Beste mensen, even voorstellen hier
Geplaatst: 29 jun 2018 12:52
Mijn naam is Frits.
Ik ben hier al eventjes om me te orienteren.
Vroeger veel met H0 bezig geweest en wou daar weer mee starten. Maar heb geen zin om avonden boven te zitten.
Dus...dan maar in modules gaan bouwen. Maar....H0 is wel heel groot.
Dus daarom naar Spoor N. Kwa beleving zijn die grotere locs en rijtuigen ander dan bij N spoor.
Om daar toch een idee van te krijgen ben ik naar de beurs in Hilversum geweest.
Mij viel het op hoe soepel alles reed en hoeveel te verkrijgen is op dat gebied en ik zag mensen met mooie mini banen.
Ik heb kato rails en tranformator aangeschaft en wat 2e hands materieel om h.e.e.a. Uit te gaan proberen.
Waarom dan kato rails? In het verleden zat ik altijd te stoeien met die rails van Marklin en op de beurs zag ik te vaak mensen een zetje tegen hun locomotiefje te geven. Verder zijn die kato rails te wheateren en de lasjes weg te laten.
Maar die peco rails ziet er wel heel mooi uit. Lol
Ik ben van plan eerst met een module te beginnen. Met doorgaande hoofdspoor dat weer verder te koppelen is. Een Zijlijntje blijft dan op die module.
Doordat de rails lossen liggen kan ik eventueel digitaal gaan rijden en/of schakelen ook. Maar....dat digitaal denk ik nog over na.
De wissels van kato vergen weinig onderhoud naar het schijnt....zou je die van onderuit kunnen onderhouden? Cq aandrijving vervangen?
Module ga ik mbv plaat en dwarsspanten/schotten maken. Mbv gatzaag kan je simpel sparingen maken.
En verder ga ik hier nog veel meer ideeen opdoen.
Groeten Frits
Ik ben hier al eventjes om me te orienteren.
Vroeger veel met H0 bezig geweest en wou daar weer mee starten. Maar heb geen zin om avonden boven te zitten.
Dus...dan maar in modules gaan bouwen. Maar....H0 is wel heel groot.
Dus daarom naar Spoor N. Kwa beleving zijn die grotere locs en rijtuigen ander dan bij N spoor.
Om daar toch een idee van te krijgen ben ik naar de beurs in Hilversum geweest.
Mij viel het op hoe soepel alles reed en hoeveel te verkrijgen is op dat gebied en ik zag mensen met mooie mini banen.
Ik heb kato rails en tranformator aangeschaft en wat 2e hands materieel om h.e.e.a. Uit te gaan proberen.
Waarom dan kato rails? In het verleden zat ik altijd te stoeien met die rails van Marklin en op de beurs zag ik te vaak mensen een zetje tegen hun locomotiefje te geven. Verder zijn die kato rails te wheateren en de lasjes weg te laten.
Maar die peco rails ziet er wel heel mooi uit. Lol
Ik ben van plan eerst met een module te beginnen. Met doorgaande hoofdspoor dat weer verder te koppelen is. Een Zijlijntje blijft dan op die module.
Doordat de rails lossen liggen kan ik eventueel digitaal gaan rijden en/of schakelen ook. Maar....dat digitaal denk ik nog over na.
De wissels van kato vergen weinig onderhoud naar het schijnt....zou je die van onderuit kunnen onderhouden? Cq aandrijving vervangen?
Module ga ik mbv plaat en dwarsspanten/schotten maken. Mbv gatzaag kan je simpel sparingen maken.
En verder ga ik hier nog veel meer ideeen opdoen.
Groeten Frits