Zal me even voorstellen

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Guarnere
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 sep 2018 08:21

Zal me even voorstellen

Bericht door Guarnere »

Hallo, mijn naam is Stefan ben nu 31 jaar, Ben geboren in Rotterdam en heb in de rook van de havens gewoond tot mijn 13e ongeveer.
Daarna ben ik verhuist met mijn ouders naar Lisse, ja dat plekje met al die bloembollen velden en niet te vergeten Keukenhof.
Ook in Lisse woonde mijn oom die had een H0 Treinbaan liggen altijd heel erg leuk om naar te kijken en mee te spelen. "Kijk een hoe hard dat gaat", natuurlijk geen benul van hoe alles werkte en hoe hard iets moet maar wel plezier in het zien van alle treinen, rails, etc.
Ik kwam dan ook regelmatig bij mij oom op bezoek.
Op mn 21ste had ik het idee van goh anders moet ik het zelf ook maar gaan doen... redelijk wat onderzoek gedaan maar ja die bedragen (als student vrij prijzig), dus uit mijn hoofd gezet en af en toe nog aan gedacht.
Ondertussen verhuist naar Assen samen met mijn vriendin ( zeer binnenkort Vrouw) en er eigenlijk nooit over gehad met haar over modeltreinen.

Tot 2 weken gelden....

Mijn oom is helaas overleden maar heb dus een berg H0 spul gekregen (en nu hoor ik jullie al denken wat doet hij hier dan het is H0) moet het wel delen met 2 broers maar dat vind ik niet er....
Nu heb ik een paar dagen gelden een stukje baan neer gelegd en schoongemaakt ( zat onder de stof van 40jaar en rook van +60 jaar) dus alles werkt niet top.
En toen begon het te kriebelen, van oh dit is leuk naar waar kan ik een baan neerleggen, hoe groot is de kamer, oh daar past het niet echt top, kijken naar een andere schaal, vriendin die dan zegt ja maar je hebt straks een hoop H0 spul en dan denk ik van ja dat klopt, toch maar weer een baantje leggen en kijken of het wel goed blijft lopen, er achter komen dat er toch echt veel rails is wat gewoon niet lekker loopt of lekker op elkaar aansluit. Dan toch weer denken van ja als ik N-spoor pak kan ik in de zelfde ruimte meer dingen kwijt en kan ik leukere lay-outs maken.

En zo ga het dus heel de tijd door.

Maar goed ondertussen een hoop gelezen op forums hier en andere forums, ik ga Zaterdag naar een beurs in Groningen om daar nog meer info in te winnen.
Toch heeft opnieuw beginnen meer mijn voorkeur dan door gaan met spul van 40+ jaar oud, dan word het ook echt van mij en kan niemand nog "zeuren" dat iets nog verdeeld moet worden.

Ik heb een kamer van ongeveer 350L x 290b en deze lengte is zonder deur en bureau die ook nog in de zelfde kamer staat.

Ik zoek hier dus advies over mijn keuze en hoop snel wat meer info te kunnen geven over wat ik ga doen (starten van een blog denk ik).

Groetjes
Stefan


Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2008
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Zal me even voorstellen

Bericht door Bjor »

Hoi Stefan,

Hartelijk welkom. Leuk dat je met N gaat beginnen. Niet dat we hier iets tegen H0 hebben, want dan ben je net zo welkom.
Het is heel goed om op een beurs eens je licht op te steken. Bovendien kun je er soms heel voordelig aan spullen komen.
De ruimte die je hebt is in ieder geval voldoende voor een flinke N-baan in "L " of "U " vorm. Ik ben erg benieuwd naar wat je gaat bouwen, dus laat maar gauw zien, zodra je wat hebt. Baanplannen en foto's; de meesten hier zijn er gèk op :D :D .

Veel succes en vooral: veel PLEZIER! :P

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162

Onderwerp starter
Guarnere
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 sep 2018 08:21

Re: Zal me even voorstellen

Bericht door Guarnere »

Bjor schreef:Hoi Stefan,

Hartelijk welkom. Leuk dat je met N gaat beginnen. Niet dat we hier iets tegen H0 hebben, want dan ben je net zo welkom.
Het is heel goed om op een beurs eens je licht op te steken. Bovendien kun je er soms heel voordelig aan spullen komen.
De ruimte die je hebt is in ieder geval voldoende voor een flinke N-baan in "L " of "U " vorm. Ik ben erg benieuwd naar wat je gaat bouwen, dus laat maar gauw zien, zodra je wat hebt. Baanplannen en foto's; de meesten hier zijn er gèk op :D :D .

Veel succes en vooral: veel PLEZIER! :P

Ben
Ik zal binnenkort met Anyrail aan de gang gaan ben dat tegen gekomen voor het bouwen van een baanplan.. Binnenkort meer :D


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Zal me even voorstellen

Bericht door Hans »

Hallo Stefan,

Welkom op het forum.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

FidOo
Berichten: 5651
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Zal me even voorstellen

Bericht door FidOo »

Hoi en welkom,

Ik bouw zelf aan een baan die bestaat uit meerdere segmenten en is 175x240cm en heeft in het midden een ruimte waar je kunt staan.

Dit is ooit zo uit noodzaak ontstaan maar eigenlijk best praktisch.

Kijk maar even in mijn onderschrift, daar staat de link naar mijn baan.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7349
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Zal me even voorstellen

Bericht door Krab »

Welkom Stefan op het N - forum .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
Guarnere
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 sep 2018 08:21

Re: Zal me even voorstellen

Bericht door Guarnere »

Bedankt voor alle berichten tot nu toe, na een middagje rommelen en gek worden van de beperking van anyrail heb ik besloten om deze toch maar te kopen...

De eerste 44 euro in de hobby is officieel nu :D



Modelspoorbarry
Berichten: 343
Lid geworden op: 08 okt 2009 19:11
Locatie: Hart van Overijssel

Re: Zal me even voorstellen

Bericht door Modelspoorbarry »

Ha Stefan,

Gebruik Anyrail al jaren, tot grote tevredenheid, ook voor andere zaken als de hobby.

Groeten,

Barry


N-spoor, Epoche IV t/m VI / iTrain 5.1 Pro (W10 64-bit) / ECoS / LokPilot / Kuehn / LDT / BMD16N-SD / OC32
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Zal me even voorstellen

Bericht door Hans »

Hallo Stefan,

De uitgave aan Anyrail is zeer gering t.o.v. het bedrag dat ik tot nu toe in mijn modelspoorbaan heb gestoken en ik heb er al veel plezier van gehad.
Alle bedrading heb ik ook met Anyrail gepland en gedocumenteerd.
Net als Barry gebruik ik het trouwens ook voor andere zaken. Eigenlijk voor alles wat ik op schaal wil tekenen.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Zal me even voorstellen

Bericht door Hoontje »

Welkom Stefan.

Veel plezier met deze veelzijdige hobby!

Groetjes

Hoontje


Plaats reactie