo »

Geo,
Ook vanaf deze kant welkom op de site,

gr.
Bert


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Herintreder... Geo met Kato

Bericht door Hans »

Hallo Geo

Welkom op het forum (beetje laat, maar ik ben een tijdje niet op het forum geweest).

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Plaats reactie