Knutselen met de kids

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
WouterX
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jun 2018 15:32
Locatie: Achterhoek

Knutselen met de kids

Bericht door WouterX »

Kinderen en rollend materieel met wielen: altijd succes! Auto's en treinen. Vroeger vond ik het al mooi, en onze kleintjes (peuter en kleuter) vinden het ook prachtig, en helemaal leuk is dat ze ook graag knutselen, net als mijn vrouw.
Dus, de oude modeltrein van stal gehaald, uit mijn eigen jeugd een Minitrix baan met een totaal niet bij elkaar passend zootje aan materieel: een heuse Shinkansen 0 door mijn vader in Japan gekocht in 1984, en van Minitrix de NS1127 en de obligate T3 (die bij mij zowaar analoog op schaal ongeveer de correcte snelheid kan rijden na warmdraaien). Van een echte mooie baan is het vroeger nooit gekomen, het reed maar een serieus landschap was er niet. Tijd voor verbetering en met de knutselhulptroepen zijn we gezamenlijk aan de slag gegaan. Uiteraard mag er niets van dat oude spul weg, dus dat worden 4 banen. Een baantje NS (nu nog een kaal plankje met rails), een japanse baan (idee: model van een tuinbaan), een duitse baan (basisontwerp gemaakt), en een mooi klein eilandje met een ovaaltje voor de kinderen (60x90). Onze oudste verft en gipst lekker mee met haar 4 jaar!
Het kale NS plankje en het eilandje zijn proefbanen voor respectievelijk de digitale techniek en landschap maken. Ik probeer het kostentechnisch wat verantwoord te houden, dus zoveel mogelijk tweedehands spul. Een miskoopje kan er tussenzitten, maar het is dan de sport om toch de oude rommel weer tot leven te wekken en cosmetisch ook wat op te lappen. Onverwoestbaar, die oude Minitrix en Fleischmann dingen, en met een decodertje erin rijden ze toch best mooi. In elk geval goed genoeg voor mij, een beetje realistisch blijven: het is een model.
Kijken hoe ver we komen!


Oefenbaan 1 met de kids: Eiland Edward

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Knutselen met de kids

Bericht door erik-n-fan »

Welkom! Grootse plannen hoor ik, daar kun je samen nog wel even mee bezig blijven!


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Knutselen met de kids

Bericht door Wablo »

Wouter,
Ook vanaf deze kant welkom op de site, met hulp van je vrouw en kinderen moet het deze keer zeker gaan lukken met het landschap, succes.
groetjes,
Bert



Onderwerp starter
WouterX
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jun 2018 15:32
Locatie: Achterhoek

Re: Knutselen met de kids

Bericht door WouterX »

Dank voor de aanmoedigingen, en we zijn al goed op weg met ons eerste echte landschap!


Oefenbaan 1 met de kids: Eiland Edward
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Knutselen met de kids

Bericht door Krab »

Welkom Wouter op het N - forum .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie